Gå til innhold

Medisiner mot scenebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei.

jeg har plantarfascitt under begge beina og er på behandling nå. Problemet er at jeg har en jobb hvor beina må brukes en del, og derfor er de ufattelig vonde nå. Jeg avlaster med krykker og sitter så mye som mulig, og det er tilrettelagt på jobben så mye de klarer. Jeg har prøvd paracet, voltaren, Ibux og voltarengel men ingenting hjelper mot smertene under bena.

jeg forstår at jeg kanskje må dra til legen for å få noen smertestillende om det finnes, for det kjenner ut som det er en konstant brann under bena mine av ren smerte.

jeg vet jeg ikke får lov til å stille spørsmål om medisinering, men lurer på om noen av dere har gått igjennom dette og fått medisiner hos legen som har hjulpet? Jeg spør for å gå noen tips som jeg kan snakke med legen om.

om dere har andre tips til avlasting utenom å bruke beina minst mulig, teipe og bruke krykker blir jeg også veldig glad :) kanskje jeg klarer meg uten medisiner :) 

Anonymous poster hash: 583c4...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kjenner sliter med samme lidelse, han kjøpte seg noen innleginnleggsåler som bare er under hælen. Han synes det hjelper veldig. Kan jo være verdt å forsøke.       

450300-protect-heel-wedge.jpg?width=300& 

lignende disse

Skrevet

En jeg kjenner sliter med samme lidelse, han kjøpte seg noen innleginnleggsåler som bare er under hælen. Han synes det hjelper veldig. Kan jo være verdt å forsøke.       

450300-protect-heel-wedge.jpg?width=300& 

lignende disse

takk for tips. Disse sålene er prøvd uten effekt. Nå bruker jeg noen andr spesiallagde som funger veldig bra. Men ikke så bra at smertene ikke er der nå :P 

Skrevet

Rullende sko har god effekt hos meg.

Til slutt måtte jeg dessverre krype til korset og gå til legen, som satte kortisonsprøyte og jeg måtte avlaste beina mest mulig i 2 uker. Dvs sykmelding...

Anonymous poster hash: 84fce...318

Skrevet

Scene-betennelse...? Visste ikke at scener kunne få betennelse jeg. Er det teaterscene eller operascene som er betent?

Anonymous poster hash: ba52d...a85

• Liker 2
Skrevet

Rullende sko har god effekt hos meg.

Til slutt måtte jeg dessverre krype til korset og gå til legen, som satte kortisonsprøyte og jeg måtte avlaste beina mest mulig i 2 uker. Dvs sykmelding...

Anonymous poster hash: 84fce...318

jeg kan ikke bruke rullesko, det forverrer det for meg av en eller annen grunn. Kortisonsprøyter har jeg fått før, og da kom det bare tilbake. Nå som jeg har trykkbølgebehandling skal jeg heller ikke ha det desverre. Jeg er redd jeg må sykemeldes snart, men håper det kan finnes en annen løsning. Kjenner dette er veldig vondt og slitsomt, selv om jeg vet det er vondere nå pga behandlinga og vil bli bedre så føles det håpløst for tiden og føler meg veldig alene da folk ikke forstår hvor vondt det er og jeg ikke ønsker å klage om det.

Skrevet

Legen kommer mest sannsynligvis bare til å henvise til ortoped, og eventuelt gi litt Volatren... 

Om såle ikke hjelper, kan du eventuelt prøve med alternativ behandling? Tenker altså på nåling. Jeg hadde en periode betennelse i lysken, og nåling var hjalp veldig mye. 

Skrevet

De tablettene av NSAIDs som du lister opp av typen NSAIDs, har ingen effekt på betennelse når du kjøper dem uten resept. Styrken er så svak at de kun virker smertestillende mot senebetennelse. 

Gå til lege.

Anonymous poster hash: 960c3...154

• Liker 1
Skrevet

Legen kommer mest sannsynligvis bare til å henvise til ortoped, og eventuelt gi litt Volatren... 

Om såle ikke hjelper, kan du eventuelt prøve med alternativ behandling? Tenker altså på nåling. Jeg hadde en periode betennelse i lysken, og nåling var hjalp veldig mye. 

siden jeg går til behandling som lege har henvist meg til vil jeg nok ikke henvises videre nei. Men er redd det heller ikke finnes noen smertelindrende medisiner mot det. Behandlingen jeg går på bil nok hjelpe etterhvert, men før det blir det vondere og kan ta inntil 6mndr før det er helt bra.

føler meg veldig negativ som avfeier alle råd. Men jeg setter veldig pris på dere alle som prøver å gi tips og råd altså :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...