Karianne Skrevet 27. september 2004 #1 Del Skrevet 27. september 2004 Skal flytte og får stor plass på badet. Tenkte en glup tanke om at vi kan ha tre stk skittentøyskurver. 1. 40 grader farget 2. 60 grader farget 3. 40 grader hvitt For da er det jo bare å slenge inni den kurven som er full, ferdigsortert... Lurt, eller er det noe jeg ikke har tenkt på? Opplæring av samboer må jo tilkomme. Tenkte jeg skulle lage noen pene skilt med f.eks. truser, sokker, sengetøy osv. på riktig kurv. :oops: Tror dette vil lette vaskingen min betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 27. september 2004 #2 Del Skrevet 27. september 2004 Vi har i alle fall to, og det er helt supert! En til sokker og undertøy, og en til "resten". Er kjempefornøyde med den ordningen, er så kjedelig å finne ut etter vask at en sokk mangler fordi den hadde sklidd nederst i dunken eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snitta Skrevet 27. september 2004 #3 Del Skrevet 27. september 2004 Vi har 2 stk . En til mørkt tøy og en til hvitvask. Det høres greit ut å dele vasken opp i 3 skittentøysdunker så lenge dere ikke har barn. Men 3 er en for mye hos oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 27. september 2004 #4 Del Skrevet 27. september 2004 Vi har fem kurver i kurvsystem, to til lyst/hvitt tøy, to til mørkt tøy og en til håndklær/sengetøy. Så sorterer jeg utifra det mht grader og vaskeprogram som er gjort på et blunk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse dokka Skrevet 27. september 2004 #5 Del Skrevet 27. september 2004 Vi har eget vaskerom. Vi har 4 som jeg sorterer rett oppi.Fungerer helt supert.Mye enklere å se hva man har mest møkkete av.Slipper det å tømme ut å sortere hver enkelt vask.Fungerer utrolig fint her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. september 2004 #6 Del Skrevet 27. september 2004 Vi har delt vasken opp i 5 vi: Hvitt (håndduker og sokker/undertøy) Hvitt (annet tøy) Rødt (og lignende farger) Blått (og grønt) Sort (eller andre mørke farger) For oss fungerer det kjempefint! Et tips er å bruke Elfa-hyllesystem (el.l) - dere vet - et slikt stativ med trådkurver i. Kjempepraktisk. Og en kurv tilsvarer en maskin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 27. september 2004 #7 Del Skrevet 27. september 2004 Vi hadde to, men har nettopp gått til innkjøp av en til, så hjar jeg en til hvitt tøy, en til mørkt og en til håndklær, sengetøy ol. Synes det blir lettere slik, ikke så stort "tiltak" å vaske klær... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. september 2004 #8 Del Skrevet 28. september 2004 Vi hadde to, men er gått over til en. Og sånn skal det fortsatt være. For det første tar så stor plass med mange kurver. Når det er en så må det vaskes når den er full og ikke når fem er fulle, dessuten tror jeg simpelthen ikke jeg gidder å sortere fra begynnelsen av. Det blir alltid omrokkeringer uansett, den er lysegrå, for en gang kan den gå sammen med det hvite, denne gangen vasker jeg sort og mørkeblått sammen etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 28. september 2004 #9 Del Skrevet 28. september 2004 Vi har tre sånne stable-kurver fra Ikea. Når disse står oppå hverandre tard e ikke større plass enn en stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2004 #10 Del Skrevet 28. september 2004 Har ikke plass på badet til mer enn en liten skittentøysdunk, så her er det ho mor som sorterer klær til vasking. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. september 2004 #11 Del Skrevet 28. september 2004 Vi deler klesvasken i fem (hvitt 40, hvitt 60, mørkt 40, mørkt 60 og rødt 40), men aldri om jeg hadde orket å ha fem kurver. Det tar meg to minutter å sortere den ene vi har når vi vasker, ikke akkurat en stor sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 28. september 2004 #12 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har også elfa-kurver: to kurver ved siden av hverandre under benken, fem kurver: lys kokvask, lys 40 (skjorter etc) mørk 60 og mørk 40, i tillegg til en for håndvask. Det fungerer helt perfekt - når kurven er full startes vasken. Alle i familien bidrar til sortering etterhvert som den store dunken på badet er full. KJempelettvint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 28. september 2004 #13 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg sorterer i 5 inne på vaskerommet......men jeg har en mann...og han legger alt i en haug...oppå det jeg allerede har sortert.....men jeg jobber fortsatt med saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 28. september 2004 #14 Del Skrevet 28. september 2004 Det funker utmerked men du må ha flere kurver. Forsøkte med 3 og det funket ikke nå deler vi opp slik: 40 grader lys 40 grader mørk 60 grader lys 60 grader mørk undertøy håndvask Det hører med til historien at vi har stor vaskekjeller da... Men dette systemet er suverent for oss. Selv mannen tør sette på en maskin nå, når ting er ferdig sortert :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 28. september 2004 #15 Del Skrevet 28. september 2004 Sitat men jeg har en mann...og han legger alt i en haug...oppå det jeg allerede har sortert.....men jeg jobber fortsatt med saken Jeg har også en slik... men siden vi bare er i "startfasen" enda, så håper jeg han vil lære en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 28. september 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 28. september 2004 Sitat Jeg har også en slik... men siden vi bare er i "startfasen" enda' date=' så håper jeg han vil lære en dag... [/quote'] Hva med å henge opp et skilt med alle ting som skal oppi den bestemte kurven. Da kan vel selv ikke mannen ta feil. ....eller blir det for plagsomt? Nei, vet dere hva, dette må han klare. I hvert fall siden det er jeg som vasker, henger opp klær og legger sammen. Elfa-hyllesystem snakker to av dere om. Er det på Bohus eller noe? Har sett Ikea sine, men liker de ikke helt. Tenker litt på sånne metallstamper med hull i som Bohus har. Skal ikke ha lokk på, det er unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 28. september 2004 #17 Del Skrevet 28. september 2004 Jo, jeg er enig med deg, dette skulle ikke være særlig vanskelig, men menn er nå engang menn... Elfa har jeg ikke hørt om før, men jeg har tre vanlige plast "kasser" fra ikea, 12,- for hver (20 med lokk), som funker fint å sette oppå hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. september 2004 #18 Del Skrevet 29. september 2004 Å...nå ble jeg inspirert..har drømt om 5 kurver..men ikke helt visst hvordan siden vaskerommet er ganske lite!! men nå skal jeg på ikea gitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 29. september 2004 #19 Del Skrevet 29. september 2004 Det hørtes fryktelig avansert ut... Da måtte jeg hatt en kurv til 60 grader hvitt 60 grader mørkt 40 grader hvitt 40 grader mørkt 60 grader sengetøy og håndklær ullvask håndvask Mye lettere å sortere før man setter på en maskin. Dessuten, det må jo bli vond lukt i tette plastkasser med lokk på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 29. september 2004 #20 Del Skrevet 29. september 2004 Philosophia skrev: Det hørtes fryktelig avansert ut... Da måtte jeg hatt en kurv til 60 grader hvitt 60 grader mørkt 40 grader hvitt 40 grader mørkt 60 grader sengetøy og håndklær ullvask håndvask Mye lettere å sortere før man setter på en maskin. Dessuten, det må jo bli vond lukt i tette plastkasser med lokk på? Er det noen grunn til at du ikke kan vaske hvitt sengetøy/håndklær med 60 grader hvitvasken? Eller mørkt med det mørke? Vi har tre dunker med lokk, som i utgangspunktet skulle være til lyst tøy, mørkt tøy og "kokvask". Siden mannen bruker arbeidsklær og trenger å vaske tre ganger så ofte som meg, så ble systemet rimelig fort omdefinert til å være "mitt tøy", "ditt tøy" og "vårt tøy"... Det blir ikke mer lukt i bokser med lokk enn i bokser uten lokk hvis man bare unngår å legge våte ting oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå