AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 HeiHvor mye bør en familie på 4 beregne på en 2 ukers sommerferie til "syden".Vi har ikke bestemt oss for land enda. Barna er under skolealder, og foreldrene (oss) er ikke særlig dyre i drift, om man kan si det på den måten.Uansett; hva bør man medregne? Jeg håper at vi lander på et hotell som er inkludert frokost , så alt utenom dette og kanskje noen aktiviteter? Barna er ikke heller ikke noe glade i sjø, så blir nok plasking i bassenget. Anonymkode: 54680...295
Jobbermedbarn Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Vi er 4 og har vært mye på typisk chartertur og ender alltid på rundt 20 000 i lommepenger Da koster selve turen alt fra 25 000-35 000 inkl frokost!
Peter007 Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Hvorfor ikke vurder fiske og fottur i marka eller fjellet når ungene ikke er glade i sjøen? Men for å snu at de kan bli glade i sjøen kan dere foreldre gi de en positiv opplevelse med båt, kano, kajakk. Klart de må prøve fiske i sjøen. Ikke tvinge de til å bade ovs.på en bade plass. Finnes mange muligheter for en billig penge om en koster på seg kano. Enten leie eller eie. Telt til overnatting. Jeg er oppvokst ved sjøen og elsker havet på godt og vondt. Jeg har hatt med små barn-under skolealder på tur-camping. Spør en de nnoen mnd.senere husker de heller fisketurer i regnvær som positive i stedet for legoland samme sommeren. Endret 31. oktober 2015 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Vi er 4 og har vært mye på typisk chartertur og ender alltid på rundt 20 000 i lommepenger Da koster selve turen alt fra 25 000-35 000 inkl frokost! 25-35000?Hva bruker dere penger på da?Jeg tenker at dersom vi reiser på all inclusive hotell, så burde vel det ikke gå såpass med penger? Lønner det seg med en eller to uker til syden? Fjelltur blir det ikke. Vi har hytte på fjellet, og med innsjø i nærheten. Dette appellerer ikke til barna, bortsett fra vanlig leking og "utforsking" ute. Det har noe med at de synes det er dypt, og derav skummelt. Basseng kjennes tryggere. Anonymkode: 54680...295
Jobbermedbarn Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 25-35000?Hva bruker dere penger på da?Jeg tenker at dersom vi reiser på all inclusive hotell, så burde vel det ikke gå såpass med penger? Lønner det seg med en eller to uker til syden? Fjelltur blir det ikke. Vi har hytte på fjellet, og med innsjø i nærheten. Dette appellerer ikke til barna, bortsett fra vanlig leking og "utforsking" ute. Det har noe med at de synes det er dypt, og derav skummelt. Basseng kjennes tryggere.Anonymkode: 54680...295All inclusive lønner seg nok de fleste steder, men vi har bare hatt frokost! Ønsker å ha variasjon og ikke minst støtte lokale resturanter der vi er! Vi bruker penger på lunsj, middag, mye drikke og is Også litt shopping
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 All inclusive lønner seg nok de fleste steder, men vi har bare hatt frokost! Ønsker å ha variasjon og ikke minst støtte lokale resturanter der vi er! Vi bruker penger på lunsj, middag, mye drikke og is Også litt shopping Vi har alltid summert opp hva vi har brukt på mat når vi kommer hjem, og vi har hver gang spart penger på å ikke ha all inclusive. Og fått mer variasjon og hyggeligere små resturanter selvfølgelig.Den ene gangen vi testet all inclusive ble vl alt for "låst" til hotellet, og vi la på oss så vi kjente det godt på "hjemreisebuksa" bare på ei uke. Aldri mer!! Anonymkode: f2d98...bb2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå