Baktusen Skrevet 16. november 2015 #641 Del Skrevet 16. november 2015 Nå blir det massiv posting fra min side, beklager det.. Men hvis jeg har lest tidligere poster riktig, nekter nesten flere av admin for at det er ett firma hun har for å tjene penger?! Eller missforstår jeg helt nå? Uansett, sitat: T: nei jeg er ikke utdannet men jeg er ei jente med stor interesse for mat og noe kunnskap håper jeg. Det hadde vært morsomt å treffe noen av mine kjære medlemmer på denne måten. Jeg har flere planer og har etablert firma. Som Dagrun Arnestad sier så nedlegger jeg mye jobb i dette og det hadde vært greit å tjene noe også samtidig som jeg kunne fått møtt noen av mine herlige medlemmer 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 16. november 2015 #642 Del Skrevet 16. november 2015 T har vel nevnt flere ganger at hun skal skrive bok? Og de bøkene skal kanskje inneholde oppskriftene hun stadig slenger ut, og hvor noe er litt forandret?Husker den rømmegrøttråden som var for noen dager siden, hvor T fikk vanvittig med kommentarer om hvor smart denne lette løsningen var, ett geni!! Var ei som kommenterte at det var oppskriften hun hadde brukt alltid.. Men det var likevel noe T hadde funnet på , med utgangspunkt i en bestemors oppskrift for lenge siden...Mener også hun tiligere har luftet ideen om å arrangere kurs, at folk kan komme til henne for å bo der i noen dager, og ha matlagingskurs der gjennom en helg. Hun spurte tidligere hvor mye folk ville betalt for det.. 1) Jeg har ikke lagt merke til at hun skulle skrive bok, men det er så mye som skjer der inne at det forsvinner ofte i mengden. 2) Den rømmegrøten er ikke noe mer enkel enn andre oppskrifter på rømmegrøt jeg fant på Google. Og tjukk, hvit saus med rømme i er vel ikke akkurat noe som er deilig og kreativt. Selv om det er en veldig gammel oppskrift. 3) Kurs har jeg fått med meg at har nevnt, men har ikke hengt meg opp i hvem som har sagt hva. Men rart å ikke ville ha PM og venneforespørsler, men likevel invitere fremmede folk hjem til seg da. Og hva skal innholdet i kurset være?Første delen er hvordan man omformulerer andres oppskrifter hentet fra Det Søte Liv og slenger sitt navn på, og andre del består av å dra ut tiden lengst mulig. Avslutningsvis snakkes det litt generelt om hvordan man skal komme på nytenkende ideer som å endre meltype og slenge sammen smakløse pasta/kjøttdeig/egg/smør retter i ildfast form. Jeg ville ikke betalt ei krone for et sånn kurs 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #643 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Sitat; Hei. Kjøp og salg er ikke tillatt om du f.eks tjener penger på det. Altså om man er tupperware konsulent og sier jeg har blabla på tilbud. Send meg pm. Dette er ikke lov.Men å tipse om at de har billig kenwood maskin f.eks på Jernia er tillatt om noen spør om det. Da dette ikke er noe du tjener på selv Har selv hatt godt utbytte av MFB gruppen, men kjenner at jeg blir uvel av denne ''halleluja-stemningen'' hver gang T legger ut noe. Tanjas ditt, og Tanjas datt!! Skal tro om det blir månelyst hvis noen tar en av ''hennes'' oppskrifter, tilsetter noe ekstra, og deretter setter sitt eget navn på oppskriften. Til deg som ble outet; Hva var det du skrev som var så forferdelig at du ble kastet ut? Helt greit om du ikke vil si det altså Men merker at jeg blir provosert av sånne grunnløse utkastelser, når det i tillegg virker som om de finner på en ny unnskyldning hver gang de blir konfontrert. ''Falsk profil'' den ene øyeblikket, og ''Nei, dette har blitt skrevet feil'' (???) i det neste. Anonymkode: f3954...b92 Endret 18. mars 2016 av Bond 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 16. november 2015 #644 Del Skrevet 16. november 2015 Ah, at folk ikke har lært. Damene på KG tuller en ikke med 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #645 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Den 16.11.2015 at 21.21, AnonymBruker skrev: Sitat; Hei. Kjøp og salg er ikke tillatt om du f.eks tjener penger på det. Altså om man er tupperware konsulent og sier jeg har blabla på tilbud. Send meg pm. Dette er ikke lov.Men å tipse om at de har billig kenwood maskin f.eks på Jernia er tillatt om noen spør om det. Da dette ikke er noe du tjener på selv Har selv hatt godt utbytte av MFB gruppen, men kjenner at jeg blir uvel av denne ''halleluja-stemningen'' hver gang T legger ut noe. Tanjas ditt, og Tanjas datt!! Skal tro om det blir månelyst hvis noen tar en av ''hennes'' oppskrifter, tilsetter noe ekstra, og deretter setter sitt eget navn på oppskriften. Til deg som ble outet; Hva var det du skrev som var så forferdelig at du ble kastet ut? Helt greit om du ikke vil si det altså Men merker at jeg blir provosert av sånne grunnløse utkastelser, når det i tillegg virker som om de finner på en ny unnskyldning hver gang de blir konfontrert. ''Falsk profil'' den ene øyeblikket, og ''Nei, dette har blitt skrevet feil'' (???) i det neste. Anonymkode: f3954...b92 Tanja skrev at hun ble hetset på nett, og da skrev jeg bare at jeg følger denne tråden og det var ikke noe hets og personangrep her. Hun prøvde å si at det var moderert bort, men da svarte jeg at jeg har fulgt med hele tiden og at det ikke var noe hets, også spurte jeg om hun kunne gjengi det som ble sagt - men hun omgir seg bare av positivitet, så det kunne hun ikke. Og vipps så var jeg ute. Anonymkode: ce259...409 Endret 18. mars 2016 av Bond 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #646 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg synes dette AS bullshite er smakløst og, sorry fransken, Jævlig frekt. Jeg har nå meldt meg ut av gruppen.Jeg har selv styrt 2-3 grupper som har mange flere medlemmer enn denne gruppen. Tanken om å oppdrette et AS har aldri falt meg inn, aldri tjent ei krone en gang! Har to grupper til som har rundt samme antall medlemmer og vi er bare 2 admin. Ingen av oss tjener en dritt på det, fordi det hadde aldri falt oss inn å ta penger for å gjøre noe sånt. Dette er forskjellige typer grupper. Ene krever hardt arbeid som tar flere timer om dagen. Jeg kan sitte i 4-6 timer om dagen for å gjøre ferdig én ting til gruppen. Har en youtube konto for en kjendis også, og de pengene går rett til kjendisen selv. Vi tok kontakt fordi vi fikk flere hundre tusen views og ble kontaktet av youtube. Vi lager engelske tekster på norske videoer siden det er det stor etterspørsel for. Dette tar også mange timer om dagen. Men vi tjener ikke ei krone en gang, en klapp på skuldra ja, men ikke penger. Har aldri hørt om en privatperson som har oppdrettet AS for en facebook gruppe. Det at det ikke står opplyst om dette er smakløst! Anonymkode: 31ab9...7c0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #647 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg finner ikke igjen oppskriften med 12 egg og en kg smør Søkte på "12 egg" som noen forklarte her tidligere, men den kom ikke opp. Er den slettet? Tror det hadde vært en opplevelse å lese dette! Anonymkode: cd8b9...c2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #648 Del Skrevet 16. november 2015 Tanja skrev at hun ble hetset på nett, og da skrev jeg bare at jeg følger denne tråden og det var ikke noe hets og personangrep her. Hun prøvde å si at det var moderert bort, men da svarte jeg at jeg har fulgt med hele tiden og at det ikke var noe hets, også spurte jeg om hun kunne gjengi det som ble sagt - men hun omgir seg bare av positivitet, så det kunne hun ikke. Og vipps så var jeg ute.Anonymkode: ce259...409Takk for svar, og unnskyld for at jeg ler.... Vil nå ikke si at man er så positiv når man kaster ut medlemmer som er uenige, jeg kjenner i allefall ikke mange positive folk som driver med hersketeknikker. Det var da vel et helt legit spørsmål?! Anonymkode: f3954...b92 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #649 Del Skrevet 16. november 2015 Tanja skrev at hun ble hetset på nett, og da skrev jeg bare at jeg følger denne tråden og det var ikke noe hets og personangrep her. Hun prøvde å si at det var moderert bort, men da svarte jeg at jeg har fulgt med hele tiden og at det ikke var noe hets, også spurte jeg om hun kunne gjengi det som ble sagt - men hun omgir seg bare av positivitet, så det kunne hun ikke. Og vipps så var jeg ute.Anonymkode: ce259...409Men var det grunnen du fikk til at du ble kastet ut? Først påstod de jo at det var fordi du ikke stod i folkeregisteret,men fikk du noen ny grunn? Anonymkode: a79b1...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #650 Del Skrevet 16. november 2015 Men var det grunnen du fikk til at du ble kastet ut? Først påstod de jo at det var fordi du ikke stod i folkeregisteret,men fikk du noen ny grunn?Anonymkode: a79b1...293Har enda ikke fått noen konkret grunn nei, siste var at jeg hadde falsk profil og kom med ufine kommentarer(gikk imot dronning T) Anonymkode: ce259...409 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #651 Del Skrevet 16. november 2015 Ser det er fleire enn eg som har problem med den gruppa..😲 Eg syns den var heilt grei med både tips og inspirasjon og alt. Men nettopp det overpositive, hallelujastemninga og ala ditt og datt, gjorde til at eg ikkje orka å følge gruppa meir. Og ikkje minst lite audmjuk admin; dette er MI gruppe, det er EG som bestemmer, om du ikkje likar det, er det berre å melde seg ut. MI! No er det sjeldan eg er innom..Men korleis kan admin vite kven det er som skriv i dette forumet? Alle har då eit brukarnamn? Anonymkode: 3a37c...5f3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 16. november 2015 #652 Del Skrevet 16. november 2015 Ser det er fleire enn eg som har problem med den gruppa..😲 Eg syns den var heilt grei med både tips og inspirasjon og alt. Men nettopp det overpositive, hallelujastemninga og ala ditt og datt, gjorde til at eg ikkje orka å følge gruppa meir. Og ikkje minst lite audmjuk admin; dette er MI gruppe, det er EG som bestemmer, om du ikkje likar det, er det berre å melde seg ut. MI! No er det sjeldan eg er innom..Men korleis kan admin vite kven det er som skriv i dette forumet? Alle har då eit brukarnamn? Anonymkode: 3a37c...5f3Vil tro at de prøver å koble tidligere innlegg en har skreve på KG opp mot ganske nye medlemmer i gruppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 16. november 2015 #653 Del Skrevet 16. november 2015 Vil tro at de prøver å koble tidligere innlegg en har skreve på KG opp mot ganske nye medlemmer i gruppen. Synes det er latterlig, og føler meg litt krenket. Føler at om de finner ut at NasseNøff er Kari Nordmann så blir jeg hengt ut med både bilde og all kontakt info. Noe jeg synes er ekkelt og frekt. Det er jo en grunn til at folk har negative ting å si om gruppen. Det å si det i gruppen fører jo til at man blir kastet ut på flekken! Så da må vi jo få lov til å si det vi mener ett sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #654 Del Skrevet 16. november 2015 Tidligere reklamerte Tanja inne på MFB gruppen for motehus.no med direktelinker og rabattkoder... Anonymkode: 259d3...82c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #655 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Hun har jo veldig mange tilhengere og fans som lovpriser henne og når hun har kommet med disse Baking Steel innleggene sine er det virkelig mange som sier de skal kjøpe. En annen ting som jeg reagerte veldig på er all den formaningen om regler når de stenger/lukker forumet for innlegg daglig. At det skal være nødvendig å skrive bruk nettvett, her snakker vi ikke om allergier, barn, legger ut sykdomshistorie osv blir så negativt. Ja jeg skjønner at de har problemer med at folk legger ut mye personlig, men det bør da virkelig ikke være å skrive dette hver bidige dag. Nestens å det går troll i ord. Anonymkode: 31c16...c00 Endret 18. mars 2016 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 17. november 2015 #656 Del Skrevet 17. november 2015 Virker som at Tanja har veldig mye å stå til svar for nåHvorfor legger hun ikke bare ut et innlegg her hvor hun forklarer alt fra A til Å dersom hun ikke gjør noe galt og har alt på sitt tørre? Jo mer hun holder seg utenfor, jo mer mistenkelig blir man jo mot henneHun kan komme med et spørsmål om hvorfor hun skal forklare seg, men jeg mener at om man har et ansvar for en gruppe med så mange medlemmer og i tillegg har et AS, så har hun jo faktisk en plikt til å komme med en forklaring 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #657 Del Skrevet 17. november 2015 Har enda ikke fått noen konkret grunn nei, siste var at jeg hadde falsk profil og kom med ufine kommentarer(gikk imot dronning T)Anonymkode: ce259...409Jeg leste det du skrev,og kan ikke akkurat si at jeg så noen ufine kommentarer. Du var uenig,og det er jo noe helt annet. Virker ikke som de ser forskjellen.Så lenge ikke alle roser T opp i skyene for all den fantastiske maten,og behandler henne som en gudinne så er det vel rett ut av gruppa Anonymkode: a79b1...293 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mare-ma Skrevet 17. november 2015 #658 Del Skrevet 17. november 2015 Ser det er flere her som har vært med på det samme som meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #659 Del Skrevet 17. november 2015 Takk. Har sendt inn et tips med en screenshot av tilbudene som står i festet innlegg. Har hun alt på det rene så burde det ikke være noe problem.Anonymkode: 39298...a64Jeg har også gjort det. La ved bilde av innlegget om Baking steel. Adams matkasse fant jeg ikke,og orket ikke å lete gjennom alle innleggene.Slik jeg forstår det så skal det merkes som reklame,og det har hun jo ikke gjort. Hun fremstiller jo det som om det er noe hun gjør for å være hyggelig. Anonymkode: a79b1...293 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #660 Del Skrevet 17. november 2015 Når jeg tenker meg om, så er det vel kanskje ikke det å si i mot T som er den største årsaken. Greia med den gruppa, er jo at de har enorm fokus på "positivitet" (les: aldri si noen i mot, eller kom med ting som går i mot gruppas happy-go-lucky stemning). I så fall er jo det helt sykt Anonymkode: 19f48...9f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg