AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Hvis man sliter med selvmordstanker fordi man føler livet går i mot seg. Hvem henvender man seg til? Fastlege er en jeg har kjent siden jeg var liten. Uaktuelt. Må ut av leilighet om 4 dager fordi eier har solgt, ikke jobb, får ikke noe av nav fordi jeg har sak hos namsman så de vil ikke utbetale. Hva gjør man videre da? Uten å bli kriminell eller avslutte alt?Anonymous poster hash: bb18a...fef
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Legevakta! Klem til deg Anonymous poster hash: 84409...457
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Man drar til legevakten. Anonymous poster hash: fc9ab...e7c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Sosial vakttjeneste ved legevakten har plikt til å skaffe deg tak over hodet. De vil nok samtidig videreformidle deg til videre oppfølging for de tankene du beskriver.Anonymous poster hash: e911f...293
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Nå kjenner jeg ikke din livssituasjon til vanlig, men dette her er absolutt ikke noe å få selvmordstanker for eller tenke at løpet er kjørt. Eier har plikt til å gi deg normal oppsigelsestid på 3 mnd etter hva som står i kontrakten din (1 måned i sjeldne tilfeller). Om du ikke har inntekt så har du krav på sosialstønad fra nav, men ikke nødvendigvis sykepenger og lignende. Det finner mange fattighus og frivillige organisasjoner rundt om kring som deler ut gratis mat og også mat man kan ta med seg hjem. Har selv hentet poser med kjøttdeig, tannkrem, rundtstykker, såpe osv fra slike steder når jeg har stått på bar bakke. Nav har også noe som heter boligkonsulent som du har krav på veiledning og hjelp fra, dette er en som kan hjelpe deg å få plass på et hospits /herberg akutt, og hjelpe deg å finne leilighet på sikt. Forstår såklart at ikke et herberg er så bra, pga mye rusbruk og kriminalitet, men må man så må man, og folk er snille mot hverandre der selvom det ikke alltid er så mye ro. Når du nå må flytte, så får du vel også igjen en depositumssum ?? om du ikke har jobb og forpliktelser ville jeg bruk den summen til å foreksempel leid meg en billig hytte for 3000,- pr mnd til jeg hadde fått litt klarhet i hvilke andre muligheter jeg hadde. siden hytten ikke er din eiendom så kan heller ikke namsmannen bruke dette i mot deg. forhåpentligvis har du eventuelt venner eller familie du kan kræsje hos i noen uker , hvis ikke så oppsøk nav og be om å få snakke med boligkonsulent. de plikter nemlig å hjelpe deg for norsk lov sier at ingen skal trenge å bo ute. (uteliggere får også tilbud om herberg osv via nav men mange velger å ikke ta i mot tilbudet fordi det er strengere restriksjoner på rusbruk der enn om de bor i det fri) har selv fått tilbud om det. skjønner det ser håpløst ut og er frustrerende nå men dette her skal jeg love deg at ordner seg! forresten så kan du gå til en annen lege enn fastlegen om du føler at du trenger å bli henvist til psykolog. Anonymous poster hash: 15dd3...4af 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Du må ringe Mental Helse, eller kontakte legen. Denne tråden kommer til å bli stengt Anonymous poster hash: 00784...ad9
Gjest Jessica Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Ring mental helse er du grei. Endret 26. oktober 2015 av Jessica
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 helt ærlig - ring disse i stedet http://www.mentalhelse.no/ det er sikkert veldig vondt, men hva kan noe her gjøre med at du har det sånn? håper det går bra. Anonymous poster hash: d5567...17d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 helt ærlig - ring disse i stedet http://www.mentalhelse.no/ det er sikkert veldig vondt, men hva kan noe her gjøre med at du har det sånn? håper det går bra. Anonymous poster hash: d5567...17d
Avalon Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. - Avalon, mod
Fremhevede innlegg