Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bloggere får jo penger av bedrifter for å reklamere for ting. Skulle ikke forundret meg om Tanja har gjort det til AS firma, for å tjene penger på det ( er jo nesten 70 000 medlemmer i gruppen). I så fall må det jo opplyses om at det er reklame. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bloggere får jo penger av bedrifter for å reklamere for ting. Skulle ikke forundret meg om Tanja har gjort det til AS firma, for å tjene penger på det ( er jo nesten 70 000 medlemmer i gruppen). I så fall må det jo opplyses om at det er reklame. 

Innbilte meg at det da må være en side, ikke en gruppe. Og ja, flere som har gått på en skikkelig smell av å ikke opplyse om at det er reklame

Anonymkode: 5e664...0df

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Dette er jo Ebay-rotet all over again. Håper ingen blir fornærmet nå, men jeg har inntrykk av at slikt Admin-kaos er veldig vanlig i FB-grupper hvor det stort sett bare er kvinner som er admins? De greier liksom ikke å holde admin-standarden saklig og seriøs, men styrer og herjer som om det er Barbie de leker med, og storkoser seg når du kan kaste folk ut og lyve dem rett i trynet.

For min del skal jeg slutte å melde meg inn i grupper hvor flesteparten av admins er kvinner, for det er jo bare useriøst tull alt sammen! Virker som de bare blir skikkelig maktsyke? Fascinerende fenomen, altså... 

Endret av Bond
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.11.2015 at 13.44, Idja skrev:

Dette er jo Ebay-rotet all over again. Håper ingen blir fornærmet nå, men jeg har inntrykk av at slikt Admin-kaos er veldig vanlig i FB-grupper hvor det stort sett bare er kvinner som er admins? De greier liksom ikke å holde admin-standarden saklig og seriøs, men styrer og herjer som om det er Barbie de leker med, og storkoser seg når du kan kaste folk ut og lyve dem rett i trynet.

For min del skal jeg slutte å melde meg inn i grupper hvor flesteparten av admins er kvinner, for det er jo bare useriøst tull alt sammen! Virker som de bare blir skikkelig maktsyke? Fascinerende fenomen, altså... 

Ja,det er synd å si det,men det er ofte slik. Eller "Kattegruppa på Facebook" har vel lite drama som jeg har fått med meg. Noen klager jo litt der og,men der går det an å klage på ting uten at man blir kastet ut.

Anonymkode: a79b1...293

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går dette under "kjøp og salg"? Det er jo forbudt I den gruppa (f.eks var noen som snakket om tupperware). Eller går det under merking av reklame? Jeg ser nesten ikke forskjellen egentlig? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB kan virke som blir mer og mer som en interaktiv blogg hvis det er slik at det skal tjenes penger på reklame/samarbeider. Veldig rart egentlig. Særlig fordi det bare er 1 person som tjener på det, og ikke alle som bidrar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MFB kan virke som blir mer og mer som en interaktiv blogg hvis det er slik at det skal tjenes penger på reklame/samarbeider. Veldig rart egentlig. Særlig fordi det bare er 1 person som tjener på det, og ikke alle som bidrar. 

Det må jeg virkelig si, ikke verst å få folk til å jobbe gratis for seg mens man selv kun blir hyllet og håver inn penger. Er ikke noe man ser ofte.

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden admin er aktiv her inne, kanskje hun kan svare på om T tjener penger på Adams Matkasse, Baking Steel osv? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke litt rundt at MFB er registrert som AS, fordi dette skjedde i år er det ikke mulig å få ut regnskapstall derfra før til neste år, men det kan bli interessant lesning. AS blir jo opprettet for å minimere egen økonomisk risiko, samtidig vil ingen opprette ett AS som de ikke tror det vil gi klingende mynt i kassen. Det betyr at Tanja allerede tjener penger på siden, og har tenkt å fortsette med det i fremtiden. Som AS er imidlertid regelverket som må følges et ganske annet enn når en privatperson driver en liten gruppe på si, ikke minst ifht merking av sponsede produkter og reklame. Det har ingen vært flinke til i MFB, men etter at det ble AS (Brønnøysundregistrene setter registreringsdatoen til 21.07.15) er de pålagt dette i hht markedsføringsloven, alltid og uten unntak. Det betyr at all reklame som ikke er merket bryter med loven (forbrukerombudet har laget en veiledning som er enkel å følge, skulle man tro), og kan straffes. Det tar ikke mange minuttene å finne rikelig med brudd på dette i gruppen, etter at den ble organisert som AS. 

Forøvrig interessant å se fraværet av MFB adminsene på kg etter at meldingen de sendte hun som ble outet ble lagt ut her. Tatt på fersken og ingen forklaring, må være flaut  :fnise:

Anonymkode: 9af66...e74

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg virkelig si, ikke verst å få folk til å jobbe gratis for seg mens man selv kun blir hyllet og håver inn penger. Er ikke noe man ser ofte.

Anonymkode: 16e02...892

det er jo rett og slett genialt ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke litt rundt at MFB er registrert som AS, fordi dette skjedde i år er det ikke mulig å få ut regnskapstall derfra før til neste år, men det kan bli interessant lesning. AS blir jo opprettet for å minimere egen økonomisk risiko, samtidig vil ingen opprette ett AS som de ikke tror det vil gi klingende mynt i kassen. Det betyr at Tanja allerede tjener penger på siden, og har tenkt å fortsette med det i fremtiden. Som AS er imidlertid regelverket som må følges et ganske annet enn når en privatperson driver en liten gruppe på si, ikke minst ifht merking av sponsede produkter og reklame. Det har ingen vært flinke til i MFB, men etter at det ble AS (Brønnøysundregistrene setter registreringsdatoen til 21.07.15) er de pålagt dette i hht markedsføringsloven, alltid og uten unntak. Det betyr at all reklame som ikke er merket bryter med loven (forbrukerombudet har laget en veiledning som er enkel å følge, skulle man tro), og kan straffes. Det tar ikke mange minuttene å finne rikelig med brudd på dette i gruppen, etter at den ble organisert som AS. 

Forøvrig interessant å se fraværet av MFB adminsene på kg etter at meldingen de sendte hun som ble outet ble lagt ut her. Tatt på fersken og ingen forklaring, må være flaut  :fnise:

Anonymkode: 9af66...e74

Blir dette sjekket opp eller må noen rapportere det inn?

Beklager,for dumt spørsmål,men har ikke peiling på slike ting :)

Anonymkode: a79b1...293

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke vi hvorfor det er registrert som et AS, hva planen er, eller om det er penger involvert. Men det hadde vært greit med en forklaring på dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å legge ut link så lenge man er admin? 

(Er som anonym i denne tråden matfrabunn.thumb.jpg.51ee3cebda673f6fe37fra nå av.. har ikke særlig lyst til å bli stalket og outet) 

Anonymkode: 02c1b...ccc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg over... beklager at adminene i mat fra bunnen har gjort sånn at man må være anonym om man skal snakke om gruppa, så har dessverre ikke mulighet til å få innlegget mitt over til å se ryddigere ut. 

Anonymkode: 02c1b...ccc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annecharlotte

har dere virkelig så lite å bedrive dagene deres med at dere må sitte inpå en gruppe fult av kvinner å snakke ned om en uskydig dame som bare ønsker å glede andre med å starte en gruppe andre kan dele oppskriftene sine i og der de kan gå for å få inspirasjon til å lage noen nye gode retter?

damen gjrø jo dette kun for å glede andre å ikke tjener hun noe på det heller, hun nøyer seg med å se gleden i at andre gjerne prøver rettene sine eller et likes på innlegg. Og mye av tiden så får hun ikke et eneste takk en gang. 

synst det er et kjempe tiltak av hun å gjøre noe slikt for å glede andre.

men å komme inn her å lese hva dere skriver om henne ryster meg rett å slett, å si så mye stykt og unødvendig kan eg ikke skjønne hvorfor dere gjør. 

ikke sitter hun her å kommenterer tilbake til noen av dere heller. Hun viser virkelig at hun har bedre ting å gjøre en å se på pisspreik fra anfre som ikke gjør annet enn å være direkte stygge!

tenk over hva dere skriver Damer å vis litt mer respekt ovenfor andre.

om ikke dere har noe pent å si hvorfor lar dere ikke bare vær? Vis at dere er litt mer voksen en dette☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel slik at admins får gjøre som de vil

De påstår at de forbyr linking for å skåne brukerene mot virus (ja, for vi brukere bruker KUN MFB  og aldri andre grupper osv), men nå påstår de vel at admin selv VET hvilke linker som gir virus eller ikke så for dem går det greit å linke

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...