Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, Severus skrev:

Nå er det ei som driver å kommenterer at maten ser ekkel ut på bildene til folk.

Den naturell-kyllingen som var stekt i olje eller hva det var, ser ikke helt... hm... god ut

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den naturell-kyllingen som var stekt i olje eller hva det var, ser ikke helt... hm... god ut

Anonymkode: 87ee8...8ba

Hun skrev noe liknende på en potetkompe tråd også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tidligere var et argument, at det kunne ta tid å bli godkjent. Pga de sjekket folk. Eks falske profiler ble ikke godkjent. Nyopprettet profil for å bli medlem ble ikke akseptert. My ass

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen as på mfb eller blogg  .. Men folkens mat fra bunn . Det er jo to vidt forskjellige ting .. 

Har vi noe med det ??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, knallerter skrev:

Finner ingen as på mfb eller blogg  .. Men folkens mat fra bunn . Det er jo to vidt forskjellige ting .. 

Har vi noe med det ??? 

Nei, det er to forskjellige navn på samme ting... Altså, ingen med vettet i behold oppretter et AS med innskuddskapital uten intensjoner om å faktisk tjene ganske godt med penger. Egentlig er det jo et bevis på at hun har planlagt å tjene på bloggen og at  intensjonene er noe annet enn hun i utganspunktet har påstått.

Når det er sagt, jeg har ingen problemer med at bloggere tjener  eller ønsker å tjene penger, problemet oppstår når de påstår at de IKKE gjør det. Da er det villedende for forbrukerne. Det kalles skjult markedsføring/reklame og er noe som kan bli slått hardt ned på.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei spør etter tips til saus til biff.

Folk foreslår først bernaise, og hun forklarer at kjæresten dessverre ikke liker det.

Hun får mange andre tips, både med bilder og oppskrift.

Suksess!

Admin C lenker til bernaise-oppskrift på bloggen.

Lol wat.

Anonymkode: 1fcc2...25e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye løsningen på middagstråden (iallfall i dag og i går) er egentlig ganske ålreit. Folk deler hva de skal ha til middag, og man får ikke beskjed om å "gå inn på bloggen for å se hva vi skal ha til middag".

Cred where cred is due.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg lest på fb siden. En ting er admin sine frekke og lune svar. Rigide regler osv. Sikkert mye å sette seg inn i for de også, men de har da fått masse tips underveis. De poengterer selv at mange skal lære å lage mat osv. Det var en som linket til mattilsynet ,noe som ikke var lov. Syns en link til mattilsynet var rett. Det handler om mat, og mange mangler kunnskap.

Så var det kritikk på fettbruken. Svaret var da at det var ikke hverdagsmat, og helseopplysning får andre ta seg av. Samtidig er det opprettet at du kan skrive om mat for allergikere. (Sikkert flere andre grupper også, uten at jeg har sjekket det) Du tar på deg ansvar når du skal dele oppskrifter opp mot en bestemt lidelse. På nett har du ingen garanti for at folk har kunnskap om det du skriver.Det kan være syke som tror "den" maten er grei, for de har jo fått den på en matgruppe. Allergikere har andre kanaler å bruke med tanke på riktig mat.

Gruppen blir sammen ned med eks: eggene gikke ut på dato i går,kan jeg spise de? Jeg har ikke søt gjær, kan jeg bruke vanlig gjær? Hvordan lager jeg potetstappe,  eller jeg har ikke sånn form, kan jeg bruke en rund?

Et enkelt søk på nett og du finner svar på alt. Det gidder de ikke, for folk gjør jobben for de. Sånn forsvinner bilder med oppskrifter fra gjestene. Siden fremstår nå som en side for aldersgruppen som driver skolekjøkkenforbredelser.

Ang alle den virus de har fått, og dermed sletter gjester hver dag. Det er ingen gjester som har sett slike innlegg. De bruker server til fb, ja vi vet at alt gikk i svart engang, men det skyldtes ikke virus fra en gjest. Og da var det faktisk ikke bare mfb som gikk i svart. Når det er så mange misfornøyde folk, og admin går totalt i lås og fremstiller seg som offer, er det alle de andre?kan det være noe med "meg"?

Syns det er ok å se bilder hva folk får til av mat. Desverre blir de presset nedover,for å fremme bloggen. Synd, for det finnes mye dyktige folk. Flere slm legger ut, gidder ikke mere. Når admin kommenterer sin egen link 4 g på en kveld med smilefjes, for å presse den opp, så ser folk dette.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gruppen blir sammen ned med eks: eggene gikke ut på dato i går,kan jeg spise de? Jeg har ikke søt gjær, kan jeg bruke vanlig gjær? Hvordan lager jeg potetstappe,  eller jeg har ikke sånn form, kan jeg bruke en rund?

Et enkelt søk på nett og du finner svar på alt. Det gidder de ikke, for folk gjør jobben for de. Sånn forsvinner bilder med oppskrifter fra gjestene. Siden fremstår nå som en side for aldersgruppen som driver skolekjøkkenforbredelser.

(prøver igjen... posten min gikk ikke gjennom)

Veldig enig. Senest i dag var det en dame der inne som etterlyste oppskriftene hun hadde lagt ut. Hun har postet mange oppskrifter, med bilder og fremgangsmåte, siste tida. Men alle oppskrifter som ikke legges direkte i album slettes etter en mnd,

Hadde det ikke vært bedre å slette alle de spørsmålene som går om og om og om igjen der i stedet - hvis det nå først skal ryddes og fjernes fra veggen? Og hvorfor ikke heller konsekvent få disse spørsmålene inn på en fast post for dette (for de har en egen post for spørsmål om alt mulig) - slik at veggen kan brukes til oppskrifter og ikke alt annet tral.

Endret av Illusen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hihi.. morrabrød. Jeg er barnslig nok til å trekke på smilebåndet. :tongue:

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

:laugh: Denne likte jeg. Et stykke ned på siden er det et medlem som har laget en dessert som ligner til forveksling på små blomsterpotter med spirer oppi. Spirene er sitronmelisse og jorda er blant annet knuste oreokjeks minus krem. Kreativt!

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri, aldri, ALDRI opplevd en facebookgruppe hvor man må rydde på veggen for å frigjøre plass til nye innlegg. Jeg blir helt sånn "mind blown" av det, skjønner ikke at det går an å komme på noe så dumt engang! Og sånne krumspring er det mange av der inne! Hvorfor kan de ikke bare innse at de lever i 2016, wake up liksom!

Anonymkode: e2608...0a7

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte melde meg inn i gruppa etter å ha lest litt her inne. Har ikkje gidda å lese alle 260 sidene (enno), så kanskje dette er blitt spurt om før, men;

Det er ikkje tillatt med linking fordi medlemmane på gruppa skal sleppe å bytte side for å finne oppskrift (som eg tenkjer er himla teit, ettersom oppskrifter er mykje enklare å lese på ein blogg enn i ein kommentar under eit bilete, der skriftstorleiken er 7). Men MFB har lov å linke til sin eigen blogg, utan å legge ut oppskrift på sida? Må ein ikkje bytte side då? 

Ellers kom eg over dette (blir vel utkastelse no, tenk å kommentera så slemt på T sine innlegg?!):

Uten navn.png

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det makaroni i lapskausen?!

Anonymkode: 5153d...0ea

Ja ... 3 dl...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koketid sparer man om man heller finskjærer grønnsakene sine selv? Ser man bort fra tiden man bruker på å skjære grønnsaker så er det ikke mye, å sluttresultatet blir mye bedre. Frossen lapskausblanding smaker bare vassent. Å makaroni i brun lapskaus, vel da har jeg sett det også. Høres ikke godt ut, bildet ser også jævlig ut. Jeg vet ikke om en profesjonell fotograf kunne ha fått bildet til å se fristende ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...