AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 vi har fått lus i hus:((( lusekur er tatt og jeg har hatt sengeputer, luer, og sofaputer i fryseren.. men vi må jo sove i sengene i natt, og barna sitter i sofaen..må jeg fryse alt dette om igjen hver dag til vi har tatt den etter kuren om 8 dager? hva har dere gjort når familien har hatt lus? jeg er så redd for å ikke bli kvitt de:(beklager om jeg poster denne feil,er ganske ny her Anonymkode: 6c9ec...3f8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Vi har aldri hatt lus, men andre i barnehagen har hatt det og vi har dermed også fått informasjon om det. Det står at man ikke trenger å fryse alt, bare vaske det og være nøye med lusekam og lusemiddel. Lusene overlever visst ikke lenge når de fjernes fra hodet. Anonymkode: e4268...7e0
petterm Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Var et innslag på radioen om lus og myter. Lus slipper kun taket for å krype over til et annet hode. Lus på puta er allerede døende. Lus smitter kun ved direkte kontakt, ikke via luer, skjerf eller andre klær.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Var et innslag på radioen om lus og myter. Lus slipper kun taket for å krype over til et annet hode. Lus på puta er allerede døende. Lus smitter kun ved direkte kontakt, ikke via luer, skjerf eller andre klær.dette stemmer nok ikke heeelt. Jeg har fått lus av å låne bort en hjelm til en jente en gang, og vi hadde aldri direkte kontakt med hverandre. Anonymkode: 3cfb7...c95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå