Gå til innhold

Tinder - alt handler om utseendet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer fikk jeg omsider tatt mot til meg og gikk ut av et to år langt forhold som jeg egentlig burde gått ut av for lenge siden. Nå har jeg lyst til å starte jakten på drømmedama igjen. Vurderer å teste ut Tinder, men mistenker at det er et dårlig sted å treffe bra folk fordi alt handler om utseendet. Hva er deres erfaring? Er det bedre med vanlige sider som Sukker og Møteplassen?

 

Selv om utseendet er viktig til en viss grad så er jeg mye mer opptatt av å finne en med sammenfallende verdier, personlighet og syn på livet. På Tinder virker det som om det bare handler om å finne hotties, og sveipe de andre til venstre (eller var det høyre?), og at det primært er rettet mot folk på jakt etter one night stands. Eller finnes det et system for å sortere folk basert på interesser, verdier, osv?

 

 



Anonymous poster hash: 70655...e38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, sveip de du synes ser OK ut og start en samtale med de. Virker de kjekke inviter dem ut på en kopp kaffe eller en tur. Du finner fort ut om det er kjemi, relativt like verdier og om du liker personligheten. Liker du de, ja så kan du treffe de flere ganger, liker du ikke, nei så går livet videre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan indirekte "sortere folk" basert på det de (kanskje) har skrevet i profilen. Mange unnlater å skrive noe da, så... Det skal sies at jeg, den perioden jeg var på tinder, innså at veldig mange bare er ute etter en ting. Jeg var selv ute etter et forhold, og vips traff jeg kjæresten :) Så tinder kan være en fin plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tinder er en "vindusshopping" app når det kommer til dating. Man sveiper i utgangspunkter "liker" på de man syntes har et bra utseende, eller noe interessant over seg. Noen velger å trykke seg inn på profilen for å lese , hvis de er nysgjerrige ut i fra bildet, før de bestemmer seg for å sveipe liker eller ikke, for å se om profilteksten appelerer.

Utseendet er jo det som tiltrekker ved førsteinntrykk. Men jeg syntes ikke det er så mye anderledes med f.eks Sukker. Jeg har sett flere "leke deilig" bilder på sukker, enn på Tinder, som ofte foreksempel viser gutta på fisketur eller jentene på fjelltur.
Personlig liker jeg tinder bedre enn andre steder og har kommet i prat med en del bra menn der inne. Mange i min krets har fått seg kjærste og tinderbaby via appen :) Skal selv reise til en annen by for å møte en jeg ble kjent med via tinder nå om et par uker og har litt sommerfugler i magen :)



Anonymous poster hash: 12108...2b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I sommer fikk jeg omsider tatt mot til meg og gikk ut av et to år langt forhold som jeg egentlig burde gått ut av for lenge siden. Nå har jeg lyst til å starte jakten på drømmedama igjen. Vurderer å teste ut Tinder, men mistenker at det er et dårlig sted å treffe bra folk fordi alt handler om utseendet. Hva er deres erfaring? Er det bedre med vanlige sider som Sukker og Møteplassen?

 

Selv om utseendet er viktig til en viss grad så er jeg mye mer opptatt av å finne en med sammenfallende verdier, personlighet og syn på livet. På Tinder virker det som om det bare handler om å finne hotties, og sveipe de andre til venstre (eller var det høyre?), og at det primært er rettet mot folk på jakt etter one night stands. Eller finnes det et system for å sortere folk basert på interesser, verdier, osv?

 

 

Anonymous poster hash: 70655...e38

 

Jeg har hatt seriøse dates fra Tinder. Ikke mange siden jeg ikke dater aktivt lenger, men jeg har hatt noen.

 

Jeg tror ikke du skal trenge å dra alle over en kam, for det er en god del der inne som ønsker seg et fast forhold og som ikke går etter kun utseendet. Jeg tror de aller fleste av denne typen ser på bildene av vedkommende og at man må få en følelse om han/hun passer eller ikke for at man skal sveipe høyre.

 

Dessverre er gode bilder viktige for å få treff på slike tjenester. Jeg anbefaler deg å få med deg en fotointeressert ut i normale omgivelser utendørs for litt fotografering. Både portrett og helfigur er lurt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan indirekte "sortere folk" basert på det de (kanskje) har skrevet i profilen. Mange unnlater å skrive noe da, så... Det skal sies at jeg, den perioden jeg var på tinder, innså at veldig mange bare er ute etter en ting. Jeg var selv ute etter et forhold, og vips traff jeg kjæresten :) Så tinder kan være en fin plass :)

det er som regel det det er på de sidene. 

ikke min type ting, men hvis du er ute etter kun sex så ville jeg prøvd tinder og møteplassen. har prøvd det en gang men testet det aldri ut for åsi det sånn.

Anonymous poster hash: ae948...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alt. Man kan jo skrive en profiltekst, og man kan også uttrykke ting visuelt som ikke nødvendig handler om kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at bilde kan fortelle mer en tusen ord. Jeg klarere fint å lese en del mennesker utifra bildevalgene deres. Verdier og interesser kan vises utifra bilder. Jeg unngår menn som absolutt skal ha bildere i bar overkropp og som har masse drikkebilder. 

 

Ellers vises jo felles Facebookinteresser og med en liten profiltekst får man jo litt inntrykk. Så er det opp til deg og sile ut de potensielle og prøve å få i gang en samtale, så finner du ut av det. Dersom du ser på appen som en overfladisk app, så er det du gjør det til. Vær heller smart og se på hvordan du kan bruke det som et verktøy for å bli kjent med potensielle dater. Tinder er så praktisk fordi det er lett tilgjengelig og man kan ta det med overalt. 

 

Jeg sier, ta sjansen og prøv det ut. Får du ikke noe ut av det, nei da har du prøvd :)

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv reise til en annen by for å møte en jeg ble kjent med via tinder nå om et par uker og har litt sommerfugler i magen :)

Anonymous poster hash: 12108...2b6

 

 

Trodde det bare var de lokale man kunne se der?

Anonymous poster hash: 70655...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at bilde kan fortelle mer en tusen ord. Jeg klarere fint å lese en del mennesker utifra bildevalgene deres. 

 

 

Du har et godt poeng der. Skal gi det et forsøk.

Anonymous poster hash: 70655...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...