AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Opplever at menn blir så lett forelsket. Ikke mange skrittene fra "skal vi ta en kaffe?" til "skal vi feire jul sammen?" Er det bare jeg som har vært heldig/ueheldig eller er det slik at menn knytter dype bånd fortere enn kvinner? Anonymkode: c6e01...bce
Daniel123 Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg tror ikke menn og kvinner har forskjellige relasjonelle behov, og at det ene eller det andre kjønn forelsker seg fortere. Det finnes ihvertfall ikke empirisk data som støtter en slik påstand, utover det jeg vet ... For min del merker jeg ikke en nevneverdig forskjell mellom mine venner og venninner når det kommer til forelskelse og hyppighet. 1
Gjest Honeyblossom Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg har opplevd det motsatte med menn jeg holdt på med. Virker som om jeg blir fortere forelska i dem enn det de blir i meg
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Opplever stikk motsatt når det kommer til følelser og forelskelse, men det ligger helt klart mye mer for menn i det å "ta en kaffe" enn det det gjør for kvinner. Vi kan fint bli med på kaffe lunsjer uten å anse det som en date, siden vi generelt også møter venner/venninder i samme type setting/avtale og legger derfor ikke noe følelser i slike treff, noe som menn kanskje ofte gjør, fordi de anser at man tar en kaffe sammen fordi man "må" like hverandre på en romantisk måte og dermed oppfatter de at "forholdet" utvikler seg raskere enn det gjør fra kvinnens side. Anonymkode: 4db2d...cb2 2
Gjest Raindrops Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg opplever det også slik, men regner med det er fordi følelsene sitter litt langt inne for min egen del, så mannen vil nesten uansett være raskere på avtrekkeren enn meg. Tror ikke det er noen som gjelder menn generelt.
Summers Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Kan være at du dater hyggelige menn som sliter med det sosiale? De som er dumsnille mot kvinner. Virker som om de forelsker seg ganske fort. Endret 31. oktober 2015 av Summers
Gjest Franke Ann Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 Selvsagt. Det handler om tilbud og etterspørsel.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #8 Skrevet 1. november 2015 Min erfaring er definitivt det motsatte. Kvinnfolk som blir forelska og betatt etter én date og som overanalyserer alt av tekstmeldinger og snapper. Som blir dramaqueens som har blitt playet fordi de ikke ble behandlet eksklusivt etter én date. På KG forumet renner det jo over av jenter/damer som sutrer over at de ikke blir fridd til eller får lov til å slutte på p-pilla. Så jeg skjønner nesten ikke problemstillingen din TS. Er jo også hevet over enhver tvil at jenter mye oftere får følelser for den de har sex med, mannen som har knulla føler sjelden den usikkerheten etterpå. Anonymkode: 9a780...e32
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 I mitt tilfelle synes jeg mannfolka gjerne "tar av" litt kjappere. Men at i det jeg lar meg falle for de, så blir de redde Anonymkode: c854c...e77 1
Okapi Skrevet 2. november 2015 #10 Skrevet 2. november 2015 Opplever stikk motsatt når det kommer til følelser og forelskelse, men det ligger helt klart mye mer for menn i det å "ta en kaffe" enn det det gjør for kvinner. Vi kan fint bli med på kaffe lunsjer uten å anse det som en date, siden vi generelt også møter venner/venninder i samme type setting/avtale og legger derfor ikke noe følelser i slike treff, noe som menn kanskje ofte gjør, fordi de anser at man tar en kaffe sammen fordi man "må" like hverandre på en romantisk måte og dermed oppfatter de at "forholdet" utvikler seg raskere enn det gjør fra kvinnens side.Anonymkode: 4db2d...cb2Er kanskje noe i det. Det kunne ikke ramle meg inn å stikke på kafé med venner, så for meg blir det nesten utelukkende en datesetting.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 Har bare hatt to seriøse forhold, ellers har jeg jo hatt noen dater eller kamerater som har vært forelsket veldig fort. For min del tror jeg det har noe med at menn rett og slett er mer modig og flinkere (hverfall de jeg har møtt) enn meg til forelskelsesbiten. Virker som at de vet hva de vil ha og prøver å få det, uten å legge skjul på det. Kvinner som meg, er muligens litt mer kompliserte og tilbaketrekt på det området. Litt redd for å vise følelser i starten og trenger mer tid. Anonymkode: e9772...1f4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #12 Skrevet 6. november 2015 Ut fra emner som blir laget på KG single forum, vil jeg påstå det er motsatt. Anonymkode: 261b3...98e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 Menn, til trass for at de er veldig rasjonelle, lar seg styre av følelser når det gjelder kjærlighet.Kvinner, til trass for at de er veldig følelsesladde, lar seg styre av det materielle når det gjelder kjærlighet.Menn elsker "til trass for".Kvinner elsker "på grunn av/fordi".For menn er hennes personlighet, hvem og hvordan hun er, viktig.For kvinner er hans status, inntekt, materielle verdier, viktig.Menn forelsker seg nok oftere ja, til trass for at menn i mindre grad lar seg styre av følelser. Anonymkode: ee680...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 Menn, til trass for at de er veldig rasjonelle, lar seg styre av følelser når det gjelder kjærlighet.Kvinner, til trass for at de er veldig følelsesladde, lar seg styre av det materielle når det gjelder kjærlighet.Menn elsker "til trass for".Menn forelsker seg nok oftere ja, til trass for at menn i mindre grad lar seg styre av følelser.Anonymkode: ee680...b0fTil tross for, heter det.Trass i, hvis man bruker ordet trass. Anonymkode: 26d8d...d36 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Er kanskje noe i det. Det kunne ikke ramle meg inn å stikke på kafé med venner, så for meg blir det nesten utelukkende en datesetting.Virkelig? Går du aldri på kafe med venner? Hva gjør du med venner da?Jeg går tur (lokalt eller på fjellet), treffer dem hjemme hos meg eller dem, treffes på kafe, går på shopping, drar en tur til nærmeste by (inkl kafe og shopping). Anonymkode: e81b9...1fa
Okapi Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 Virkelig? Går du aldri på kafe med venner? Hva gjør du med venner da?Jeg går tur (lokalt eller på fjellet), treffer dem hjemme hos meg eller dem, treffes på kafe, går på shopping, drar en tur til nærmeste by (inkl kafe og shopping).Anonymkode: e81b9...1faTreffes hjemme hos hverandre, evt. på tur eller på kino, stort sett. Aldri helt sett behovet for kaféer når man har tilgang på stuer. Vi sitter også sjelden bare og skravler, og det er jo ikke så mye annet å finne på på en kafé. 1
Gjest Minesveiper Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 (endret) For min del har det variert. Hun jeg var mest forelsket i brukte jeg faktisk noe tid på å bli skikkelig forelsket i. Ble bare mer og mer glad i henne og mer forelsket etter hvert som vi var med hverandre. Andre har jeg vært betatt av ved første blikk og da har forelskelsen kommet fortere. Endret 6. november 2015 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 For min del har det variert. Hun jeg var mest forelsket i brukte jeg faktisk noe tid på å bli skikkelig forelsket i. Ble bare mer og mer glad i henne og mer forelsket etter hvert som vi var med hverandre. Andre har jeg vært betatt av ved første blikk og da har forelskelsen kommet fortere.Hvordan merket du forskjell fra betatt og at du var forelsket i henne? Anonymkode: 82bbf...c2c
Gjest Minesveiper Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Hvordan merket du forskjell fra betatt og at du var forelsket i henne? Anonymkode: 82bbf...c2cDe jeg har vært betatt av har jeg blitt rar rundt når de kommer i nærheten. Blir satt ut liksom, men det er ikke slik at jeg går og tenker mye på de. Når jeg er forelsket tenker jeg på den personen, og blir lei meg hvis jeg for eksempel ser henne flørte med andre menn. Skjer det vet jeg at jeg er forelsket.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #20 Skrevet 6. november 2015 De jeg har vært betatt av har jeg blitt rar rundt når de kommer i nærheten. Blir satt ut liksom, men det er ikke slik at jeg går og tenker mye på de. Når jeg er forelsket tenker jeg på den personen, og blir lei meg hvis jeg for eksempel ser henne flørte med andre menn. Skjer det vet jeg at jeg er forelsket.Takk for svar Da konkluderer jeg med at jeg også er forelsket! Anonymkode: 82bbf...c2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå