Gå til innhold

Bakt potet - hvor mange grader?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg baker alltid store bakepoteter, og jeg synes de trenger betydelig mer enn 50 minutter, 1 time og 15 minutter pleier jeg å bruke. Vanligvis baker jeg poteter i mikrobølgeovn (hvis det bare er jeg som skal ha), det går mye raskere. 4,5 minutter, snu, 4,5 minutter til. Hvile 5 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt for sent å svare, men jeg synes også bakt potet tar veldig mye lenger tid enn det som "alle" sier - bruker alltid 1,5 t på 180-200 grader. Pleier derfor å koke dem i en 10-15 minutter først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt for sent å svare' date=' men jeg synes også bakt potet tar veldig mye lenger tid enn det som "alle" sier - bruker alltid 1,5 t på 180-200 grader. Pleier derfor å koke dem i en 10-15 minutter først.[/quote'] :Nikke: tar veldig lang tid...men neste gang jeg skal ha bakt potet, skal jeg prøve å koke dem ja...takk for tipset :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde middag til over 20 personer på hyttetur engang, og vi skulle ha helstekt indrefilet, og jeg ville gjerne ha bakte poteter til. Men, vi hadde bare en ovn! Problemet ble løst ved å koke potetene nesten møre, også ble de lagt på glørne i peisen til de var gjennommøre. Det er til dags dato de beste potetene jeg har spist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tips fra mannen i "bakt potet-vogna" i byn: potetene bør stå i ovnen på svak varme (ca 180 grader) så lenge som mulig! Jeg hadde dem inne i tre timer en gang, og de ble nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et lag med grovsalt og litt smeltet margarin i bunnen av langpanna. Skrubb potetene godt og smør dem inn med smør, gni dem inn med salt og pepper. Legg potetene i langpanna, og legg et lite fjell med grovsalt på toppen av hver potet. 225 grader i 50 minutter, børst av saltet på toppen og voila så har du verdens beste bakte poteter.

Og IKKE bruk aluminiumsfolie...... :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...