Gå til innhold

Hjernerystelse

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Kjæresten min fikk et slag i hodet når han spilte fotball, men han var ikke klar over at det kunne være hjernerystelse så han spilte kamper, trente, drakk alkohol to dager (fadderuke på høgskolen) med engang etter hjernerystelse og ble ikke vekt når han sov.

I ettertid (det kom tilbake etter to måneder) han hatt hodepine, vært utmattet, svimmel, ikke klart å jobbe ordentlig på arbeid og skolen, får ikke sove, ikke klart å trent og må gi seg med med å se på tv etter en time ca, pga smertene. Han var hos legen for å sjekke om det var jernmangel, men det var det ikke.

Har noen av dere noen anbefalinger om hva han bør gjøre? Råd/tips? Hjernerystelse er så fjernt for meg..

Endret av Nina889
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som meg. Fikk hjernerystelse på natten (en svær høytaler ramlet i hodet mitt) og morgenen etter var jeg svært kvalm, kastet opp og dårlig men fortsatte bare som normalt. Ble så og si helt bra etter en uke, og så sto jeg på slalom, og boom - enda dårlige enn før helt plutselig. Og dette varte leenge, og etterfulgt av to nye slag mot hodet kort tid etter var jeg dårlig i flere mnd, kastet opp og var helt ferdig. Sier ikke at dette vil skje, men det kan være konsekvensene.

Så - dra til legen og forklar situasjonen. Hvil og sov så mye som mulig er viktig, null trening, alkohol eller alt for mye aktivitet! Bare ta tiden til hjelp og hør med legen:)) god bedring til han!

Anonymous poster hash: b9f5b...96f

Skrevet

Høres litt ut som meg. Fikk hjernerystelse på natten (en svær høytaler ramlet i hodet mitt) og morgenen etter var jeg svært kvalm, kastet opp og dårlig men fortsatte bare som normalt. Ble så og si helt bra etter en uke, og så sto jeg på slalom, og boom - enda dårlige enn før helt plutselig. Og dette varte leenge, og etterfulgt av to nye slag mot hodet kort tid etter var jeg dårlig i flere mnd, kastet opp og var helt ferdig. Sier ikke at dette vil skje, men det kan være konsekvensene.

Så - dra til legen og forklar situasjonen. Hvil og sov så mye som mulig er viktig, null trening, alkohol eller alt for mye aktivitet! Bare ta tiden til hjelp og hør med legen:)) god bedring til han!

Skrevet

Ååh.. Hørtes veldig likt ut :-( Gjorde du noe spesielt da? Eller som du sa; slappet av, ingen aktiviteter osv?

Skrevet

Jeg burde ha tatt det mye mer med ro, for jeg presset meg til jeg kastet opp hver eneste dag. Men dra til legen, kanskje det er mulighet for sykemelding? Og ta det ellers så rolig som mulig:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...