AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5001 Del Skrevet 14. april 2016 Ser bloggen har ramlet laaang ned på lista etter at de sluttet med bilde av dagens middag. Anonymkode: 5593b...a71 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5002 Del Skrevet 14. april 2016 Ja, for å klippe og lime fra bloggen tar sååå lang tid, buhu. Det som irriterer meg mest er den passiv-agressive offertonen til Admin sjøl. At ikke gjeste-fansen ser det? Anonymkode: e2608...0a7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5003 Del Skrevet 14. april 2016 Så folk er utakknemlig , og ikke deltar? Som sagt tidligere mange ganger her inne, tar de ikke et hint fra folk så sender de selv alt til h.... Hvor ofte skal vi se på pasta og kyllingretter? Mat som er druknet i fløte og smør. Jeg er der ofte å ser, så hopper jeg rett inn på Trines matblogg. Boikott skriver hun. Jeg tror ikke det. Når folk vet at det er "fløtesupper"og "smørmat" så dager interessen. Folk er opptatt av riktig kosthold, noe du får om du lager mat fra bunnen. Anonymkode: d8fcb...cf7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Northernlight Skrevet 14. april 2016 #5004 Del Skrevet 14. april 2016 Pastaen til Tanja i dag var ikke akkurat fra bunnen, "kok etter anvisning på pakken" haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 14. april 2016 #5005 Del Skrevet 14. april 2016 Nei dere, nå må dere være litt rause og gå inn på MFB-bloggen! Shusj, inn med dere! Jeg blir helt dårlig av at ei voksen dame forventer at folk skal bøye hodene i takknemlighet over at hun har opprettet en gruppe på facebook og en blogg. Folk går ikke inn på en blogg av plikt og raushet, de går inn fordi de interesserer seg for innholdet. Det står heller ingen plass at det å være gjest på MFB krever at man besøker bloggen jevnlig, så folk gjør faktisk som de vil. Jeg ser ingen grunn til å gå inn på en blogg som ikke når andre matblogger opp til kneskåla. Det finnes så utrolig mange andre og bedre matblogger å lese og jeg går inn på dem som har det lille ekstra og som man ser ligger et godt håndtverk bak. Og ikke minst; som har gode oppskrifter og fristende bilder. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingrediensen Skrevet 14. april 2016 #5006 Del Skrevet 14. april 2016 Jippi, jeg er inne i gruppa! Tjohei! Ser Tanja har lagt ut oppskrift på grove boller. Er ikke det egentlig bare rundstykker? Hva er i såfall forskjellen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5007 Del Skrevet 14. april 2016 35 minutter siden, Ingrediensen skrev: Jippi, jeg er inne i gruppa! Tjohei! Ser Tanja har lagt ut oppskrift på grove boller. Er ikke det egentlig bare rundstykker? Hva er i såfall forskjellen? Ser ut som helt vanlige rundstykker for meg, bortsett fra at hun har 2 ts hornsalt, 3 ts bakepulver OG en pakke gjær i dem...Boller er det i alle fall ikke. Anonymkode: 1fc9b...17c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. april 2016 #5008 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg tar ikke unnskyldningen til T i middagstråden for god fisk. Jeg synes da middagstråden nesten alltid er på toppen, eller ganske langt opp. Å ofte er det godt over 100 kommentarer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnatagg Skrevet 15. april 2016 #5009 Del Skrevet 15. april 2016 5 timer siden, Ardwinna skrev: Nei dere, nå må dere være litt rause og gå inn på MFB-bloggen! Shusj, inn med dere! Jeg blir helt dårlig av at ei voksen dame forventer at folk skal bøye hodene i takknemlighet over at hun har opprettet en gruppe på facebook og en blogg. Folk går ikke inn på en blogg av plikt og raushet, de går inn fordi de interesserer seg for innholdet. Det står heller ingen plass at det å være gjest på MFB krever at man besøker bloggen jevnlig, så folk gjør faktisk som de vil. Jeg ser ingen grunn til å gå inn på en blogg som ikke når andre matblogger opp til kneskåla. Det finnes så utrolig mange andre og bedre matblogger å lese og jeg går inn på dem som har det lille ekstra og som man ser ligger et godt håndtverk bak. Og ikke minst; som har gode oppskrifter og fristende bilder. Husker ikke hvem som la ut imgur, men takk! (Mere mere mere) Er så enig med deg @Ardwinna T malte/maler(?) jevnlig på det at bloggen ble laget for medlemmene gjestene, de samme medlemmene gjestene har jo kommet med uttalelser mange ganger om at de savnet å ha alt samlet i gruppa på fb. Nettopp på grunn av at det er enklere, og at mange ikke ønsker å bli tvunget ut på en annen plattform. Likevel skal en visst være takknemlig? Hvis noen lakker bilen min rosa så burde jeg bli glad siden det ble gjort for meg? Selv om jeg ikke ville ha bilen rosa. Det er jo tross alt mye arbeid med å lakke en bil, så derfor burde jeg være takknemlig? (Tåpelig eksempel, men like tåpelig er det å kreve takknemmelighet av noen som får/blir påtvunget noe de ikke ønsker.) Når Nora var her så var jo temaet både layoutet og kvaliteten i bloggen ett tema, det skulle leies inn folk utenfra for å fikse dette. Er det noen bedring der inne, eller er det samme ungdomsskolestilen? Og den passiv agressive stilen til T var jo ett annet tema, den ser jeg jo selv at holder stand. Hun er i det minste stabil sånn sett. Gjestene får sin jevnlige dose med "stakkars meg som gjør så mye for dere, men dere bare driter i meg buhu". Så hyggelig det må være å føle seg verdsatt inne på gruppen. Sånn sett så savner jeg iallefall ikke å være medlem/gjest. Jeg savner kun oppskrifter fra enkelte medlemmer som virkelig slo på stortromma og kom (kommer?) med inspirerende mat. Dette med helsevennlig mat var jo også noe vi tok opp med Nora, og som admin hadde tatt til seg, men utifra diskusjonene de siste sidene ser det ikke ut til at det ikke gikk så langt inn likevel? Det tar kanskje litt tid å komme gjennom laget med fløte og salt? Eller er det blitt mer fokus på sunnere mat, og kun enkelte fløtesupper? Har også fått inntrykk av at hevemidler er blitt litt på mote? Dette må jo føre til ekstremt oppblåste mageregioner, og dertil mange rakettutslipp. Kjenner jeg letter litt i sofaen bare med tanken på å skulle lage noe med både gjær, bakepulver og natron. Så deilig er det vel ikke å slippe luft vel? Men kanskje jeg er litt prippen av meg siden jeg gjør mitt beste for ikke å slippe en eneste smyger blant folk. Jeg kommer tross alt fra "ett møblert hjem". 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 15. april 2016 #5010 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Jeg tror T egentlig er veldig lite opplyst om hva som er "jamat" og "neimat". Det virker som om hun tror at all mat man lager selv er sunn og god. Når jeg leser enkelte av oppskriftene så tenker jeg at en Fjordlandmiddag må være sunnere en mye av det de lager desverre. Endret 15. april 2016 av The Silence 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. april 2016 #5011 Del Skrevet 15. april 2016 Fløte, rømme og smør i litt større mengder er innafor hvis man går på et strikt lchf-kosthold (low carb, high fat), men det blir litt feil når de som leder gruppa også kjører på med masse karbohydrater. Må til slutt ende med en kroppslig kræsj. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 15. april 2016 #5012 Del Skrevet 15. april 2016 14 minutter siden, The Silence skrev: Jeg tror T egentlig er veldig lite opplyst om hva som er "jamat" og "neimat". Det virker som om hun tror at all mat man lager selv er sunn og god. Når jeg leserenkelte av oppskriftene så tenker jeg at en Fjordlandmiddag må være sunnere en mye av det de lager desverre. Virker ikke som at hun vet så mye om mat i det hele tatt når det også anbefales store mengder bakepulver og gjær...og hun i tillegg innrømte i en oppskrift at hun ikke helt visste hva det gjorde med maten. Jeg tror absolutt at f.eks en Fjordlandrett kan være mye sunnere når til og med en McDonalds meny har vist seg å være sunnere enn en middagsrett hun har lagt ut. Jeg vet at det dessverre finnes mange mennesker der ute uten kunnskap om mat, men som gjerne ønsker å lære. Da er det synd at et kunnskapsløst menneske dytter på dem informasjon som faktisk kan være skadelig (dette er ikke spekulasjon moderatorer). 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5013 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg er medlem, og det virker som om Tanja ikke helt forstår motivasjonen til de fleste som er medlem av Facebook-gruppen. For å være ærlig virker det som om hun har blitt litt høy på seg selv, og at hun tror vi er medlemmer for å se hennes oppskrifter. Og i mine øyne er hennes oppskrifter det minst inspirerende med hele gruppa (i den grad den inspirerer i det hele tatt, kvaliteten er svært varierende). Og jeg tror folk flest er interessert i å få et kjapt overblikk, se bilder og oppskrifter fort og enkelt, og de er rett og slett ikke motivert for å gå inn i bloggen og lete rundt. Det er et helt annet bruksmønster. Anonymkode: e9626...585 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. april 2016 #5014 Del Skrevet 15. april 2016 Det blir litt påfallende når en som har rester av brie spør om tips til hva han kan bruke det til, og vips så kommer det 4 linker til bloggen etterhverandre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. april 2016 #5015 Del Skrevet 15. april 2016 Når en voksen person tar "guilt-shaming"-taktikken i bruk for å generere mer klikk til bloggen sin, da har pinligheten nådd nye høyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 15. april 2016 #5016 Del Skrevet 15. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som helt vanlige rundstykker for meg, bortsett fra at hun har 2 ts hornsalt, 3 ts bakepulver OG en pakke gjær i dem...Boller er det i alle fall ikke. Anonymkode: 1fc9b...17c Vel, heve skal dette bakverket, om det vil eller ikke..... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 15. april 2016 #5017 Del Skrevet 15. april 2016 En hel pose tørrgjær i pizzadaigen, det er det dobbelte av hva jeg bruker. Samme med salt, to teskjeer var mye synes jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 15. april 2016 #5018 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) 1 time siden, onyx skrev: Vel, heve skal dette bakverket, om det vil eller ikke..... Jeg lo i sted, og leste nå innlegget en gang til og ler igjen. Hev, for helvete! Hev! Endret 15. april 2016 av Herandjetzt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 15. april 2016 #5019 Del Skrevet 15. april 2016 Den offerrollen er jo helt bak mål... "3 år med hardt arbeid"? Unnskyld meg, det er virkelig ikke så mye jobb å drifte en hobbygruppe. Hadde hun ikke vært så striks bananas med å micromanage hele tiden, så hadde arbeidsmengden gått ned betrakelig. Medlemmene, unnskyld - gjestene, i gruppa skylder henne INGENTING, og jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å guilt-trippe folk til å klikke på bloggen bare fordi hun "jobber hardt". Jeg kjenner mange som legger mye arbeid i hobbyen sin, men som gjør det av egen interesse - og når noen er engasjerte i egen hobby, er det mye lettere for andre å bli "smittet" og dratt med. Oppretter man en blogg for egen vinning blir dette fort gjennomskuet, og interessen daler. Er som om jeg skulle ha skrevet en status på facebook med teksten "Lik statusen min" og så gnåle om at INGEN liker statusen min, fremfor å skrive noe engasjerende, spennende eller morsomt som gjør at folk liker statusen min fordi den var nettopp engasjerende, spennende eller morsom. Sutring skaper ikke klikk - snarere tvert imot. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 15. april 2016 #5020 Del Skrevet 15. april 2016 Ja, en facebookgruppe er ingenting uten brukerne. Snakk om å ta "æren" for noe som faktisk bare er en facebookgruppe. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg