Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 minutter siden, svire skrev:

Hvem er oss? Jeg er jo også medlem her, hva skal til for å bli en av dere?

Antageligvis oss - som i de som snakket om det. 

Anonymkode: 950e0...924

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, svire skrev:

Må bla litt jeg også, når jeg skal lage diverse som jeg ikke gjør av gammel vane. Rotete kan det jo bli da det er 78 000 medlemmer og admins jobber gratis for å styre det hele. Og, det kan jo "skli ut" i forhold til begrepet som gruppen definerer, men det må det nødvendigvis gjøre når noen må lære "å koke egg" og andre trenger tips på for til oksen som gjør at den smaker best etter slakt. Tror de er snille som vil at flest mulig skal føle seg velkomne der, selv om reglene ikke passer alle. Jeg leser jo her at mange er kastet ut fra gruppa, lurer på hva som skjedde som gjorde at de ble kastet ut, er det gjentatte regelbrudd eller er det noe som kan minne om mobbing, slik jeg har sett tendensen til noen her. 

Hadde det blitt bedre om de ble betalt for jobben? Å gjøre et poeng av at du jobber gratis og har x antall medlemmer....på en facebside.....det er vel litt søkt?

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler på at halvparten av de ikke vet at gruppa eksisterer. Har nok grupper jeg har blitt meldt inn i  å glemt av for lengst 😁

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, svire skrev:

Hvem er oss? Jeg er jo også medlem her, hva skal til for å bli en av dere?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Antageligvis oss - som i de som snakket om det. 

Anonymkode: 950e0...924

Nettopp! Jeg var en av dem som tøyset med ideen om å dytte opp innlegg inne på MFB for å dytte ned blogglinker, derav bruken av begrepet "oss". Det var ikke noe forsøk på å ekskludere Svire eller noen andre :)

1 time siden, svire skrev:

Hæ "Værsågod, det er ingen som stopper deg ;) Men det blir nok uten Tonnys boller og muffens :fnise:", hva mener du? Vanskelig å svare på dette.

Det var ment til knallerter, så du trenger ikke tenke så hardt på det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

F.....brekker meg snart. Tror det er parodi på noen av disse sausdruknede retter som er lagt ut der. Dette var F. ..meg stygt. Unnskyld. Ikke engang hjemme alene setter du frem en sånn tallerken til deg selv

Hva i all verden? En ting er å ikke synes det ser godt ut, noe annet er å ha din overreaksjon. 

Jeg kunne godt satt frem en tallerken som så litt slik ut til meg ja (men med annet innhold tror jeg. Forstod ikke helt hva som var på denne.). Jeg hadde derimot ikke tatt bilde å lagt det ut. Men det så da ikke så ufyselig ut som du skal ha det til lell..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal det nå slettes bilde av en toropose, så får de nå være konsekvent med alt som blir lagt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så var det igang igjen. Greit at det er regler, men de er da på hugget å kommenterer linking, presse opp seg selv på siden osv. Og så mye spørsmål det har vært med ferdige produkter i det siste som ikke er blitt fjernet. Finn dere en annen matgruppe blir det svart. Og hvorfor sletter hun tråden? Tåler jo f...ikke kritikk selv. Den burde stå, så alle kan se hva som skjer om du ikke følger regler. Du verden...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så var det igang igjen. Greit at det er regler, men de er da på hugget å kommenterer linking, presse opp seg selv på siden osv. Og så mye spørsmål det har vært med ferdige produkter i det siste som ikke er blitt fjernet. Finn dere en annen matgruppe blir det svart. Og hvorfor sletter hun tråden? Tåler jo f...ikke kritikk selv. Den burde stå, så alle kan se hva som skjer om du ikke følger regler. Du verden...

Du verden du verden . :D  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt det før og gjentar så gjerne: hadde de hatt vett nok til å ikke ha alle de idiotiske flisespikker-reglene så hadde de ikke trengt å sitte 24/7 og overvåke siden for å slette "70 innlegg fra folk som bryter reglene". De har seg selv å takke for at de bruker så mye tid og energi på å drifte en helt ordinær og enkel facebookgruppe.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SinEgenOnkel skrev:

Blir helt satt ut over hvordan de velger å svare folk.

Finner ikke igjen innlegget, men tidligere i dag var det ei som la ut en post om at hun forlater gruppa fordi hun fikk innlegget sitt om kyllingfilet med Toro-saus slettet. Begrunnelsen fra admin var at innlegget ikke fulgte reglene (blant annet fordi hun ikke beskrev fremgangsmåte, noe som gjør det vanskelig for nybegynnere) og at det var litt spesielt å ha en Toro-pose midt i bildet. Dette er jo forsåvidt greit i seg sjøl. Det jeg derimot reagerte på, var at admin syns det var passende å poste skjermbilde av en privat melding til støtte for seg sjøl fra datteren sin, som en slags begrunnelse, i tråden. Jeg husker ikke ordrett, men meldingen var et skjermbilde av diskusjonen som pågikk, og gikk ut på at hun (datteren) ville slitt med å få spist om hun skulle prøvd seg på denne retten. Oppfattet at det var pga. dårlig beskrivelse, slik at nybegynnere ikke hadde nytte av innlegget. 

Syns rett og slett ikke at det tar seg ut av en admin å poste sånn "Bare se på meldingen jeg fikk fra datteren min" som svar på et spørsmål fra et gruppemedlem. For det første var det unødvendig, og for det andre var det nedlatende. Oppfattet det som et latterliggjørende "Haha, bare se her ;);) ".

Men kan jo være at jeg tolker dette i verste mening, da.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare fint For oss at admin selv informer i gruppa om KG og denne tråden. Når vi gjør det blir vi jo blokka før vi rekker å trykke send. 

Anonymkode: 12d42...963

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg faktisk enig med admin :hakeslepp:

De burde kanskje vært litt mer konkrete i sine regler da det til tider er vanskelig å vite hva de mener med mat fra bunnen og halvfabrikat, men her forstår jeg det som at det i hovedsak handlet om at denne personen ikke hadde lagt ved oppskrift innen 30 minutter (noe de og med fordel kunne vært mer konsekvente på til tider). Også forlange at admin skal si ifra til alle som får slettet innlegget sitt? Nei vet du hva. Er helt enig i at de da heller får spørre om hvorfor innlegget blir slettet. 

Selvfølgelig kunne de svart litt bedre enn "det er bare å finne seg en annen gruppe", men i det du linket til her synes jeg det bar innafor å svare og (men det hadde holdt med en gang, men Samma det). 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk. Dette er en forlengelse av mfb......unnskyld..klagene på mfb. Der kan du ikke ytre misnøye, så det tar vi her. Vi har samme regler som kg.

Nå får de, og har fått mange klager der inne. Det skal tas på pm. Guuud så tungvint. I dag mente en at de unne skrive advarsel til hun som fikk slettet bildet sitt. Nei, det har de ikke kapasitet til, men å skulle svare på pm om folk giddet det...jo det har vi kapasitet til. Og det som har gått igjen av klager, er ting som folk bør vite og har intr av. Snakker meg om åpenhet. Pm....my ass

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Søgni skrev:

Finner ikke igjen innlegget, men tidligere i dag var det ei som la ut en post om at hun forlater gruppa fordi hun fikk innlegget sitt om kyllingfilet med Toro-saus slettet. Begrunnelsen fra admin var at innlegget ikke fulgte reglene (blant annet fordi hun ikke beskrev fremgangsmåte, noe som gjør det vanskelig for nybegynnere) og at det var litt spesielt å ha en Toro-pose midt i bildet. Dette er jo forsåvidt greit i seg sjøl. Det jeg derimot reagerte på, var at admin syns det var passende å poste skjermbilde av en privat melding til støtte for seg sjøl fra datteren sin, som en slags begrunnelse, i tråden. Jeg husker ikke ordrett, men meldingen var et skjermbilde av diskusjonen som pågikk, og gikk ut på at hun (datteren) ville slitt med å få spist om hun skulle prøvd seg på denne retten. Oppfattet at det var pga. dårlig beskrivelse, slik at nybegynnere ikke hadde nytte av innlegget. 

Syns rett og slett ikke at det tar seg ut av en admin å poste sånn "Bare se på meldingen jeg fikk fra datteren min" som svar på et spørsmål fra et gruppemedlem. For det første var det unødvendig, og for det andre var det nedlatende. Oppfattet det som et latterliggjørende "Haha, bare se her ;);) ".

Men kan jo være at jeg tolker dette i verste mening, da.

Enig med deg her .. ang å legge ut skjermbilde av hva datteren skrev .. .. Jeg er da ikke så ille som dere tror da :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke mange her inne som jobber.. Ah, hvilket nytt og fantastisk godt argument. Hvis deltakelse i arbeidslivet skal ha noe med tråden å gjøre, så får @knallerter forklare hvorfor. Det vil jo være stygt av meg å anta at det var meningen å fremstille deltagerne i tråden som folk med for mye fritid, eller å hinte til at vi/de i denne tråden er litt sånne utskudd som ikke jobber engang, liksom.

Dette blir vel OT, men i tillegg til at dette "argumentet" er gammelt og lett å gjennomskue, så er det jo latterlig i tillegg. Akkurat som at man har mindre og komme med, eller mindre rett til å delta i et ordskifte om man står utenfor arbeidslivet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen må jobbe ja....haha..vi klarer ikke følge deg opp. Derfor har vi ikke fbgruppe. Vi er på jobb. Vi er ikke uføretrygdet.  Noen må holde Norge i gang

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...