Gå til innhold

Er dette "ut"? Kjøkken..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har pusset opp kjøkkenet vårt. Vi har åpen kjøkken/stue løsning. Jeg har aldri fulgt interiørtrender slavisk, og syntes ofte det blir for likt hjemme hos alle da alle henger seg helt opp i "den og den" stilen. Jeg har alltid likt å sette sammen de tingene jeg liker best, og få mitt eget personlige preg på sluttresultatet. 

Så, nå til kjøkkenet. Hvis jeg skulle beskrevet stilen  min i en retning, så vil jeg si at jeg heller mot den nordiske, litt minimalistiske stilen. Vi valgte et kjøkken uten profiler, og med sorte, matte håndtak på alle skuffene (halvmåne). Vi har lyst eikegulv, og matchende benkeplate. Jeg hadde sett for meg og ha sorte matte lamper over spisebordet, og kanskje tilogmed sort vask/blandebatteri. Elsker det lyse mot den harde sorte! Vi er halvveis i å gjøre ferdig kjøkkenet da ei i familien plus ei venninne brøt ut at det IKKE var noe fint med disse håndtakene, og at dette var skikklig ut. At dette kom til å kræsje helt med resten, mtp at jeg generelt har den "nordiske" stil.
Er dere enige i dette? Jeg ble kjempe lei meg, og syntes dette var sårende.. Irriterer meg at jeg lar det gå innpå meg, for i mitt hode ser jeg for meg at sluttresultatet blir kjempe bra! Men i ettertid så er det nesten så jeg angrer pga det dem sa.. Hva tror dere? Blir det feil med disse håndtakene?

Anonymkode: c9a1c...d9c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at du skal følge din egen stil og drite i hva venninne/familie sier. Forøvrig så burde de latt være å si noe negativt når dere er så godt i gang. 

Skrevet

Skjønner godt du blir lei deg av sånn kritikk.

Jeg synes det høres fint ut. Tradisjonelt og varig.

Velg det du liker og ikke la andres mening får deg til å tvile!! :blomst:

• Liker 3
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Nå er det jo du og samboeren din som skal bo og leve med dette kjøkkenet, og ikke venninna di, så gjør det slikt du vil. Svart og hvitt er en klassisk kjøkkenkombinasjon, og jeg synes det høres veldig smakfullt ut slik du beskriver kjøkkenet deres. 

Stiler er til for å mikses opp. At du velger å ha sorte håndtak på skap og skuffer, er din forståelse av en hhv. flere stiler. Og selv om en stil kan defineres, så bør man komme i hu at dette er en flyktig definisjon. Nordisk stil - for å ta et eksempel - kommer ikke med en sjekkliste som må følges slavisk for å kunne kvalifiseres som "nordisk". 

Så hev deg over den negative kommentaren og vær heller stolt over at du tør å gå din egen innredningsvei. 

Skrevet

Kjøkkenmoter er i stadig endring, men man skal helst leve med et kjøkken i 20+ år. Folk må velge det de selv liker best. Bortsett fra håndtakene høres det ut som kjøkkenet vi nettopp har pusset opp. Håndtak er uansett null stress å bytte om man blir lei!

Anonymkode: ebe5f...6aa

• Liker 5
Skrevet

Har dere planer om å selge i innen noen år kan det være smart å ta noe nøytralt som de fleste kan like. 

Ellers er tenker jeg at du må velge det du liker og det som du mener ellers passer til dere og leiligheten.

Anonymkode: 6da87...de4

Skrevet

Velg det dere liker! Blir håndtakene feil, bytter dere dem bare senere. Det er null stress. Sort blandbatteri ville jeg vært 100% sikker på, men liker dere det, så gå for det! Nøytralt er vel og bra, men litt personlighet er jo viktig, også når man skal selge. Så lenge det ikke er lilla kjøkken med lilla glassmosaikk ;)

Anonymkode: 085df...2f4

Skrevet

Det er da dere som skal bo der. Ha det sånn du vil, håndtak er som andre sier her veldig lett å bytte! :) 

Skrevet

Som en med ganske god kjennskap til interiør, må jeg si at jeg personlig digger løsninger som IKKE følger en konkret stil. Dette skal dere leve med i mange år, samme hva dere går for, vil det bli utdatert. Personlig velger jeg forholdsvis stilrene løsninger, slik at interiøret etc kan byttes ut og skap etc likevel glir inn i stilen. 

Skrevet

Tusen takk for gode og snille svar alle sammen! Dere har alle mange gode poeng, og føler meg mer trygg på valget mitt igjen. Rart hvordan noens negativitet kan påvirke en så mye, spesielt når det er fra en nær person. Tusen takk :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke hør på andre om hvordan du skal innrede hjemmet ditt når du har en plan. Det er ikke de andre som skal bo der :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er du som skal leve med kjøkkenet. Ikke ditt problem at de glemte høflighetsfilteret. :)

• Liker 1
Skrevet

Velg det du liker og dr...t i hva andre sier. Det er ditt kjøkken, du kommer til å bruke det og trives der. Jeg synes ikke alle farger passer for kjøkken, som f.eks. rødt, rosa eller andre sånne sterke farger, men jeg holder min mening for meg selv når jeg besøker noen med et kjøkken i disse fargene. Hvis folk liker det selv, greit for meg. Det er de som bor der.

Skrevet

Kjæresten min og jeg har pusset opp kjøkkenet vårt. Vi har åpen kjøkken/stue løsning. Jeg har aldri fulgt interiørtrender slavisk, og syntes ofte det blir for likt hjemme hos alle da alle henger seg helt opp i "den og den" stilen. Jeg har alltid likt å sette sammen de tingene jeg liker best, og få mitt eget personlige preg på sluttresultatet. 

Så, nå til kjøkkenet. Hvis jeg skulle beskrevet stilen  min i en retning, så vil jeg si at jeg heller mot den nordiske, litt minimalistiske stilen. Vi valgte et kjøkken uten profiler, og med sorte, matte håndtak på alle skuffene (halvmåne). Vi har lyst eikegulv, og matchende benkeplate. Jeg hadde sett for meg og ha sorte matte lamper over spisebordet, og kanskje tilogmed sort vask/blandebatteri. Elsker det lyse mot den harde sorte! Vi er halvveis i å gjøre ferdig kjøkkenet da ei i familien plus ei venninne brøt ut at det IKKE var noe fint med disse håndtakene, og at dette var skikklig ut. At dette kom til å kræsje helt med resten, mtp at jeg generelt har den "nordiske" stil.
Er dere enige i dette? Jeg ble kjempe lei meg, og syntes dette var sårende.. Irriterer meg at jeg lar det gå innpå meg, for i mitt hode ser jeg for meg at sluttresultatet blir kjempe bra! Men i ettertid så er det nesten så jeg angrer pga det dem sa.. Hva tror dere? Blir det feil med disse håndtakene?

Hvis du hadde vært sikker på deg selv og din egen stil så hadde du ikke tatt deg nær av hva andre måtte mene om dine interiørvalg. 

Anonymkode: ea7aa...51c

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis bestemmer vi selv hvordan vi vil ha det hjemme hos oss selv :-) men mange er ganske tankeløse.. Min mor presterte å si "det der ville jeg aaaaaldri ha gjort, det var mye bedre slik som det var" om vår oppussing av kjøkken/stue hvor eneste vi hadde rukket å gjøre var å utvide en døråpning+rive laminaten. :P

Skrevet

Hvis du hadde vært sikker på deg selv og din egen stil så hadde du ikke tatt deg nær av hva andre måtte mene om dine interiørvalg. 

Anonymkode: ea7aa...51c

enig. Beskrivelsen av kjøkkenet høres heller ikke veldig peronlig ut (bortsett fra håndtakene) , men tvert i mot slik vi ser det i 99% av alle blogger 

• Liker 1
Skrevet

Håndtak er lett å bytte ut hvis du blir lei, vask er det derimot verre med. Da jeg vokste opp hadde vi hvit porselensvask, som på den tiden var veldig vågalt og utenfor rammene. Min mor gikk lei vasken innen ett år etter den ble montert, etterhvert ble det riper og hakk i lasuren og det var ikke pent. Det er ikke bare bare å bytte en vask, de hadde heller ikke råd til det, så hun levde med vasken i nesten 20 år og hatet den som pesten. Selv fikk jeg for meg at jeg skulle ha rundt kjøkkenvaskt, det var "det siste nye" den gang jeg skulle kjøpe kjøkken, og det så veldig pent ut. Det viste seg derimot å være utrolig lite praktisk å ikke få nedi former og brett til håndvask fordi vasken var rund. Var glad jeg fikk en vanlig, firkantet sak da jeg flyttet derifra. Poenget er at det som er stilig når du pusser opp, ikke nødvendigvis er det du ønsker å leve med i 20 år. Detaljer som er arbeidsmessig lett å endre (håndtak, lamper, male en vegg osv) er det bedre å være vågal på enn det som koster mye og er vanskelig å få til (vask, benkeplate, gulv). Det er din leilighet og du gjør som du vil, men husk at veldig sære løsninger kan trekke ned ved salg dersom det er aktuelt de nærmeste årene. 

Anonymkode: 2f437...fac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...