Gå til innhold

Hjelp! Skremmende hukommelsestap!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år, som har slete en del med hukommelsen. Det har pågått i ca 4-5 måneder nå, og det blir bare verre.. Jeg glemmer ting veldig fort. Akkurat som om det aldri har skjedd på en måte. For eksempel kan jeg ikke huske hva jeg spiste til middag i dag, eller om jeg var på skolen i dag liksom..(vi har en del fri for tiden) Ting går rett og slett litt fort, og jeg glemmer snart hvor jeg er. Jeg tuller ikke. En gang jeg var i byen og skulle reise hjem igjen(alene), glemte jeg plutselig hvor jeg var og hva jeg skulle, og det var skikkelig skremmende! Fant det til slutt ut da, men herregud er det mulig? Er dette normalt? Andre som har det sånn? Blir skikkelig oppgitt av meg selv..

Anonymous poster hash: ba641...aaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg har også fått merkbart dårligere hukommelse siste årene. Kanskje ikke fullt så ille som deg, men blant annet glemmer veldig ofte hva jeg selv har sagt, og hva jeg har snakket om med andre osv. Hadde jeg vært eldre hadde jeg helt garantert blitt diagnostisert med demens! Men er bare 28, så er nok (forhåpentligvis) ikke det.. Vet ikke hva det kan komme av da. Kanskje stress?

Anonymous poster hash: 6fad0...5ea

Skrevet

B12 mangel? Uansett, oppsøk lege! Det kan være noe alvorlig, eller det kan være noe ufarlig.

Anonymous poster hash: fbcf1...94f

• Liker 2
Skrevet

Hahah, ja.. har tenkt på demens jeg også. Men er vel uansett ikke tilfelle når jeg er så ung. Men takk for svar dere! Vurdere å kontakte lege ja;)

Anonymous poster hash: ba641...aaa

Skrevet

Vitaminmangel?

Anonymous poster hash: bcda0...586

Skrevet

okei, jeg vil ikke at du får panikk her, men dette må du ta alvorlig. Bestill legetime imorgen. Hukommelsestap kan blant annet komme av hjernesvulst. Sannsynligvis ikke så alvorlig, men gå til legen! 

Anonymous poster hash: e4903...bca
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville dratt til legen. Det er kun han som kan gi deg et skikkelig svar

Anonymous poster hash: 005b5...c9c
Skrevet

Du opplevde ikke tilfeldigvis noe traumatisk for noen måneder siden? Dette kan nemlig høres litt ut som dissosiasjon.

Anonymous poster hash: dc228...077
  • Liker 1
Skrevet

Vurderer å gå til lege med det ja.. Har ikke opplevd noe traumatisk nei. Takk for svar dere!

Anonymous poster hash: d3cf8...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...