Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, knallerter skrev:

Jeg har bakt disse bollene, Om de er fra Trine eller statoil vil jeg ikke tro de er fra . Jeg begynte med denne 1981
Så kan kanskje være litt obs. Alt kommer ikke  fra trines blogg . Og ligger de der også ? så kan en jo lure :opplyser:

Lure på hva? Ingen som har sagt at alt opprinnelig kommer fra Trines matblogg, vel? 

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, knallerter skrev:

Jeg har bakt disse bollene, Om de er fra Trine eller statoil vil jeg ikke tro de er fra . Jeg begynte med denne 1981
Så kan kanskje være litt obs. Alt kommer ikke  fra trines blogg . Og ligger de der også ? så kan en jo lure :opplyser:

Oppskriften er ganske lik som alle andre oppskrifter der ute på boller-bare denne har 1 egg i?
(Så må man kanskje huske på at statoil-bensinstasjonboller, blir tatt ut i fryst tilstand tint og hevd over natten, slik at de er stoooore og luftige på morgenen.../7-8t i heveskap)De smaker egentlig som alle andre boller; bare at hjemmelagde er gjerne litt mer kompakt enn hva "statoil-boller" er.

Tror helt ærlig de beste bollene jeg har smakt er de du lager fra "Boller til burritos"! :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

De bollene man kjøper på Statoil smaker jo skikkelig uggent. En blanding av deig og gjær. Passer vel perfekt inn på gruppa der, de elsker jo hevemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Familien min"har verdens beste bolleopsekift, de som ikke liker boller liker bollene mine til og med. De kommer originalt fra moren til bestevenninnen til moren min, som arvet oppskriften fra sin mor, men var selv kokk og endret den en del.

Deigen er helt bløt når den er ferdighevet, blir som slikke, du kan nesten helle den ut av bollen liksom, men den kladder ikke i det hele tatt, så lam bruker ikke noe mel til utbaking, hever utrolig mye, så blir gigantiske og luftige boller. :D

Har hatt lyst til å poste de på mat fra bunnen, men da blir de nok bare stjålet, men vil vise dem hva ekte boller er, og ikke de halvbrente tingene de fleste legger ut der. (Hva skjer med at så og si alle steker bollene så lenge at de blir helt brune på toppen??)

Anonymkode: 8bd72...df0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Familien min"har verdens beste bolleopsekift, de som ikke liker boller liker bollene mine til og med. De kommer originalt fra moren til bestevenninnen til moren min, som arvet oppskriften fra sin mor, men var selv kokk og endret den en del.

Deigen er helt bløt når den er ferdighevet, blir som slikke, du kan nesten helle den ut av bollen liksom, men den kladder ikke i det hele tatt, så lam bruker ikke noe mel til utbaking, hever utrolig mye, så blir gigantiske og luftige boller. :D

Har hatt lyst til å poste de på mat fra bunnen, men da blir de nok bare stjålet, men vil vise dem hva ekte boller er, og ikke de halvbrente tingene de fleste legger ut der. (Hva skjer med at så og si alle steker bollene så lenge at de blir helt brune på toppen??)

Fordi mange på MFB har visst skrevet at bollene blir deigete om de ikke steker de litt til :fnise: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva er galt med denne? 

Screenshot_20161012-161908.png

Anonymkode: d1be9...1c0

:fnise: Folk spør om så mye rart avogtil.. Skjønner at noen ikke kan seg på kjøkkenet, men hva har vi google for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet måtte jeg prøve disse Statoil bollene og de var overraskende kjedelige, tørre og kompakte i forhold til mange andre oppskrifter jeg har brukt :fnise: men sikkert meg det er noe galt med :heks:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2016 den 8.32, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du poste de her :wow: eller sende pm? Jeg lover jeg skal ikke stjele oppskriften :fnise: hørtes digg ut 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Llamalicious skrev:

Kan ikke du poste de her :wow: eller sende pm? Jeg lover jeg skal ikke stjele oppskriften :fnise: hørtes digg ut 

Kan prøve å huske å sende deg pm senere, holder på å flytte nå så nå ligger dessverre oppskriften langt nede i en eller annen eske. Selve ingrediensene er jo temmelige vanlige, er jo bare boller, men tror det er måten vi lager dem på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan prøve å huske å sende deg pm senere, holder på å flytte nå så nå ligger dessverre oppskriften langt nede i en eller annen eske. Selve ingrediensene er jo temmelige vanlige, er jo bare boller, men tror det er måten vi lager dem på. :) 

Får du sendt den til meg også, når du har tid? Prøver å perfeksjonere bolleoppskriften min, men får bare til deigen i 40% av tilfellene, og det blir for strevsomt haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meg også vær så snill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan poste de her i tråden da kanskje 😅 Bolleopskriften altså, så blir det ikke så mange å sende pm til. Men er som sagt midt i flytting da, så blir nok ikke før om noen uker. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan poste de her i tråden da kanskje 😅 Bolleopskriften altså, så blir det ikke så mange å sende pm til. Men er som sagt midt i flytting da, så blir nok ikke før om noen uker. :)

Man kan vente på den perfekte baksten. Ta tiden du trenger, du vet hvor du finner oss :):):)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen innlegget til T i dag om loff? Hvor det var noen som skrev at den oppskriften var den hun brukte før som pleide å stå bakpå melpakka? Haha, noen ble jo skikkelig fornærmet og det var litt sånn "tenk at du kan anklage T for noe sånt!" :fnise:

Endret av Britt Banditt
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Britt Banditt skrev:

Så noen innlegget til Tanja i dag om loff? Hvor det var noen som skrev at den oppskriften var den hun brukte før som pleide å stå bakpå melpakka? Haha, noen ble jo skikkelig fornærmet og det var litt sånn "tenk at du kan anklage Tanja for noe sånt!" :fnise:

Jeg håper hun finner oppskriften som hun har brukt i 30 år, tar bilde av den og legger ut.

Blir så dumt når nyfødte admins kommer hardt ut for å forsvare guruen sin.

Og den passiveagressive måten til T å svare på da...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...