Gå til innhold

Mattetråd-quiz


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jo det er rett frem. Når du tar høyere kurs i matte vil du forstå det. Jeg forstår ikke hvorfor man diskuterer når hele grunnlaget for diskusjon er feil. Jeg beviste at man både kunne løse den rett frem og løse den ved andregradsformelen, selv om b=0. Hvorfor kverulere da?

Ja hvorfor kverulerer...

Det er jo du som har feil, så da får du svare selv for kveruleringen. Du har ikke bevist en skitt. Du er ikke i nærheten av noen matematisk bevisførsel, noe enhver som har matte fra høyere nivå vet....

Jeg har min beståtte eksamener fra høyskole.

Anonymous poster hash: a597d...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

Ja hvorfor kverulerer...

Det er jo du som har feil, så da får du svare selv for kveruleringen. Du har ikke bevist en skitt. Du er ikke i nærheten av noen matematisk bevisførsel, noe enhver som har matte fra høyere nivå vet....

Jeg har min beståtte eksamener fra høyskole.

Anonymous poster hash: a597d...e9b

det at du ikke  har forståelse for basic komplekse tall sier seg selv når du er uteksaminert fra høgskole.  Eg mente ikke bevis i form av matematiskbevis, men det at dere ikke kunne motbevise eller peke ut feilen i begge fremgangsmåtene. 

Jeg tar mine matteksamener hos NTNU

 

Endret av hjelpme4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjelpme4 har rett. Ei andregradslikning har i det komplekse plan alltid to løysingar, som i dette tilfellet er +/- 2i. 

 

Sidan Anonymbruker nekter å innsjå dette kan ein jo enkelt kontrollrekne: (2i)^2 = 2^2 i^2 = -4 og (-2i)^2 = (-2)^2 i^2 = -4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...