AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Det er få jobber nå, så staten må opprette jobber slik at syrerne ikke havner på nav. Naving og arbeidsledighet er den viktigste årsaken til kriminalitet. Anonymkode: 1ab75...efb
Drizzt Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Hvordan kunne ikke staten tenke på det før og opprette jobber til alle nordmenn som går arbeidsledige lenge? Bra at du har tenkt det ingen andre har kommet på som en løsning.Det er bare å opprette titusener av nye stillinger over natta i en vanskelig økonomisk situasjon. Fram med tryllestaven, stat! 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Det er ikke så farlig hva de gjør, bare de gjør noe. Anonymkode: 1ab75...efb
Drizzt Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Du skjønner vel at hvis de ikke tjener nok, så havner de i NAV uansett. Du skjønner også at hvis staten oppretter stillingene, så er det staten som betaler lønn. Så NAV eller lavt lønn er omtrent det samme. Hva slags jobber har du tenkt for dem og hvordan har du tenkt at staten kan trylle frem titusener av nye stillinger til utlendinger uten norsk og for det meste uten utdanning? 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Det er ikke så farlig, bare de gjør noe. De må føle at de jobber og tjener penger, hvis ikke er veien kort til kriminalitet. Anonymkode: 1ab75...efb
Drizzt Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg mistenker at du har en feil forestilling om ting i tillegg til å mangle realistisk syn på saken. Men den gode tanken teller likevel, selv om den ikke er gjennomførbar.
kat-e Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 For å få jobb, må man kjenne identiteten til vedkommende slik at de kan få et personnummer, betale skatt og få en bankkonto. Men om man likevel så bort fra dette, kan jo hvem som helst kalle seg flyktning og vil være garantert å få jobb i Norge. 1
NordicViking Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Det er få jobber nå, så staten må opprette jobber slik at syrerne ikke havner på nav. Naving og arbeidsledighet er den viktigste årsaken til kriminalitet. Anonymkode: 1ab75...efb Send dem til fjells når vinteren kommer for å måke snø og holde veiene over fjellet åpne. Hardt arbeid, men dette er jo ressurssterke mennesker som ønsker å jobbe. Trenger ingen utdannelse heller for å klare dette.
Gullik Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 I gjennomregulerte Norge er det ikke bare å "opprette jobber". Husker at en asylsøker en gang uttalte at han og noen andre på mottaket ønsket å samle søppel og koste for å føle at de bidro med noe for pengene de fikk. Svaret fra kommunen var at dette var uaktuelt da det ville bli for dyrt å organisere..... 1
Raven Emerald Skrevet 30. oktober 2015 #10 Skrevet 30. oktober 2015 Ryddet for rasisme.Raven Emerald, mod.
Gjest Evans Skrevet 30. oktober 2015 #11 Skrevet 30. oktober 2015 Alle bør jobbe for at de som kommer til landet får jobb. Det kan vi gjøre ved å prøve å være der, integrere flest mulig. Staten kan ikke ta ansvar for all integrering. Vi, altså vi som har tid og mulighet, bør alle delta så flest mulig kan bli integrert i samfunnet og få seg en jobb.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #12 Skrevet 30. oktober 2015 Men disse syrerne er jo høyt utdannede leger og ingeniører alle mann! Ihvertfall i følge innvandringsfantastene her på forumet. Anonymkode: fafc5...0b2
Gjest Trollkarlen Skrevet 30. oktober 2015 #13 Skrevet 30. oktober 2015 Alle bør jobbe for at de som kommer til landet får jobb. Det kan vi gjøre ved å prøve å være der, integrere flest mulig. Staten kan ikke ta ansvar for all integrering. Vi, altså vi som har tid og mulighet, bør alle delta så flest mulig kan bli integrert i samfunnet og få seg en jobb. Skal nordmenn ofre bedriftene sine mener du? Drive å ansette folk uten de rette kvalifikasjonene er akkurat ikke bra for bedriften. Opprette tullejobber innen bedriften sånn at den blir mindre konkurransedyktig? Det er massevis av nordmenn uten jobb, men de får klare seg selv eller?Faen så mye "Vi burde ditt og vi burde datt". Du kan jo starte en bedrift der du ansetter kun flyktninger. Så kan vi se hvor bra det går.
Gjest Evans Skrevet 30. oktober 2015 #14 Skrevet 30. oktober 2015 Skal nordmenn ofre bedriftene sine mener du? Drive å ansette folk uten de rette kvalifikasjonene er akkurat ikke bra for bedriften. Opprette tullejobber innen bedriften sånn at den blir mindre konkurransedyktig? Det er massevis av nordmenn uten jobb, men de får klare seg selv eller?Faen så mye "Vi burde ditt og vi burde datt". Du kan jo starte en bedrift der du ansetter kun flyktninger. Så kan vi se hvor bra det går.Nei, jeg mener ikke at norske bedrifter skal opprette tullestillinger. Jeg mener at de som kan, og har mulighet, kan bidra til at flest mulig blir integrerte i det norske samfunnet - og dermed på sikt kan skaffe seg en jobb. Ikke verre enn det. Jeg tror ikke staten kan ikke ta ansvar for all integrering, det er helt umulig å strekke over tror jeg. De som kan, og har mulighet bør derfor bidra - etter min mening.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #15 Skrevet 31. oktober 2015 Nei, jeg mener ikke at norske bedrifter skal opprette tullestillinger. Jeg mener at de som kan, og har mulighet, kan bidra til at flest mulig blir integrerte i det norske samfunnet - og dermed på sikt kan skaffe seg en jobb. Ikke verre enn det. Jeg tror ikke staten kan ikke ta ansvar for all integrering, det er helt umulig å strekke over tror jeg. De som kan, og har mulighet bør derfor bidra - etter min mening. Alt dette har blitt sagt i 50 år. Faktum er at selv med god økonomi og lav arbeidsledighet på landsbasis i disse årene er integreringen og arbeidsdeltakelsen elendig i gruppene fra Midt-Østen og Afrika. Og dette er altså i en periode hvor de var relativt få og ble tvunget til å omgås nordmenn! Fra nå av og fremover så er mengdene så store at man skaper store innvandrerområder/ghettoer som i resten av Europa og USA. Mindre behov for å omgås andre enn sin egen gruppe hvor man føler tilhørighet. Så MINDRE, ikke MER integrering er på trappene utifra helt logiske årsaker. Anonymkode: 77b52...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #16 Skrevet 31. oktober 2015 Hva med oss nordmenn som ikke har fått jobb på mange år? som har iver og lyst til å jobbe? skal vi ikke få jobb før våre nye landsmenn, eller skal bedriftene drive veldedighet etter rase og hudfarge? Anonymkode: 34395...a0f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå