AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 Hva skjer hvis p-pillen løser seg litt opp i munnen? Jeg tok en pille i forrige uke som jeg tror løste seg litt opp i munnen. Kjentes slik ut. Tenkte ikke så mye over det der og da, men litt i ettertid. Venter bortfallsblødning nå til uken, men burde jeg ta en test? Anonymkode: e3e77...c3c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg ser ikke helt hvorfor dette skal være et problem. Det er da også slimhinner i munnen som tar opp legemidlet og distribuerer det videre til resten av kroppen. Jeg har imidlertid litt vanskeligheter for å tro at hele p-pillen løste seg opp i munnen uten at du svelgte noe av det? Anonymkode: 97e41...157 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Overflatemidlet er bare der for å gjøre pillen lettere å svelge, om det oppløste seg på tunga har ingenting å si så lenge du svelget pillen. Anonymkode: 9975e...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Ja, svelget pillen. Anonymkode: e3e77...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Overflatemidlet er bare der for å gjøre pillen lettere å svelge, om det oppløste seg på tunga har ingenting å si så lenge du svelget pillen.Anonymkode: 9975e...4c3Nå vet jeg ikke hvordan det er med de forskjellige p-pillene, men diverse medisiner har et belegg pga at de skal løses opp i tarmen og ikke i magen for å få riktig virkning i kroppen Anonymkode: 99895...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 PsEttersom du kjente at belegget løste seg opp i munnen, vil den vel jo også løse seg opp i magesekken, og da går det kanskje for det samme? Jeg ville evt spurt på apoteket for sikkerhets skyld, eller sett i pakningsvedlegget om det står noe om tabletten løses opp i tarmen Anonymkode: 99895...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 Nå vet jeg ikke hvordan det er med de forskjellige p-pillene, men diverse medisiner har et belegg pga at de skal løses opp i tarmen og ikke i magen for å få riktig virkning i kroppenAnonymkode: 99895...f3bSå lenge man ikke sitter med tabletten i munnen til halve pillen er oppløst har det ingenting å si. Tror de ferreste går rund og "sutter" på tablettene i et kvarter-20 minutters tid før de svelger den. TS skrev jo at hun bare kjente den begynte å oppløse seg litt på tunga før hun svelget den. Kan hende det bare er den ene pillen som har fått litt for lite overflatebehandlingsmiddel på seg. Anonymkode: 9975e...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #8 Skrevet 1. november 2015 Det var snakk om bare noen få minutter kanskje ikke det en gang. Hadde glemt å fylt opp et glass vann på forhånd så hentet det mens jeg hadde p pillen i munnen. Burde selvsagt ventet, men er vant til å ha et glass vann tilgjengelig hele tiden. Anonymkode: e3e77...c3c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 Er og noenganger jeg har vært litt våt på hendene hvis jeg har hentet vann før jeg skal ta p-pillen og da har jeg sett at noe av p-pillen har "smittet" av på fingrene og egentlig vært litt bekymret for om effekten avtar noe jeg egentlig ikke tror. Anonymkode: e3e77...c3c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå