Gå til innhold

Åh disse antidepressiver!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i samråd med legen trappet ned i en måned, trodde at det skulle gå fint å slutte helt, men neida. Bivirkninger stod i kø allerede etter 2 dager og så måtte jeg trappe opp igjen. Herregud, er det noen her inne som har klart det ? Er det meningen vi skal gå og svime eller pleier det ikke være bivirkninger når man har trappet ned riktig. Isåfall er legen min en dumskalle !

Anonymous poster hash: aeca6...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke. Selv bare sluttet jeg å ta de, men da hadde jeg bare gått på de i ca 4 mnd. Opplevde ingen bivirkninger. 

Anonymous poster hash: 55cc8...baf
Skrevet

Har klart å trappe ned og slutte ja. Hele tre ganger :) (vært av og på antidep i 16 år)

Det ER et helvete med bivirkningene og det må man bare holde ut , ikke trapp opp igjen bare fordi de er ubehagelige og jævlige . Det går over og du vil føle deg som født på ny når du først har fått alt ut av systemet ! Hold ut <3

Anonymous poster hash: ea2f8...9ea
  • Liker 1
Skrevet

Takk for oppmuntrende svar <3 Skal holde ut. Lover ;) hehe

Skrevet

Går du på Efexor eller Cipralex? :) Disse er verstingene å slutte på mht. seponeringsbivirkninger. Selv gikk jeg på 300 mg Efexor og sluttet på dagen (av medisinske årsaker), men opplevde ingen bivirkning. Det er som det blir sagt over; hold ut. En rusavhengig må igjennom abstinenshelvetet. Det må man også med nedtrapping av enkelte medisiner...

Anonymous poster hash: f2646...4eb
Skrevet

herregud jeg skal kanskje begynne på antidepresiva ettersom hva psykologen min har funnet ut. jeg har jo vært åpen for det men nå veit jeg ikke om jeg tørr Oo 

Anonymous poster hash: 3183b...050
Skrevet

Vanlig å få litt influensa følelse i kroppen og få litt mere angst.

Anonymous poster hash: c42a0...bee

Skrevet

Ts her. Jeg går på Effexor. Eller et synonymt preparat for det venalaxin eller hva den nå heter. Gikk også på cipralex i 4 år. Så må nok holde ut ja. I går måtte jeg ta en pille, ble så dårlig. Klarte ikke lys hjemme, var kun bra i mørket, frysninger, støt i hodet og tårene bare trillet. Var veldig plagsomt. Har også hørt at det kan være farlig.

Skrevet

Hvordan trapper dere ned? Det har mye å si. Jeg klarte å trappe ned uten særlige bivirkninger. Kan faktisk ikke huske at jeg hadde noen.

Skrevet

Jeg begynte å ta pillen annenhver dag, så hver 3 dag og så hver 4 dag. Brukte 3 uker på hver gang. Så det er den siste jeg sliter med...

Ts

Skrevet

Jeg begynte å ta pillen annenhver dag, så hver 3 dag og så hver 4 dag. Brukte 3 uker på hver gang. Så det er den siste jeg sliter med...

Ts

Jeg ville heller prøvd å delt pillen (om mulig) og gå på den 1 uke eller 3. For så å gjøre som du skriver, men jeg tror det er bedre å bare slutte. Hvis ikke så forlenger du bare tiden det tar før bivirkningene blir borte.

Nå gikk jeg på 20mg cipralex da og brukte vel 3-4 måneder på å slutte med sakte nedtrapping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...