AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Hei! Jeg er en 21 år gammel jente. Og har siden jeg var ca 17år vært plaget med noe i underlivet. Det første jeg husker av denne plagen var at det var sårt å sykle. Samme om jeg satt for lenge på en stol og spesielt om jeg samler beina, ene benet oppå det andre. Da ble det sårt. Og slik er det enda. Og enda værre blir det under samleie. Er helt normalt for meg å måtte avslutte samleiet etter bare et par minutter, fordi det svir for mye og kjennes ut som om huden nederst i kjeden sprekker, og ifølge en gynekolog hadde jeg en rift der. Men det aller værste er etter et samleie( for noen ganger kan jeg holde ut litt lenger) da svir det så utrolig mye og smerten er uutholdelig. Jeg står i dusjen med kaldvann og gråter. Sist fikk jeg en "smertekrem", som jeg skulle smøre på før samleie, men denne virker ikke lenge og det svir enda mer etterpå. Står på at den brukes mot insektsbitt!Jeg har vært hos 4 forskjellige gynekologer siden jeg ble 18 og alle sier jeg har sopp. Startet med canesten de første gangene jeg var hos gyn. men det hjalp ikke. De siste gangene fikk jeg noen tabletter som jeg skulle svelge. Og plagene var borte for tre magiske uker, men så kom alt tilbake og noe værre. Da kom det en kløe, og når jeg klødde svei det noe sinnsykt.Jeg er 21 år og har hatt kjæreste i over 1 år. Jeg ønsker jo bare å ha et bra sexliv som en "ungdom" fortjener er så frustrert og har nesten gitt opp. Hva skal jeg gjøre?jeg bruker bare bommulsboksere, skifter bind ofte ved mens, dusjer og bruker asan. Anonymkode: 7055b...6ca
peppermyntete Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg får sopp av asan og andre såkalte intimsåper. Husk at du skal holde den langt unna skjeden hvis du føler du må bruke såpe. Går du på p-piller? De kan tulle litt for mye med hormonene i kroppen din slik at du får en konstant ubalanse i underlivet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Begynt med den såpa siste året fordi jeg tenkte det kanskje ville hjelpe. Går på p-piller ja, var gynekologen som anbefalte disse fordi de var bra for miljøet inni kjeden eller noe. Kan jo ikke slutte på de heller. Går på medisin mot psoriasis, og da kan fosteret bli skadet. Så prøver å unngå å bli gravid. Anonymkode: 7055b...6ca
peppermyntete Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Det gjør den ikke, spesielt ikke hvis du får såpen inni skjeden! Jeg tror du må til legen igjen, forklar at tidligere behandling ikke virker og hvordan du opplever symptomene. Skriv det gjerne ned på forhånd så du ikke glemmer noe.Søk også etter informasjon om andre prevensjonsmidler, for eksempel hormonspiral og spør om ikke dette vil være et bedre alternativ.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå