Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, Severus skrev:

Jeg vil ikke se i albumet til Tanja om middagstips.

Ikke til forkleinelse av T eller noe - men jeg er heller ikke allverdens imponert over de "ala" oppskriftene der... Det er jo stort sett middagsretter enhver kan fikse uten oppskrift - hvis man har tilbrakt litt tid på kjøkkenet. Men sikker greit for helt ferske nybegynnere da.

Hadde vært moro med litt mer variasjon i middagene der inne. Mye pasta og fløtebaserte retter. Og alt-i-ett gryter. 

Anonymkode: ff467...912

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og her startet nyåret med drama ser jeg!

er der virkelig slik dere vil ha det?

skjønner ikke at dere ønsker dette for dere selv😊

er det ikke bedre å gå inn i det nye året uten drama og negativitet?

vi er alle mensker som er like mye verdt!😍

vis at dere kan være gode mennesker uten å drive å hakke ned på andre 😊

ha en fin dag alle gode flotte mennesker 😚

Anonymkode: a1983...3ca

:rolleyes:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ingen som tvinger deg å se der!

voks opp å slutt å vær så forbannade barnselig

Men det er jo hennes album det refereres til når noen ønsker middagstips. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Severus skrev:

Deig:
500 g møllerens pizzamel
3-4 vann 37 grader
2 ts salt
3 ss olivenolje
2 ss oregano

3-4 vann, er det en slags ny grønnsak eller meltype? Eller er det flasker,liter,desiliter,mililiter,centiliter? 

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Fotballflue skrev:

Det er ikke greit å komme med slike kallenavn.

sier så mye rart du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jippi, endelig er jula over så "Mat Fra Bunnen"-gruppa åpnet igjen- for det betyr jo at det ble liv i denne tråden igjen også :hoppe: 

Jeg har aldri vært medlem av Mat fra Bunnen, og hadde aldri hørt om gruppa engang før jeg leste denne tråden. Har ledd så mye og godt av både historiene som folk her inne forteller fra gruppa, og ikke minst av adminene fra gruppa som har skrevet i denne tråden :hoho: Priceless underholdning :ler:

Meldte meg forresten inn i "Mat fra grunnen"-gruppa her om dagen også, etter å ha lest om den i denne tråden. Og det er jo faktisk en skikkelig ålreit gruppe, med masse gode tips og triks, og masse koselige jenter :jepp: 

Anonymkode: 93683...696

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror enkelte av gjestene her i tråden bør roe ned littegranne og ikke stresse så fælt. 
Så mye sinne og irritasjon i kombinasjon med de store mengdene ost, rømme, og fløte som er i oppskriftene til o' store Tanja og hennes entourage der inne må jo til slutt resultere i et saftig hjerteinfarkt. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dagens der inne for meg tror jeg ble oppskriften på "Ostekake uten ost". Ved spm om hvorfor det navnet og ikke et annet på vidunderet da det jo faktisk ikke er en ostekake - oppgis det at "den ligner på en ostekake" utseendemessig da vel og merke - (for det er brukt creme fraiche i den istedet for ost, og selv om det ikke er en ostekake så er det jo logisk at den likevel heter det... På en måte. Eller?) 

Så nå venter jeg bare på oppskrifter på kyllinggryte uten kylling, tomatsuppe uten tomat og sånt noe. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dagens der inne for meg tror jeg ble oppskriften på "Ostekake uten ost". Ved spm om hvorfor det navnet og ikke et annet på vidunderet da det jo faktisk ikke er en ostekake - oppgis det at "den ligner på en ostekake" utseendemessig da vel og merke - (for det er brukt creme fraiche i den istedet for ost, og selv om det ikke er en ostekake så er det jo logisk at den likevel heter det... På en måte. Eller?) 

Så nå venter jeg bare på oppskrifter på kyllinggryte uten kylling, tomatsuppe uten tomat og sånt noe. 

Eller en italiensk salat uten italienere. 

Anonymkode: 25e86...fc0

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller en italiensk salat uten italienere. 

Anonymkode: 25e86...fc0

Hehe. For meg indikerer stedsnavn at oppskriften kommer fra landet/regionen/hotellet etc som benevnes. Men nevnes en spesifikk ingrediens i navnet så ja - da er det logisk at denne brukes i oppskriften. ( som oftest - benløse fugler blir ho ett unntak)

En fransk løksuppe uten løk er altså ikke noe som henger på greip for meg. Selv om den heller ikke inneholder franskmenn... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er så dumt å lese hva du skiver at det er latterlig.

kritikk? Fot noe piss. Eneste grunnen til at dere oppfører dere som tullinger her inne er PGA dere ikke klarer å følge noen enkle regler så de fleste av dere er uønska gjester VELL våkn opp dere legger opp til det selv. Se på hvordan dere oppfører dere. Dere driver å hakker på en dame som ikke en gang gidder å stå å forsvare seg oven for dere pga det blir for dumt å sitte å svare noen hevngjerrige tullinger

Jeg ble kastet ut av bunnen fordi jeg meldte meg inn i grunnen. Jeg har aldri brutt en regel inne på mat fra bunnen, vært lite aktiv, men fikk ihvertfall med meg en tilberedningsmåte jeg ikke hadde prøvd før før jeg ble kastet ut. Spurte høflig om mer utfyllende forklaring, fikk det og takket så for hjelpen. Hva var regelbruddet mitt? At en vennine anbefalt meg å melde meg inn i mat fra grunnen? 

Anonymkode: 454a3...aae

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det ei som har spurt om tips til pynting av kake der inne, og det har blitt en diskusjon om fancy kaker.

"For en 2'åring ville jeg laget en enkel sjokoladekake med non-stop på toppen. Alle barn liker sjokoladekake og non-stop. Hvordan skal disse barna bli hvis foreldrene sliter seg ut med kaker allerede når de er 2 år? Galskap. spør du meg!!"

Og så svarer hun seg selv:

"Har ikke møtt noen. Laget alltid sjokoladekaker i alle varianter til mine barn - fra fotballbane til tog og seilbåt, alltid med utgangspunkt i en enkel sjokoladekake som jeg formet - kokos på toppen også seigmenn som fotballspillere. Fikk ikke en eneste klage, aldri møtt barn som ikke har likt kakene. Det enkleste er ofte det beste. Men det er selvfølgelig mødrene som velger hvor listen skal ligge."

Kan bli interessant å følge videre. Jeg tipper at dette blir slettet. Hadde hun derimot hatt hjerter og blunktegn etter hver setning, hadde det sikkert ikke blitt slettet.

Anonymkode: 1947c...0f3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prestasjonsangst for å lage kake til 2-åring faktisk... 

Enkelte tar ting litt for seriøst 😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, daemonia skrev:

Prestasjonsangst for å lage kake til 2-åring faktisk... 

Enkelte tar ting litt for seriøst 😂

Jeg har forståelse for at hun er nervøs etter å ha lest den aktuelle tråden. Saken er den, at venninnen hennes er eieren av denne bedriften og det er hun som har bedt trådstarteren om å lage kake til sin toårige datter. Jeg hadde nok selv hatt prestasjonsangst, det skal jeg glatt innrømme. 

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er foreløpig ikke kastet ut fra Mat fra bunnen. Var nettopp innom en tur, og der var det litt småsurt i en tråd hvor en eller annen uheldig gjest hadde antydet at lasange ala Tanja var en noenlunde standard oppskrift. Huff og huff!!:fnise:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der tråden måtte jeg følge! Den kommer til å slå alle rekorder når det gjelder underholdningsverdi :D 

Og de fantastisk sympatiske kommentarene fra Gudinna da. Oh dear lord! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som ikke finner det, her er de underholdende kommentarene nedover :)

Noen lever farlig skjønner jeg :fnise:

Hovedkommentator: Er det ikke en ganske standard lasagne oppskrift?

Unlike · Reply · 1 · 14 hrs
Kommenterer1: Bortsett fra at sausen har kokt i minst to timer. Din oppskrift vil jeg gjerne se 

Like · Reply · 11 hrs · Edited
Kommenterer 2: Enig i det "Hovedkommentator". 
Har laget den slik alltid, lenge før medlemsskap i gruppa her. Og har alltid kokt den type ting i flere timer for å få best mulig smak på. 
Mye av det som legges ut og settes medlemmene her sitt navn på har jeg sett oppskrift på både i kokebøker og på blogger flere ganger før. 

Den berømte bolleoppskriften kommer vel fra Det Søte Liv i utgangspunktet?

Like · Reply · 36 mins
Kommenterer1: Hvorfor gidder dere å være medlem her da? Når dere allikevel finner alle oppskriftene på nett... La vær å si noe, hvis det ikke er positivt  eller legg ut deres egne unike oppskrifter!

Like · Reply · 1 · 31 mins
Kommentere3: Tar man opp hvilken som helst kokebok med pasta baserte retter, så sier stortsett alle at jo lenger tomatsausen koker jo bedre blir den. Å god kvalitet på råvarene har også mye og si.

Unlike · Reply · 1 · 16 mins

Kommenterer3: "Kommenterer2" Den berømte bolleoppskriften kommer fra et gammelt ukeblad. Tror det søte liv har skrevet det også

Like · Reply · 1 · 16 mins
Kommenterer2: Joda men spesielt å sette eget navn på uansett hvor den stod først da wink emoticon

Like · Reply · 6 mins
Gudinna: Den har ikke stått noe sted "Kommenterer2". Du må gjerne legge inn en kopi her hvis du mener det er plagiat

Like · Reply · 3 mins
Kommenterer2:  Bolleoppskriften? 
Slapp av. Trenger ikke ta det så personlig fordi noen av oss her sier at vi har sett like oppskrifter andre steder med bare noen få forskjeller.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahaha så når sausen koker lenge er det gudinna sjøl som har funnet på det?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...