AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Er det bare jeg som mener det er et typisk utsagn fra en person som er noe lavt utdannet og..uviten? Det blir slengt ut kommentarer om at det er så mange rasister i dette landet, og at vi må hjelpe alle som vil komme, men innvandrerkritisk er visst et ukjent ord med ukjent betydning. Personlig kjenner jeg ingen rasister. Altså mennesker som hater mennesker pga. hudfarge/rase. Derimot kjenner jeg et vanvittig høyt antall av høyt utdannede innvandringskritikere. Da kan vel dere som mener det er en god idé å ønske alle velkommen betale for gildet, mens vi andre som mener det skal være en klar grense på antallet(altså 1. andelen vi med sikkerhet vet vi kan klare å integrere, 2. som ikke kommer av økonomiske årsaker 3. som landet har råd til) slippe? Eller er det et veldig rasistisk syn å ha på saken? Man ser hvordan det går med Sverige i dag. Mange titalls tusener kommer til Norge for å få jobb, fordi det ikke er jobb å få i Sverige. Økonomien i Sverige går nedover, mens de fortsetter å ta inn innvandrere fra muslimske land. Det er blitt flere ghettoer, de nye landsmennene blir ikke integrert, og kriminaliteten øker betraktelig for hvert år som går. Her hjemme i Norge er andelen av unge arbeidsledige kraftig økende, også pga. stor innvandring fra Sverige. Til slutt vil dette gå utover Norge også. Den økende arbeidsledigheten kan man altså ikke løfte fingeren sin for, men å ta inn tusener av mennesker fra andre land kan man gjøre(nei, det kommer ikke kun mennesker som er på randen av å bli drept - disse må man selvsagt ta vare på til de kan sendes ut igjen)?? Det må være lov å være kritisk. Hudfarge og rase gir jeg blaffen i, men kultur- og religionskræsj i kombinasjon med stor regning på statens bekostning er jeg veldig skeptisk til. Anonymous poster hash: 25938...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Ja.. Det må du da få lov til å mene. ? Anonymous poster hash: e6237...53a
wintergirl Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Det er sunt å være kritisk,spesielt hvis du ser noe som åpenbart er noe å være kritisk til. Som "flyktninger "f.eks som klager på at de har kommet til et sted hvor de mener det ikke skjer noe og de mener det er som å sitte i fengsel, eller at maten de får ikke er bra nok+m.m. Sånt er jeg kritisk til skal få være i Norge. Hvis de virkelig hadde lidd så fælt fra før av så hadde det vel utrolig godt å bare komme til et land med fred? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå