Piruette Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Hei! Jeg skal gå til innkjøp av et nytt spisebord, og lurer på hva slags størrelse dere har? Og er dere fornøyd med størrelsen? Har funnet et kjempe fint et på finn som jeg vurderer sterkt og kjøpe! Det er 220 cm langt, uten mulighet for tilleggsplate. Endret 25. oktober 2015 av Piruette
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Hvor mange er dere som skal bruke det til vanlig da? Nå husker jeg ikke hvor langt vårt er, men det har muligheten for to innleggsplater. Kunne aldri valgt et bord uten da det er greit å variere etter hvor mange vi er til middag. Uten innleggplater passer det til fire, med en til seks og med to til åtte. Anonymous poster hash: 3e1aa...854
Enamorada Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har et spissebord med plass til 3 pers. på hver side. Har også en illeggsplate, så kan rommet flere. Er fornøyd. Kjeldent vi trenger å dra bordet ut.
Piruette Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2015 Hvor mange er dere som skal bruke det til vanlig da? Nå husker jeg ikke hvor langt vårt er, men det har muligheten for to innleggsplater. Kunne aldri valgt et bord uten da det er greit å variere etter hvor mange vi er til middag. Uten innleggplater passer det til fire, med en til seks og med to til åtte. Anonymous poster hash: 3e1aa...854 Når jeg googler bord på 220, så er det bilder av bord med tre stoler på hver side. Så det blir da 3+3, og en på hver ende hvis det skille bli behov! Vi er bare to som skal bruke det til vanlig (hvertfall enn så lenge). Hehe:) Men er glad i å invitere gjester på middag osv. Når jeg tenker langt frem i tid hvis vi skal ha litt større sammenkomster, så tenker jeg at man kan jo bare ha et litt enklere bord som man forlenger det andre med når det trengs! :D
Piruette Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har et spissebord med plass til 3 pers. på hver side. Har også en illeggsplate, så kan rommet flere. Er fornøyd. Kjeldent vi trenger å dra bordet ut. Ok supert! Ser ut som 220 bordet jeg kikker på også har plass til 3 på hver side. Og som jeg svarte over her, er man 8 stk en dag så gjør det jo ingenting og putte noen på endene:)
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Vårt er 180×90. Vi får 3 stoler på hver side, og 1 på hver ende. Vi kan kjøpe klaff på 50 cm på hver side. Perfekt størrelse for oss, da vi som oftest er 3. 220 er jo en fin størrelse det. Anonymous poster hash: f3ea8...587
Okapi Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Lengden på mitt er helt ok (140-260 med ekstra plater), men dybden på 85 cm er litt snaut i brettspilløyemed. 1
Piruette Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2015 Vårt er 180×90. Vi får 3 stoler på hver side, og 1 på hver ende. Vi kan kjøpe klaff på 50 cm på hver side. Perfekt størrelse for oss, da vi som oftest er 3. 220 er jo en fin størrelse det. Anonymous poster hash: f3ea8...587 Åja! Da er det vel kanskje plass til 4 på hver side på et 220 bord da:-)) høres bra ut!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Vi har 220 bord, det går akkurat med fire på hver side. Mitt bord er også 1 m bredt og jeg har ileggsplater så det kan bli 320. Jeg har bespist 18 stykker på det meste, da satt vi trangt. Anbefales med stort bord. god plass å sitte med litt hobby greier på en kant og enda ha plass til å dekke på til middag. Anonymous poster hash: e5dd4...e14
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Hei! Jeg skal gå til innkjøp av et nytt spisebord, og lurer på hva slags størrelse dere har? Og er dere fornøyd med størrelsen? Har funnet et kjempe fint et på finn som jeg vurderer sterkt og kjøpe! Det er 220 cm langt, uten mulighet for tilleggsplate. Vårt spisebord er 240/300/360 x 100 cm (to ileggsplater). Dvs. vi kan dekke til maks. 10 kuverter uten ekstra plater, og maks 14 kuverter med begge ileggsplatene i. Jeg er fornøyd med størrelsen. På hytta har vi et bord som er 201/247/293x105 cm (to illeggsplater). Der kan vi dekke til maks. 8 kuverter uten ekstra plater, og maks 10 kuverter med begge ileggsplatene i. Jeg skulle ønske at målene var slik at de kunne deles på 60 cm, eksempelvis at bordets lengde var 180/240/300 cm isteden. Dette pga 60 cm pr kuvert gir god plass, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=78108. En kan også beregne 55 cm pr kuvert, men da sitter man litt for trangt etter min mening, men det går. Men er bordet under 100 cm bredt, kan det bli liten plass til borddekking på endene. Hvor stort bord man trenger, og hvor trangt man eventuelt vil sitte er en vurderingssak. Anonymous poster hash: 4c3b0...e41
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 ...............På hytta har vi et bord som er 201/247/293x105 cm (to illeggsplater). Der kan vi dekke til maks. 8 kuverter uten ekstra plater, og maks 10 kuverter med begge ileggsplatene i............... Anonymous poster hash: 4c3b0...e41 Skrivefeil, skulle stå .......... maks 12 kuverter........... Anonymous poster hash: 4c3b0...e41
Luckiness Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg ville tenkt på størrelse ut i fra hvor mange du ønsker å kunne ha sittende rundt. F.eks. tenke at du + samboer/barn du evt bor med selvsagt må få plass rundt. Og så gjerne legge til foreldre, svigerforeldre, søsken og kanskje nieser/og nivøer. Jeg liker store selskap da...Så jeg ville hatt et langt bord eller med flere plater. Men det kommer jo an på hvor ofte du pleier å ha selskap og om du liker det. Mange velger jo å slå sammen to bord dersom de har store selskap. Ikke alle har plass til stort bord heller.
Filippa90 Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har 180 cm, plass til tre på hver side og en på hver ende. Fornøyd med det, men jeg har ikke plass til noe større da. Når jeg kjøper hus en gang vil jeg ha plass til 8 uten plater
Piruette Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #14 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg ville tenkt på størrelse ut i fra hvor mange du ønsker å kunne ha sittende rundt. F.eks. tenke at du + samboer/barn du evt bor med selvsagt må få plass rundt. Og så gjerne legge til foreldre, svigerforeldre, søsken og kanskje nieser/og nivøer. Jeg liker store selskap da...Så jeg ville hatt et langt bord eller med flere plater. Men det kommer jo an på hvor ofte du pleier å ha selskap og om du liker det. Mange velger jo å slå sammen to bord dersom de har store selskap. Ikke alle har plass til stort bord heller. Jeg har aldri hatt noe selskap eller lignende, for har kun vært student og bodd i hybel. Men meg og kjæresten kjøpte hus i fjor som han har pusset opp, så vi flytter inn på nyåret. Men tror jeg er en type som kommer til å invitere familie titt og ofte. Og venner! Er veldig glad i å lage mat og ordne og styre.
Luckiness Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har aldri hatt noe selskap eller lignende, for har kun vært student og bodd i hybel. Men meg og kjæresten kjøpte hus i fjor som han har pusset opp, så vi flytter inn på nyåret. Men tror jeg er en type som kommer til å invitere familie titt og ofte. Og venner! Er veldig glad i å lage mat og ordne og styre. Da får du sørge for stort nok bord Er jo veldig greie disse bordene med ekstra plater. Slik du kan ha bordet passe stort til vanlig og slipper flere meters bord i hverdagen
Drizzt Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 Velg lengde ut fra hvor mange som kommer til å bruke bordet og plassen du har. Vårt har plass til 10 stk og med innleggsplater blir det 16, men det er ikke ofte vi har bruk for alle 16.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Mange har sagt noe om lengden på bordet, jeg vil si noe om bredden. Når vi kjøpte spisebord var det et krav at det skulle være bredt. Vi var lut lei av å ha trang plass til maten og serviset. Vi endte opp med et kvadratisk bord på 120 x 120 cm + en ileggsplate, og var overlykkelige. Helt til vi benket oss rundt bordet og skulle begynne å sende gryter og fat tvers over bordet. Altså: Det er kjedelig å ikke ha plass til potetene på bordet, men det er nesten like kjedelig å måtte reise seg opp hver gang man skal sende potetene til noen. Så velg et passe bredt bord. Anonymous poster hash: 39e9d...d40 1
MapleSirup Skrevet 27. oktober 2015 #18 Skrevet 27. oktober 2015 Mange har sagt noe om lengden på bordet, jeg vil si noe om bredden. Når vi kjøpte spisebord var det et krav at det skulle være bredt. Vi var lut lei av å ha trang plass til maten og serviset. Vi endte opp med et kvadratisk bord på 120 x 120 cm + en ileggsplate, og var overlykkelige. Helt til vi benket oss rundt bordet og skulle begynne å sende gryter og fat tvers over bordet. Altså: Det er kjedelig å ikke ha plass til potetene på bordet, men det er nesten like kjedelig å måtte reise seg opp hver gang man skal sende potetene til noen. Så velg et passe bredt bord. Anonymous poster hash: 39e9d...d40 Been there, done that Jeg har landet på at 90 cm er passe bredde. 100 cm er litt for bredt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå