Gå til innhold

Fant dyret mitt død i dag..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt 2 kaniner i ett år nå, den ene er (var) 5 måneder og den andre ett år. De har bodd sammen helt siden jeg fikk den yngste. Jeg har alltid gitt dem vann med vitamin, de har hatt god plass å utfolde seg på, alltid tilgang til høy og fått grønnsaker og vært ute på gresset en gang om dagen med stor plass. De sov sammen, spiste sammen og har hatt det veldig koselig i hverandres selskap. I dag skulle søsteren min fylle vann i vannflasken på morningen, og da så hun ett grufullt syn; den yngste kaninen på bare 5 måneder lå helt stiv med øynene åpne i buret på siden.. Helt forferdelig. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor den døde, den hadde ingen skader ( så jeg vet at det ikke skyldes slåsskamp ). Nakken var heller ikke knekt, vi kjente på hele kroppen for å utelukke at det har vært noen som har drept den. Jeg er forferdelig lei meg, og har det vondt med tanke på størsten som fremdeles lever. De var så avhengig av hverandre:( kan en kanin dø av sorg? Og hva tror du/dere er grunnen til at kaninen døde? Setter pris på svar.

Anonymous poster hash: a48ef...c1b

Videoannonse
Annonse
Gjest Wonder Woman
Skrevet

sender deg mange gode tanker :)

:hjerte:  :hjerte: :hjerte:  

Skrevet

Ånei så trist!!

Slik skjer, kanskje det var hjertesvikt, eller et slag eller andre fysiologiske årsaker. Vet ikke om den kan dø av sorg, kanskje ekstra oppmerksomhet og kos er tingen nå? Vurdert ny kanin? :hug:

Vurderer en ny, men er redd det blir forvirring for kaninen jeg fremdeles har (og måtte forholde seg til enda en ny). Ja, jeg håper det ikke har vært noe mer drastisk enn det.. Ufattelig trist uansett:( rart hvor glad man blir i dyr

Anonymous poster hash: a48ef...c1b

Skrevet (endret)

:hug: Trist å miste dyr. Dere får gi den andre kanina ekstra oppmerksomhet nå, eller etterhvert skaffe en til. Og ja, det er rart hvor glad man blir i dyr og hvor tomt det føles når de ikke er der lenger. Hund våres døde i mai og fortsatt er det sårt å ikke ha henne med ut på tur eller ikke lenger få gi henne masse kos. Flott at du blir så glad i dyrene dine, selv om det er vondt når de går bort. De har ihvertfall et godt liv og en eier som elsker dem. :dagens-rose:

Endret av wintergirl
Gjest Løvemunn
Skrevet

Veldig trist å lese, det er så vondt å miste en av sine små.

Jeg ville ringt en veterinær for å få tips til hvordan du skal håndtere dette mtp den andre kaninen. De er sosiale dyr, så den vil nok bli ulykkelig om den blir alene. Om den trenger tid til å sørge vil en profesjonell kunne svare på. Det kan føles vondt og rart å få ny kanin så snart for din del, men om det er til det beste for den andre kaninen burde du vurdere det sterkt.

Klem fra en kattemamma :hug:

Skrevet

Så forferdelig trist å høre.. Vet av erfaring hvor vondt det gjør å miste et dyr. :sad:

Skrevet

Jeg har vokst opp på gård med mange forskjellige dyr, og av og de bare legger de seg ned og dør uten noe forvarsel. Forferdelig trist, men sånn er det bare :(

Kanskje du kan skaffe en ny kanin så den andre kaninen får selskap igjen? Klem til deg. Vet hvordan det er.

Anonymkode: 0fe5a...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...