lillegulle Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Hei! Har vært plaget med tilbakefallende soppinfeksjon siden februar. Har brukt canesten-kur ca 4 ganger totalt, selvfølgelig fullført kuren, men det fortsetter å komme tilbake. Nå har jeg vært hos legen og fått påvist sopp, men igjen, anbefalt canesten. Har tidligere kun funnet kuren som er med 1 stikkpille for så å bruke krem i et par uker, og fortsette i 3 symptomfrie dager. Har naturlig nok lyst til å prøve noe annet, ettersom denne ikke har vedvart et soppfritt underliv. Har fått andre tips hos legen også, men det er tydelig at jeg trenger en kur først og fremst. Så har jeg hørt at det finnes en canesten-kur med fler stikkpiller på mindre størrelse, som man tar hver dag i 5 eller 7 dager? Er det noen som vet hvilket apotek jeg kan få tak i denne i Oslo?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 http://www.apotekhjem.no/display.aspx?menuid=0&prodid=5440 Kan det være denne du tenker på? Anonymous poster hash: 4dabe...154
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 http://felleskatalogen.no/t/medisin/canesten-bayer-ab-547234 Helt nederst i linken finner du de alternative pakningene/variantene av Canesten. Har du fått råd om bruk og vask av undertøy, kluter og håndkler? Anonymous poster hash: 9a35a...567
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Spør om resept på Diflucan i stedet, den er mer effektiv, særlig om Canesten ikke har fungert. Den kan også kjøpes uten resept, men da er den fire ganger dyrere. Merkelig at legen ikke foreslo Diflucan.Anonymous poster hash: 4ae6f...377
lillegulle Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2015 http://www.apotekhjem.no/display.aspx?menuid=0&prodid=5440 Kan det være denne du tenker på? Anonymous poster hash: 4dabe...154 Ja, akkurat den kremen Tusen takk, kanskje like greit å handle på nett. http://felleskatalogen.no/t/medisin/canesten-bayer-ab-547234 Helt nederst i linken finner du de alternative pakningene/variantene av Canesten. Har du fått råd om bruk og vask av undertøy, kluter og håndkler?Anonymous poster hash: 9a35a...567 Ikke råd om vask, men det meste annet. Ser for meg noe som å ikke bruke skyllemiddel? Men er vanlig blenda color greit? Spør om resept på Diflucan i stedet, den er mer effektiv, særlig om Canesten ikke har fungert. Den kan også kjøpes uten resept, men da er den fire ganger dyrere. Merkelig at legen ikke foreslo Diflucan.Anonymous poster hash: 4ae6f...377 Har forsåvidt tatt to diflucan i denne perioden også. Én gang etter første gang jeg var hos legen, rundt mars-april, og én gang i starten av august for å ta sammen med partner, for så å bruke vivag i 8 dager. Den andre gangen holdt jeg meg unna infeksjon i nesten én måned, men kom fortsatt tilbake..
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Råd om vask pleier å være å vaske undertøy, kluter og håndklær på minimum 60 grader, unngå å bruke stringtruser eller undertøy i annet materiale enn bomull. Anonymous poster hash: 9a35a...567 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Om det stadig kommer tilbake kan det hende du trenger langtidsbehandling med Diflucan (en tablett i uka over 8-12 uker). Jeg måtte ha det for å bli kvitt soppen. I tillegg bør partner behandles med en tablett. Det er uenighet blant leger om partner bør behandles, men det kan umulig skade. God bedring!Anonymous poster hash: 4ae6f...377 1
lillegulle Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2015 Om det stadig kommer tilbake kan det hende du trenger langtidsbehandling med Diflucan (en tablett i uka over 8-12 uker). Jeg måtte ha det for å bli kvitt soppen. I tillegg bør partner behandles med en tablett. Det er uenighet blant leger om partner bør behandles, men det kan umulig skade. God bedring!Anonymous poster hash: 4ae6f...377 Høres ut som en god idé om det fortsatt ikke vil bort. Men diflucan, har for meg at det er antibiotika, hvordan blir det for evt. utvikling av antibiotikaresistens? Noen? Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Høres ut som en god idé om det fortsatt ikke vil bort. Men diflucan, har for meg at det er antibiotika, hvordan blir det for evt. utvikling av antibiotikaresistens? Noen? Tusen takk! Det er ikke antibiotika, det er på en måte det omvendte. Antibiotika dreper bakterier, ikke sopp. Tvert i mot kan antibiotika gi sopp som bivirkning, fordi den dreper bakteriene i underlivet, og dermed rydder plass for soppen. Det heter vel antimyotica når det er mot sopp. Det er ikke noen kjent resistensutvikling mot Diflucan. Anonymous poster hash: 4ae6f...377
lillegulle Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2015 Det er ikke antibiotika, det er på en måte det omvendte. Antibiotika dreper bakterier, ikke sopp. Tvert i mot kan antibiotika gi sopp som bivirkning, fordi den dreper bakteriene i underlivet, og dermed rydder plass for soppen. Det heter vel antimyotica når det er mot sopp. Det er ikke noen kjent resistensutvikling mot Diflucan.Anonymous poster hash: 4ae6f...377 Ah, klart. Blandet der, det at antibiotika fører til sopp var jo det jeg egentlig hadde hørt. Takk, godt å vite!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Kokvask undertøyet, bruk kun bomull truser, ingen string. Bruk aldri såpe nedentil og begrens intimbarberingen. Det er best å ha igjen litt hår. Jeg slet på samme måte som deg før. Jeg tok faktisk en 4-ukers kur med vanlig youghurt. Det høres ekkelt ut, men det hjalp. Hver kveld når jeg la meg i senga tok jeg ei enganssprøyte med yoghurt naturell inn i skjeden, mens jeg lå. Jeg prøvde å ikke dusje om morgenen, det gjorde jeg på kvelden før jeg tok behandling. Etter 4 uker gikk jeg en uke uten og alt var fint. Etter det fortsatte jeg litt av og på med ei sprøyte i uka ca. Ikke bruk truseinlegg, det kan bli rot, men når du får natta på deg så er det lite. Tamponger og truseinnlegg var ikke noe for meg i denne perioden, jeg brukte faktisk tena lady. De fikk jeg ikke samme reaksjon av. Nå er alt normalt og jeg slipper å tenke så mye over det. Men jeg holdt på minst et år med soppinfeksjon av og på. Anonymous poster hash: ddc04...726
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå