Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var for kort tid siden beskrivelse av mannen til admin. Moderert bort nyllig..

Sier bare at det kan være lurt å holde seg mest mulig saklig. Jeg er enig i at det er mye rare regler o.l. der inne, men for å kunne diskutere her må man hode seg innenfor vanlige regler. Og da tenker jeg at å gå ut over personer bør man holde seg for god til :) Vi vil jo ikke miste denne tråden, og det er det som skjer om det blir for mye som må modereres bort. ( Viser til ebaytråd 1 og 2...) 

Anonymkode: 00d37...581

Det var jo ikke hets! Det var en bruker her som syntes synd i T, og at hun måtte ha mye å stri med og at det kunne ikke være greit! 

Må ikke ta alt opp i verste mening heller!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var en som spurte hva "følger" betyr, og da var det en som skrev at man kunne huke av varsler. Så var det en som skrev det igjen (altså repeterte det den første sa), og da skjedde dette :fnise:

fl8w39.jpg

Det er mulig at det var bare jeg som reagerte på hva hun markert med rødt sa, men jeg syns hun var nokså frekk ("minne deg på å lese alle innleggene før man svarer" ?? Går an å skrive på en finere måte.

Anonymkode: 19f48...9f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en som spurte hva "følger" betyr, og da var det en som skrev at man kunne huke av varsler. Så var det en som skrev det igjen (altså repeterte det den første sa), og da skjedde dette :fnise:

fl8w39.jpg

Det er mulig at det var bare jeg som reagerte på hva hun markert med rødt sa, men jeg syns hun var nokså frekk ("minne deg på å lese alle innleggene før man svarer" ?? Går an å skrive på en finere måte.

Herregud :P 

Antakelig er det samme personer som blir sure for dette som maner om å være poooositive med :hjerte: smilefjes, hjerteøyne, og 100 kommentarer med "ååå så flink du er :hjerte:" fordi hvis ikke er det ikke noe koselig å legge ut noe. 

Lurer på hvilken rosa sky mange der inne falt ned av egentlig. Siden det skal være rosenrødt og positivt når det passer dem selv mener jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke hets! Det var en bruker her som syntes synd i T, og at hun måtte ha mye å stri med og at det kunne ikke være greit! 

Må ikke ta alt opp i verste mening heller!

Kanskje ikke hets, men unødvendig personomtale :P uansett, poenget mitt var at selv om det er mange gode poenger i denne tråden, skader det ikke å holde seg litt saklig og passe llitt på hvordan man omtaler andre personer :) 

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fl8w39.jpg

Tolket det mer som at rød person var morsom på egen bekostning, ettersom hen selv ikke leste tidligere innlegg? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fl8w39.jpg

Hvem er det som orker å bla seg gjennom 478 kommentarer med hjerter og kliss for å finne én bestemt kommentar? Ikke jeg i alle fall. Men de må jo passe på så ikke for mange kommenterer, for da kan jo newfeeden gå tom for plass. :skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg tenkt to ganger i løpet av den siste tiden at jeg skulle ta bilde av mine hjemmelagede middager laget fra grunnen av, men begge gangene var maten nesten spist opp før jeg kom så langt. Hvordan klarer folk å få tatt bilde av maten før familien kommer løpende og grafser til seg? For noen veloppdragne familier folk har!

Men dere, hva om T har startet gruppen for å samle oppskrifter til den fremtidige boka si? Tror dere mange vil finne igjen sine familieoppskrifter og tidligere delte oppskrifter herfra i boka hennes? :rolleyes:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt to ganger i løpet av den siste tiden at jeg skulle ta bilde av mine hjemmelagede middager laget fra grunnen av, men begge gangene var maten nesten spist opp før jeg kom så langt. Hvordan klarer folk å få tatt bilde av maten før familien kommer løpende og grafser til seg? For noen veloppdragne familier folk har!

Men dere, hva om T har startet gruppen for å samle oppskrifter til den fremtidige boka si? Tror dere mange vil finne igjen sine familieoppskrifter og tidligere delte oppskrifter herfra i boka hennes? :rolleyes:

Vi er bare to stykker, og vi er relativt veloppdragne begge to :fnise:

Jeg tror ikke T er ute etter å stjele oppskrifter... (mye der er ikke på nivå verdt å stjele, liksom). Men tenk så greit da, å vite at når du gir ut en bok om et års tid, så er du garantert solgt 50.000 eksemplarer! :D For alle MÅÅÅÅÅÅ :hjerte::hjerte::hjerte: jo ha boka til T!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Hun er jo selveste matguruen og gurubøker pleier vel å selge som hakka hvetebrød og varm møkk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt på også. De er veldig opptatt av at det er hennes gruppe man deler innlegg i osv. Tipper det kommer til å skje.

Anonymkode: 821bd...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det skulle kommet en bok...

Mon tro om den ville fått en dedikering "Til alle våre x-medlemmer som linket i sine innlegg. RIP"

:hoho:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Fordi det er priskrig i butikkene i disse dager er det mange som legger ut kvitteringen for å vise hvor billige produktene er. Hun ene har lagt ut en kvittering med bare ferdigmat og halvfabrikata. Så er det noen som skriver at dette ikke er mat fra bunnen og at dette ikke egner seg i gruppen, så skriver hun "Alt man skal henge seg opp i". Altså, det er vel ingen inspirasjon å hente ut fra bildet hennes til gruppens medlemmer? Alle er jo ikke på så lavt nivå at en har laget mat fra bunnen hvis en tilsetter vann til posepakka.

Og hvis poenget var å varsle om tilbud i butikkene, hadde det bare vært å skrive i de ørten andre innleggene som har blitt lagt ut om det i dag.

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tenker heller at det er morsomt at alt skal være så veldig "fra bunnen" hele tiden, men så fort det er kjempebillige varer så styrter folk til butikkene for å hamstre. Suppeposer, pastasaus, ferdig grøt, ferdige bakeblandinger, toro lasagne, uncle bens glass og surkål for å nevne noe, og alle hiver seg på med "hvor har du kjøpt?", "gjelder det alle butikker?", "andre gode tilbud?" osv. "Fra bunnen" er bare viktig til noe er billig :fnise: For øvrig var det en i en annen gruppe på fb som hadde kjøpt 30 pakker til surkål til 1 kr stk, men ba om forslag til hva hun skulle bruke det til, for hun spiste egentlig ikke surkål....

Anonymkode: 9af66...e74

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor det er greit å tipse om tilbud på ferdiglaget marsipan, mens de som nevner at Toro er på tilbud blir kjeftet på av admins? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tenker heller at det er morsomt at alt skal være så veldig "fra bunnen" hele tiden, men så fort det er kjempebillige varer så styrter folk til butikkene for å hamstre. Suppeposer, pastasaus, ferdig grøt, ferdige bakeblandinger, toro lasagne, uncle bens glass og surkål for å nevne noe, og alle hiver seg på med "hvor har du kjøpt?", "gjelder det alle butikker?", "andre gode tilbud?" osv. "Fra bunnen" er bare viktig til noe er billig :fnise: For øvrig var det en i en annen gruppe på fb som hadde kjøpt 30 pakker til surkål til 1 kr stk, men ba om forslag til hva hun skulle bruke det til, for hun spiste egentlig ikke surkål....

Anonymkode: 9af66...e74

Ja, for da blir det billig! Herregud, mennesker ass :dry:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at Mat fra Bunnen nå har blitt "Oi, oi, oi, det er masse tibud på Rema og Kiwi, surkål, ferdigmarsipan og pepperkakedeig er vanvittig billig, gi f... i å lage det selv".

Hehe, men må takke de da, jeg fikk takk i masse bakepapir og bakeingredienser billig idag, sto over marsipanen og pepperkakedeigen, den lager jeg selv.

Ellers innser jeg at jeg er medlem fordi gruppen er ganske morsom å følge pga visse innlegg, sære regler osv, men samtidig er det også en del dyktige mennesker der som inspirerer meg.

Anonymkode: 56ae3...11a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...