Gå til innhold

Lavt blodtrykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har blodtrykk på 107/51. Er det lavt? Føler meg mye svimmel og trøtt.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for lavt. Går du på medisiner? Ta kontakt med lege /legevakta. Hvis du går på bt-medisiner ville jeg latt være å ta de i dag. Men jeg er ingen lege, har bare hørt om andre som er blitt gitt rådet av legen sin. Blodtrykksmedisiner virker aldri med det samme, det kan være du har for høy dosering hvis du bruker medisiner. Ring evt. nærmeste apotek hvis du ikke får tak i lege eller kommer deg til legevakta. Føler du deg dårlig og uten energi ville jeg ringt akutten.

Skrevet

Det er lavt, men ikke for lavt. Jeg har selv et overtrykk på under 100, og legen min sier det ikke er farlig. Må bare være litt forsiktig når jeg reiser meg. Men om du er konstant svimmel så ville jeg tatt det opp med legen din.

Anonymous poster hash: 03d9e...a31
  • Liker 1
Skrevet

Det er for lavt. Går du på medisiner? Ta kontakt med lege /legevakta. Hvis du går på bt-medisiner ville jeg latt være å ta de i dag. Men jeg er ingen lege, har bare hørt om andre som er blitt gitt rådet av legen sin. Blodtrykksmedisiner virker aldri med det samme, det kan være du har for høy dosering hvis du bruker medisiner. Ring evt. nærmeste apotek hvis du ikke får tak i lege eller kommer deg til legevakta. Føler du deg dårlig og uten energi ville jeg ringt akutten.

Neineinei, ikke svar på ting du overhodet ikke har peiling på, og ikke fraråd folk å ta medisinene sine! Dette er ikke lavt, og dersom ts mener hun har symptomer på lavt bt så er det best å kontakte FASTLEGEN for råd, ikke KG. Å slutte med bt medisiner kan få alvorlige bivirkninger, er du forberedt på å ta ansvar for det med tullerådene dine? 

Anonymous poster hash: 66dcf...cfd

• Liker 3
Skrevet

Neineinei, ikke svar på ting du overhodet ikke har peiling på, og ikke fraråd folk å ta medisinene sine! Dette er ikke lavt, og dersom ts mener hun har symptomer på lavt bt så er det best å kontakte FASTLEGEN for råd, ikke KG. Å slutte med bt medisiner kan få alvorlige bivirkninger, er du forberedt på å ta ansvar for det med tullerådene dine? 

Jeg går ikke på blodtrykksmedisiner nei :P Trener mye og er ellers frisk :-) 

Skrevet

Det er vel sjansen man tar ved å legge ut slike ting her. Om man er så lite kritisk at man følger råd fra totalt ukjente, så bør man kanskje la være å legge ut ting her. 

Anonymous poster hash: f4bde...ad2

• Liker 1
Skrevet

Jeg stoler på at ts vet litt om dette fra før, og ba henne kontakte lege, legevakt eller ringe en farmasøyt. Gjorde jeg ikke? Nå tenkte jeg å slette/redigere det jeg skrev, men du har allerede skrevet hva jeg uttalte meg om.

Skrevet

Jeg går ikke på blodtrykksmedisiner nei :P Trener mye og er ellers frisk :-) 

Noen har lavt blodtrykk uten at det er noe galt. Ville ringt legevakta og spurt. Har du fått konstatert lavt blodtrykk siden du har fått målt det nå?

Skrevet

Får du i deg nok væske? Nok væske er viktig for å holde blodtrykket oppe når man er i fare for å utvikle for lavt BT.

Det er ikke så mye å gjøre med et lavt BT, det finnes noen typer medisiner. Det spørs hvor plaget man er. Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: 8e14d...845
Skrevet

Prøv å drikk mer, og få deg en time hos fastlegen. Be om å få time raskt om du er veldig plaget med svimmelhet/kvalme osv. Undertrykket er litt lavt (51), det bør ligge mellom 60-90 (men 90 er på grensen til høyt blodtrykk). 

Skrevet

Som nevnt over her. IKKE SPØR KG OM DIN EGEN HELSE!

Du skal snakke med legen din!

Anonymous poster hash: 31fd9...3a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...