Gå til innhold

Vasker du hendene?!


Thomasine

Vasker DU hendene?!  

  1. 1. Vasker DU hendene?!

    • Ja, er du gær'n!
      91
    • Nei, glemmer det...
      3
    • Nei, er det så nøye da...?!
      4


Anbefalte innlegg

:-? :kvalm:

Æsj... var på Tusenfryd i helgen, og på toalettet var den ei dame som gikk ut av toalettet, ordnet leppene og håret og gikk ut... uten å vaske hendene... :o

bare tanken på alt hun kommer borti og kanskje jeg etterpå gjør at enhver kan få angst... :-? :wink:

Dette er ikke særegent Tusenfryd!! Nei, jeg opplever det OFTE at damer ( sikkert også menn, men jeg frekventerer sjelden herre-siden... :wink::ler: ) kommer ut etter "besøket" og er mere opptatt av hvordan de ser ut... :o :riste:

Men, så er det jo ingen som innrømmer det... :wink: hadde vært litt morsomt å hatt en "avstemning" på det - anonymt selvfølgelig... :wink: på hvor mange det er som ikke vasker seg på hendene etter do-besøk!

Tipper at alle svarer ja, jeg... :wink: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg svarer helt ærlig og helt anonymt at JA, selvfølgelig vasker jeg hendene etter toalettbesøk!!

ikke så mye fordi jeg tenker på alle andre hele tiden, men jeg har lært at man lettere får sånt som omgangssyke dersom man ikke er flink til å vaske seg på hendene etter toalettbesøk, og DET er jeg så livredd for å få at jeg vasker, og jeg vasker GODT!!

(lærte for en stund siden, av en som jobbet med papir og såper, at de aller fleste riktignok ikke vasker seg godt nok på hendene. At man skal vaske hele hånden, både over og under helt opp til ihvertfall håndleddet.... prøver å gjøre det selv, men DER glipper det av og til, og jeg har det travelt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid hendene etter at jeg har vært på do - og før jeg skal lage/spise mat...

Har også lagt merke til at det er mange som ikke gjør det, og det er desto større grunn til at jeg vasker hender selv.

Har to gutter som jeg også har lært skal vaske hender før de skal spise og etter do-besøk. De har prøvd å vri seg unna mange ganger, men jeg har krevd å lukte på hendene og sjekke, og da hender de lusker inn igjen. Det går lettere nå.

Jeg har tenkt mye på det spørsmålet du stiller, for jeg har også tenkt som deg at alle sier de vasker seg på henda etter do-besøk, og det kan være samme folk som jeg ser selv ikke vasker seg...

Og det gjelder spesielt folk i 40-50-60 årene syns jeg.. På jobben, feks, der vi jobber med kunder, er det ikke alle som vasker seg på henda før de skal spise og jeg blir kvalm av det, jeg...

Jeg måtte (og driver på enda, faktisk) oppdra sambo også - han vasket heller ikke hender etter do-besøk eller når han skulle lage/spise mat. Det er en plage hver dag å si ifra til han at han må vaske hender før mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!!!!!! så klart vasker jeg hendene etter alle dobesøk og før jeg lager mat og evt spiser!!!!

Og jeg blir nesten dårlig når jeg ser alle som ikke gjør det! :roll:

Lærer også opp mine barn til slikt!

jobber i helsevesnet og da ser man jo følgende om man ikke har god hygiene!

Slikt er KJEMPEVIKTIG!!!!

Klems Charmina

:babyjente: 44 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet på rulettbord på et utested og bordet sto i en nisje like ved utgangen fra toalettene ... Har ikk etall på hvor mange menn som kneppet igjen smekken mens de gikk ut i lokalet - tydeligvis uten å vaske fingrene.

Du kan tro jeg hadde litt rpoblemer med å dele ut sjetonger til dem etterpå :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk - er det mulig å glemme det, a? :klø:

K

De som ikke gjør det, lar nok ikke være av glemsomhet, jeg tror det heller at de ikke syns det er viktig... - og du veit, i gamle dager var det ingen som gjorde det, og det ble da folk av dem også...

Hørte en historie fra Fornebu, den gang det var flyplass der. En reisende var på do og vasket hendene da en annen mann kom inn, tisset og dro på seg buksa for så å gå mot utgangen. "Skal du ikke vaske hendene?!" sa han første. "Når kjærringa kan ta den i munnen, kan vel jeg ta den i hendene" svarte mann nr. 2.

Og jeg tror nok flere tenker slik - kanskje ikke akkurat det, men at det ikke er nødvendig. De tar jo bare utenpå en ren tiss (de fleste dusjer en gang om dagen) og drar på seg buksa etterpå...

Og artikler i aviser som sier at vi er altfor hygieniske og blir syke av det, hjelper ikke akkurat...

Var en artikkel om det for et par uker siden eller noe sånt, men jeg fant den ikke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vasker alltid hendene.

Jeg synes det er forferdelig å være på offentlige toaletter. For når jeg har vasket hendene og skal ut - så må jeg jo ta i dørhåndtaket... Og bare tanken på de som har tatt i det før meg, uten å vaske hendene, gjør meg kvalm.

Så jeg prøver da å åpne døren mens jeg berører dørhåndtaket minst mulig

*blæh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk, for matlaging og flere ganger ellers hvis jeg har spist noe grisete osv. For meg er det helt naturlig, det har jeg gjort siden jeg var liten og jeg stusser også veldig på de som ikke gjør det. Jeg husker jeg leste en undersøkelse en gang hvor de skulle se om folk vasket hendene oftere om noen stod og så på. Så den første gangen var det kamera eller personen stod gjemt slik at de andre ikke visste at de ble sett, og den andre gangen så stod det noen der og helt tydelig så på. Det viste seg at for mennene var det ingen forskjell, mens kvinner vasket hendene betydlig oftere når de ble sett på, og lurte seg unna når de trodde de var alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lurte seg unna når de trodde de var alene.

Men jeg skjønner ikke hvorfor? Hva er vitsen med å ikke vaske hendene?

Da jeg var liten syntes jeg det var teit da mamma ba om å få se hendene mine før hvert måltid. Kan det være at folk tenker 'haha, nå er jeg voksen og nå skal ingen få meg til å vaske hendene hvis jeg ikke har lyst' ? Eller at de synes det er slitsomt? Eller hva er det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker naturligvis hendene etter toalettbesøket! Også når jeg har vært ute i byen eller sånn! Når jeg føler at jeg er skitten, liksom! Men jeg tenker ikke alltid på å vaske hendene ekstra før jeg skal lage mat... Er jo som regel ren da, føler jeg.. Hvis ikke jeg lager mat til flere, da! Da er jeg litt mer nøye!

MEN! Jeg tenker sjelden på at andre ikke vasker hender... Hadde en venninne som fikk panikk når hun begynte å tenke på hva som fantes i luften rundt oss av bakterier og den slags! Huff... jeg lar heller være å tenke på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte at jeg alltid vasker hendene, men når jeg tenker etter så lyver jeg.

Jeg vasker aldri hendene hvis jeg har vært på toalettet om natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...