AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Noen her som har kommet seg gjennom bulimien og vil dele med oss? Eller hvordan du klarer å beherske deg i selskap el hos folk med masse mat? Ja, jeg vet IKS og fastlege er vi i kontakt med Anonymous poster hash: 566ea...bba
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har hatt en annen diagnose enn bulimi, men har hatt episoder med b/p likevel. For meg var det et slags sug etter overspising som kom til samme tid hver dag, fordi jeg hadde blitt så vant med å bruke den tiden på døgnet til å overspise. Det regulerte følelsene mine, jeg kunne holde ut fordi jeg visste at jeg fikk avreagere på den måten senere på dagen. Men etterhvert ble det bare en vane, og nøkkelen var å bryte den vanen. Jeg klarte bare en dag, toppen to, uten å kaste opp, men da jeg hadde klart den tredje dagen stilnet suget veldig og ble så lite at jeg klarte å overkomme det med fornuft. Jeg tror det er viktig å jobbe med å klare å spise seg mett og stoppe før det blir overspising. Man må virkelig ville det, og feks spise rett før man skal noe slik at man ikke har tid til å fortsette å spise. Dette går på det fysiske. Men kanskje viktigere er det å finne ut hvorfor man trenger å bruke maten til å regulere følelser, og finne andre mestringsstrategier. Det høres veldig lett ut å skrive det sånn, men jeg vet at det er veldig vanskelig - og jeg bruker fortsatt mat for å regulere følelser, bare uten å kaste opp. Har nå ikke kastet opp en eneste gang på over fire måneder, og før det var sist rekord uten å kaste opp bare et par dager (Bortsett fra dager jeg ikke spiste, men det teller ikke med). Anonymous poster hash: 06b21...a91
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Slutte å spise brød og carbs. Mye magert kjøtt og grønnsaker vil gjøre at du føler deg lettere i kroppen og sunnere. Å trykke i seg tunge bakervarer som ligger som en tung ball i magen gjør at man ber om å spy. Anonymous poster hash: d75ba...6cd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Spis regelmessig, hver 3-4 time og pass på å få i deg MINST 2200 kalorier hver dag.Anonymous poster hash: e27b4...855
mandel92 Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har den diagnosen. Jeg synes selskap o.l er veldig vanskelig, klarer ikke beherske meg og ender ofte med å fortsette spiseorgien etter jeg er kommet hjem. Det letteste er å unngå slike situasjoner, men vet jo at det egentlig ikke er noen god ide. Men noe som har hjulpet litt er å spise ca. 2000 kalorier om dagen, selv etter de dagene jeg har overspist. Jeg må ha kontroll på hvor mye jeg får i meg, ellers overspiser jeg. Noe som er vanskeligst er finne den rette balansen, bli kvitt "alt eller ingenting"-tankegangen, jeg har ikke ødelagt alt om jeg spiser 2500 kalorier en dag, det betyr ikke at jeg kan spise 10 000 kalorier til. Det hjelper også at jeg bor sammen med noen, jeg kan ikke overspise og spy når de er hjemme.
Avalon Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 Ryddet for farlige råd, samt svar til dette. - Avalon, mod
Avalon Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Avalon, mod
Fremhevede innlegg