Gå til innhold

Angst etter trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt litt med angst tidligere, men etter jeg ble "bra" har det holdt seg stabilt. Har hatt en pause fra treningen og startet opp for noen dager siden.

Etter hver økt blir jeg småkvalm, svimmel og uvel. Får nesten litt panikkangst. Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 17c2a...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt litt med angst tidligere, men etter jeg ble "bra" har det holdt seg stabilt. Har hatt en pause fra treningen og startet opp for noen dager siden.

Etter hver økt blir jeg småkvalm, svimmel og uvel. Får nesten litt panikkangst. Hva kan jeg gjøre?

En lege har mulig kompetanse til å finne ut hva det er.

• Liker 1
Skrevet

Finn ut hva du har angst for i første omgang.

Deretter må du finne ut om dette er reelt og hvorfor du faktisk har fått denne angsten.

Jeg vil anbefale deg å oppsøke en psykolog.

Skrevet

Trening kan både underveis og etterpå sette kroppen i en tilstand som ligner angst og som minner om angst.

Det du beskriver er helt normale ettervirkninger av en hard treningsøkt, men hos deg ligger trolig angsten for et panikkanfall lett tilgjengelig. Det er et samspill mellom fysiologiske symptomer, tanker/kognisjon og følelser. Det er gjensidig og blir ført et ond sirkel. Tanken på at det kan være et begynnende angstanfall gir frykt som gir økt puls som forsterker tanken.

På kognitiv.no ligger lett tilgjengelig materiale om angst og selvhjelp for dette. Les der, se om det er kan være nok. Hvis ikke, er det mye god hjelp å få.

Essensen er eksponering innenfor trygge rammer. Unngåelse forsterker.

Anonymous poster hash: 7fbed...04c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...