Gå til innhold

Strikkehjelp :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker min første genser. 

 

Til nå har jeg strikket på rundpinne, og skal snart felle av 6 masker på hver side. Og strikke forstykket og bakstykket hver for seg. Kan jeg fortsette på rundpinnen. Og strikke frem og tilbake på forstykket. Mens bakstykket  fortsatt er på samme rundpinne. Men ikke blir strikket videre på før fremstykket er felt av. 

 

Hva gjør dere? 



Anonymous poster hash: 35036...989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Det går fint, men det kan hende at det blir veldig mange masker på pinnen samtidig, så det kan hjelpe på å ha to rundpinner til, slik at ikke maskene står i spenn (regner med at det er en genser med raglanfelling du strikker).

 

Lykke til og happy knitting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, men det kan hende at det blir veldig mange masker på pinnen samtidig, så det kan hjelpe på å ha to rundpinner til, slik at ikke maskene står i spenn (regner med at det er en genser med raglanfelling du strikker).

 

Lykke til og happy knitting!

Det er ikke raglanfelling. Jeg skal strikke armene for seg. Jeg har heldigvis noen som kan hjelpe meg med montering ;) 

Ville du strikket fremstykket og bakstykket på forskjellige rundpinner? 

Anonymous poster hash: 35036...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ok. Og flott at du har noen som kan hjelpe deg med monteringa - det er en "liten" ting sammenlignet med resten av arbeidet, men blir det ikke pent gjort kan selv den fineste genser raskt bli stygg (gjett hvordan jeg vet det  :fnise: )

 

Personlig ville ha beholdt alt på en pinne, men også vært sikker på at jeg hadde et par timer til tilrådelighet når jeg skulle begynne med dette, slik at jeg ikke ble avbrutt i arbeidet. 

 

Dette klarer du helt sikkert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Og flott at du har noen som kan hjelpe deg med monteringa - det er en "liten" ting sammenlignet med resten av arbeidet, men blir det ikke pent gjort kan selv den fineste genser raskt bli stygg (gjett hvordan jeg vet det  :fnise: )

 

Personlig ville ha beholdt alt på en pinne, men også vært sikker på at jeg hadde et par timer til tilrådelighet når jeg skulle begynne med dette, slik at jeg ikke ble avbrutt i arbeidet. 

 

Dette klarer du helt sikkert! 

Når jeg først strikker en genser, så må den ikke bli ødelagt av montering!! 

Da prøver jeg på en rundpinne :) Genseren er veldig enkel å strikke. Ensfarget uten mønster. Så tror det skal gå bra :)

Tusen takk for hjelpen!!

Anonymous poster hash: 35036...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...