AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5021 Del Skrevet 15. april 2016 Nå er det jo nesten bare link til bloggen der inne. Gjestene sine innlegg blir presset ned. Kjempeirriterende! Får helt avsmak til den bloggen. Anonymkode: 5593b...a71 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5022 Del Skrevet 15. april 2016 Gikk innpå bloggen for å sjekke ut salatene som ble anbefalt som slankemat. Når en har en pakke majones+en halv boks creme fraiche eller en boks rømme+en boks creme fraiche i dressingen er det såvidt jeg vil kalle det salat. Anonymkode: 3640e...422 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 15. april 2016 #5023 Del Skrevet 15. april 2016 12 minutter siden, Herandjetzt skrev: Jeg lo i sted, og leste nå innlegget en gang til og ler igjen. Hev, for helvete! Hev! Jeg dauer..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5024 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg ser forresten at guilt trip'en har virket for dem, og de har gjort et hopp på listene. Så det kommer de vel til å fortsette med... Anonymkode: 5593b...a71 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. april 2016 #5025 Del Skrevet 15. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser forresten at guilt trip'en har virket for dem, og de har gjort et hopp på listene. Så det kommer de vel til å fortsette med... Anonymkode: 5593b...a71 Jeg tror det bare vil fungere betinget. Etterhvert gjennomskuer vel den jevne gjesten taktikken bak, og slutter å følge lenkene. Og det ville ikke forundre meg om folk begynner å reagere negativt til lenke-bonanzaen. Det er dermed bare å bunkre opp med popcorn og håpe på skjermdumper i tiden fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5026 Del Skrevet 15. april 2016 Merket meg at et medlem spurte om tips til middag for to, og admin hoppet med en gang inn med en link til bloggen (uten noen annen form for kommentar. Syns det bare er tull å ikke engang si "Du kan se her!", men bare linke?!). MEN! Så kom en annen admin og viste til albumene, og sa man finner mye godt der også. Det likte jeg. Heia deg, admin som gjorde det Anonymkode: 6651a...86c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 15. april 2016 #5027 Del Skrevet 15. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merket meg at et medlem spurte om tips til middag for to, og admin hoppet med en gang inn med en link til bloggen (uten noen annen form for kommentar. Syns det bare er tull å ikke engang si "Du kan se her!", men bare linke?!). MEN! Så kom en annen admin og viste til albumene, og sa man finner mye godt der også. Det likte jeg. Heia deg, admin som gjorde det Anonymkode: 6651a...86c Fy skamme seg! Det blir sikkert snart "jobbintervjurunder" igjen, gitt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5028 Del Skrevet 15. april 2016 Har et spørsmål. Av en eller annen grunn får jeg ikke opp innlegg som T. har skrevet lenger, og jeg klarer heller ikke å se henne på medlems- eller adminlisten. Skjer det bare hos meg, og hva kan isåfall årsaken være? Jeg har ikke blokkert henne. Anonymkode: 7ed53...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 15. april 2016 #5029 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et spørsmål. Av en eller annen grunn får jeg ikke opp innlegg som T. har skrevet lenger, og jeg klarer heller ikke å se henne på medlems- eller adminlisten. Skjer det bare hos meg, og hva kan isåfall årsaken være? Jeg har ikke blokkert henne. Anonymkode: 7ed53...b3b Hun har blokkert deg. Sto i en post tidligere her at T hadde sagt på en annen gruppe at hun hadde begynt å blokkere medlemmer fra mat fra bunnen.... Endret 15. april 2016 av Illusen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 15. april 2016 #5030 Del Skrevet 15. april 2016 5 timer siden, The Silence skrev: Jeg tror T egentlig er veldig lite opplyst om hva som er "jamat" og "neimat". Det virker som om hun tror at all mat man lager selv er sunn og god. Når jeg leser enkelte av oppskriftene så tenker jeg at en Fjordlandmiddag må være sunnere en mye av det de lager desverre. Fjordland er faktisk ganske bra mat, og fortjener ikke versting-stempelet. For eldre eller funksjonshemmede som ikke orker/greier å lage mat selv er Fjordland veldig bra. De har fått litt pes for høyt saltinnhold i noen av suppene, men det tror jeg de har bedret seg på. Hovedproblemet med Fjordland er felles for alle slike typer ferdigmat; det blir vassent og litt smaksløst pga oppbevaring og oppvarming. Men næringsmessing er det ikke noe galt med Fjordland. 59 minutter siden, Poppie skrev: Den offerrollen er jo helt bak mål... "3 år med hardt arbeid"? Unnskyld meg, det er virkelig ikke så mye jobb å drifte en hobbygruppe. Hadde hun ikke vært så striks bananas med å micromanage hele tiden, så hadde arbeidsmengden gått ned betrakelig. Medlemmene, unnskyld - gjestene, i gruppa skylder henne INGENTING, og jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å guilt-trippe folk til å klikke på bloggen bare fordi hun "jobber hardt". Jeg kjenner mange som legger mye arbeid i hobbyen sin, men som gjør det av egen interesse - og når noen er engasjerte i egen hobby, er det mye lettere for andre å bli "smittet" og dratt med. Oppretter man en blogg for egen vinning blir dette fort gjennomskuet, og interessen daler. Er som om jeg skulle ha skrevet en status på facebook med teksten "Lik statusen min" og så gnåle om at INGEN liker statusen min, fremfor å skrive noe engasjerende, spennende eller morsomt som gjør at folk liker statusen min fordi den var nettopp engasjerende, spennende eller morsom. Sutring skaper ikke klikk - snarere tvert imot. Jeg er medlem av flere store grupper, noen hobbygrupper, noen kjøp og salg-grupper, hvor admins legger ned en formidabel innsats. I den ene salgsgrupper er hovedadmin tilstedet omtrent hele tiden, er kjapt ute med å slette kommentarer og innlegg som ikke følger reglene, hun går gjennom salgsposter og dytter opp de som begynner å bli litt gamle, ganske sikker på at hun bruker mange timer om dagen. Og hun ber aldri om noenting. I den ene engelske fargeleggingsgruppa jeg er med i må alle poster godkjennes, de er alltid godkjent etter ti minutter, og admin går alltid gjennom alle dagens poster og kommenterer. Begge disse to damene er ydmyke, varme kvinner som ønsker å skape en god atmosfære og at medlemmene skal ha det fint. Noe som gjør at medlemmene koser seg, er aktive og får et veldig godt forhold til admin. Slik det bør være... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. april 2016 #5031 Del Skrevet 15. april 2016 6 timer siden, The Silence skrev: Jeg tror T egentlig er veldig lite opplyst om hva som er "jamat" og "neimat". Det virker som om hun tror at all mat man lager selv er sunn og god. Når jeg leser enkelte av oppskriftene så tenker jeg at en Fjordlandmiddag må være sunnere en mye av det de lager desverre. Selv McDonalds er sunnere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 15. april 2016 #5032 Del Skrevet 15. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er medlem, og det virker som om Tanja ikke helt forstår motivasjonen til de fleste som er medlem av Facebook-gruppen. For å være ærlig virker det som om hun har blitt litt høy på seg selv, og at hun tror vi er medlemmer for å se hennes oppskrifter. Og i mine øyne er hennes oppskrifter det minst inspirerende med hele gruppa (i den grad den inspirerer i det hele tatt, kvaliteten er svært varierende). Og jeg tror folk flest er interessert i å få et kjapt overblikk, se bilder og oppskrifter fort og enkelt, og de er rett og slett ikke motivert for å gå inn i bloggen og lete rundt. Det er et helt annet bruksmønster. Anonymkode: e9626...585 Er det noe som er veldig tydelig i MFB så er det jo at veldig mange gjester der inne foretrekker å spørre om selv de enkleste ting, for å få svar og løsninger rett i fanget. Dette foretrekkes tydeligvis over å google eller tenke selv. Når da admins i gruppa forventer at de samme gjestene skal klikke seg inn på bloggen og søke opp det de leter etter, så er de mer enn optimistisk. Ei facebookgruppe er enkel å opprette og ikke mer vanskelig å styre enn man gjør det til selv, så forsøkene til T på å spille på folks dårlige samvittighet preller nok av de fleste. Det er nok bare blodfansene som gidder å delta i klikkebonanzaen der inne i lengden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5033 Del Skrevet 15. april 2016 Blir feil at de presser ned gjestene sine bilder og oppskrifter. Har lagt ut der,men det forsvinner like fort som det kommer. Administrerende spurte selv om forslag til kake her om dagen. Folk la ut flere bilder. En tråd som sto øverst hele tiden. Da ble den sperret for flere kommentarer, og begrunnelsen var at hun hadde fått nok inspirasjon. Den kunne vel få stått, for det var mye flott som kom inn. Moro å se hva folk får til. Vel, vi kan bare "heie" på brukerne. Gå inn å kommenter. Så holder de seg oppe. Sist jeg la ut, var en tallerken med mat som ble rask populær. Gikk ikke lenge før det var plantet et smilefjes på deres egen tråd, slik at den kom opp. Har fulgt med grunnen til at linkene deres opp, og ikke alltid det skyldes gjestene.tror de ikke folk følger med? Anonymkode: d8fcb...cf7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 15. april 2016 #5034 Del Skrevet 15. april 2016 Wow, jeg er ikke blokkert fra MFB lengre. Nesten så man vurderer å melde seg inn igjen jo men spørs om det er noe vits for det tar vel ikke lange tiden før jeg bare må pirke på ting jeg mener ikke er riktig og da blir jeg vel kastet ut og blokkert igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 15. april 2016 #5035 Del Skrevet 15. april 2016 Tror det er ekstremt mange stille medlemmer, beklager, gjester i gruppen. Jeg har aldri kommentert eller likt en eneste post der inne. Meldte meg inn etter at jeg leste denne tråden. Det er helt vanvittig hvordan bloggen pushes i nesten alle innleggene. Kommer det spørsmål så er svaret bare: Les i bloggen. Se i bloggen. Står i bloggen. Osv. Passe frekt å stenge en post for kommentarer fordi dama har fått nok inspirasjon!? Tålte de ikke at noen andre fikk mer oppmerksomhet? Jeg har også lagt merke til at det er flere som etterlyser dagens middagstråd slik den var før. Noe admin sier de aldri kommer til å gå tilbake til. Hele greia lyser penger lang vei. Disse kommentarene blir selvsagt slettet. Ha en fin fredag da, søtingene <3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 15. april 2016 #5036 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Huff! Ja slik går det som regel når penger kommer inn i bildet (se de fleste "toppbloggerne" som vil "mene" det meste bare du betaler nok). Endret 15. april 2016 av Herandjetzt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5037 Del Skrevet 15. april 2016 Så admin svare ei her om dagen, at hun hadde 350 oppskrifter liggende. Da lurer jeg på hvorfor samme bilder kommer omtrent hver dag? Det lages vel mat innimellom gamle bilder som blir lagt ut? Anonymkode: d8fcb...cf7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 15. april 2016 #5038 Del Skrevet 15. april 2016 http://www.dagbladet.no/2016/04/15/nyheter/utenriks/helse/kosthold/43883057/ Kanskje en merking MFB-bloggen burde begynne med og...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 15. april 2016 #5039 Del Skrevet 15. april 2016 " En knallgod blomkålsalat, som passer til røkt/grillet kjøtt........:2stk blomkålhoder, 2 stk agurker, 2 løk, 1box lettrømme, 3 pk majones, 2ss sennep , 2ss sukker, saft av 1/2 sitron, smak til med salt og pepper....... " 3 (!!!) poser majones. Majonessalat er vel et mer passende navn. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 15. april 2016 #5040 Del Skrevet 15. april 2016 6 minutter siden, venus_ skrev: " En knallgod blomkålsalat, som passer til røkt/grillet kjøtt........:2stk blomkålhoder, 2 stk agurker, 2 løk, 1box lettrømme, 3 pk majones, 2ss sennep , 2ss sukker, saft av 1/2 sitron, smak til med salt og pepper....... " 3 (!!!) poser majones. Majonessalat er vel et mer passende navn. Wow 3 pakker majones er jo helt sjukt. Og 2 ss sukker også. Det er jo bare snakk om 2 blomkålhoder, ikke 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg