AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Ligger her i sengen - og kjenner at jeg blir mer og mer nervøs for hvordan fremtiden vil se ut. Eller er kanskje mer nervøs for de neste mnd. Har slitt med helsen siden mai i år. Har måttet legge meg rett etter jobb siden mai - med en følelse av total utmattelse. Det har forsåvidt fungert - men føler livet blir satt litt på vent. Legene har per dags dato satt jern- og vitaminmangel som mulig årsak. Nå har imidlerid de verdiene blitt bedre, uten at jeg har merket bedring. De siste dagene har jeg slitt med konstant kvalme og nakkesmerter. Får vondt i hode etter jobb, og har i denne perioden hatt mye konsentrasjonsvansker. Har også en del generelle muskelplager. Har jeg vært ute å gått tur - eller stått mye oppreist - får jeg vondt i føttene. Arbeider på pc - og får da vondt i skuldrene. Mener plagene må skyldes noe annet enn vitaminmangel - ettersom disse verdiene nå er blitt bedre. Har lest litt på symptomene til ME - og frykter veldig dette. Arbeider som revisor, noe som vil si 12 timers dager hver dag fra januar til påske. En evt sykemelding ville vært veldig belastende for mine kollegaer - så det skal jeg prøve å unngå. Skal til legen på fredag. Vil be om utvidet blodprøve ift indre organer og MR. Har dere noen tanker rundt dette? Kjenner meg rimelig fortvilet...Anonymous poster hash: c5cde...ca7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Stoffskifte, jod-status, skjevstillinger, tarmsykdom?Anonymous poster hash: 62dc7...e8d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Legene har funnet jern og vitamin mangel hos deg, så der har du svaret.Søstern min har ME og det er ikke så lett som dette. Alle kan være slitne og utmattet i korte eller lengre perioder, mens ME påviser feil i hjernen og feil i blodet om man sender inn til spesialist og kommer av virus.Pr. nå så orker hun ikke gjester på rommet da hun bare må ligge i fred og har ikke vært utendørs på 2 mnd. Hun har en daglig kapasitet på ca 1-2 timer "våken" men ikke fysisk funksjonabel pga smerter og Pots (hjertereaksjon når man står).Det er leit at mange selvdiagnoserer seg med denne sykdommen for det finnes ingen kur (uten om en cellegift man kan betale 500.000 for) og da "godtar" man jo på en måte å være syk resten av livet om man forhaster seg med å trekke konklusjonen om at man har ME, når det mest sannsynlig er andre årsaker som KAN fikses opp i.Forsåvidt kjenner jeg en god del friske voksne som også må hvile hver dag etter jobb så jeg ser ikke på det som høyst normalt med mindre man er barn/ungdom. Anonymous poster hash: e0956...b33 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå