AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er veldig flink til å vurdere når andre behøver legehjelp, men jeg er ikke like flink når det gjelder meg selv. Jeg vil derfor høre hva andre ville gjort i en slik situasjon. I natt våknet jeg med akutte smerter i nedre del av magen. Jeg klarte ikke stå eller gå oppreist, frøs sterkt, var veldig kvalm, men kastet ikke opp, ingen feber. Hadde avgang for både luft og urin. Hadde det vært mine barn som hadde hatt slike smerter, hadde jeg ringt ambulanse der og da, men jeg bestemte meg for å se det an litt, og etter en liten time gikk det verste over, og jeg klarte legge meg igjen. Etter enda en time sovnet jeg. I dag er ikke smertene like ille, og jeg ser ikke på det som akutt lenger. Smertene er på en slikt nivå at jeg normalt sett ville sett det an før jeg kontaktet lege , men jeg er litt usikker på hva som er rett å gjøre på grunn av det akutte anfallet i natt. Jeg klarer gå oppreist. Smertene er mer dumpe, og så kommer det tak av og til. Fremdeles ingen feber, men fryser. Jeg klarer ikke lokalisere et smertepunkt. Jeg vet jeg har en cyste på eggstokken, og mistenker at det kan være denne som har sprukket , men siden jeg ikke har røntgensyn er ikke dette noe jeg kan si for sikkert. Hva ville dere gjort i et slikt tilfelle? Anonymous poster hash: 752f8...339
Emas Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Ville ringt til legevakten å forhørt meg med dei. God bedring.
Gjest pellepirat Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 I.o.m at du hadde et slikt anfall i natt, og du vet du har en cyste, så er det jo bare å ta turen. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Hadde det kun vært et anfall, og det kjentes bedre ut i dag, så hadde jeg nok ventet, men når du har andre sykdommer el. lignende som kan være årsak, så ta turen. Terskelen for å dra til legen må jo ikke være slik at man trenger ambulanse for å komme seg dit.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Takk for svar. Jeg vet ikke om det er nødvendig med legetilsyn på grunn av en sprukket cyste, og har bestemt meg for å se det an litt. Det kan hende at det bare var kollikksmerter. Blir jeg verre igjen, eller får noen andre symptomer, drar jeg til fastlegen, eller til legevakten når den åpner. Anonymous poster hash: 752f8...339
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå