Gå til innhold

Soppinfeksjon nesten hver mnd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med det jeg tror er soppinfeksjon hver måned, oftest etter mensen. Jeg prøver å følge forebyggende råd, og bruker canesten. Eneste er kanskje at jeg ikke bruker den fullt så lenge jeg skal. Nå er jeg snart tomt, og jeg kvier meg for å kjøpe mer. Orker snart ikke mer :( trenger alle tips for både forebygging, behandling og ja egentlig alt som har med dette å gjøre

Anonymous poster hash: 197d1...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem som deg. Hver bidige måned så for jeg sopp! Har enda ikke funnet noen løsning som har hjulpet meg. Jeg har hatt det sånn i snart ett år nå, så skal til gynekolog neste måned. Forhåpentligvis så finner de ut noe.

Vil anbefale deg å snakke med lege. Helst en ordentlig gynekolog. Har opplevd at vanlige allmennleger vet svært lite om dette. Vet de som slite med mye sopp bør passe hvor mye sukker de spiser. Prøver selv å spise så lite sukker som mulig, men har ikke merket noe særlig forskjell (annet at jeg har gått mye ned i vekt og fått renere hud, så noe godt har jo kommet av det). Så må du unngå stramme klær, stringtruser, og truseinlegg. Får å holde det "tørrere" nedentil kan det være greit å skifte undertøy ofte, om du har mye utflod.

Ellers så er det mange tråder med dette tema allerede, om du bruker søkefeltet og leter litt. Der bør du finne mye gode råd. Lykke til!

Anonymous poster hash: 0e3ba...2bc

Skrevet

Jeg og har slitt med dette. Ikke så mye nå, men det er noe skit. 
Prøver å bruke undertøy som består mest av bomull og ikke syntetisk. Lar huden få puste. 
Prøver og å få i meg gresk yoghurt noen ganger i uka, og biola. Prøver å unngå sukker. Nå er jeg dessverre blitt veldig glad i Atkins bar, hihi. Vet ikke hvor ille de er i forhold til sukker. 

Spiser en del grovbrød, men unner meg loff av og til. Hører jo at det kan trigges av hvete. Men vet liksom ikke hvor striks man skal være. Jeg har også seboreisk eksem som er sopp og er litt obs på det selv om dette ikke er det samme. Tar omega 3, skal begynne med nattlysolje, samt tar sink og probiotika. 

Anonymous poster hash: 4ebc1...40d
Skrevet

Sov naken, bruk bomullstruser, ikke bruk bind under menstruasjon, pass på sukkerinntak. Dette er de eneste rådene jeg har. Håper det bedrer seg :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...