AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4461 Del Skrevet 27. mars 2016 10 timer siden, NoraMakrona skrev: Unngår de ikke, men kan ikke huske at alle disse har blitt stilt 1. Det har skjedd, og det er på grunn av denne tråden, men det er ikke noe vi gjør nå. 2. Såvidt jeg vet har vi ikke hatt noe samarbeid med Tine. I hvert fall ikke under min tid som admin. Adams har vi rabattkode hos, så der har vi et samarbeid. Ikke kan jeg huske noe om at de har påstått at vi ikke har rabatt der heller. 3. Hvor hun bor ble det spørsmål om i kommentarfeltet, der dette ble besvart 4. Denne har jeg svart på tidligere, og det gjelder selvfølgelig ikke vanlig pm, men pm av trakasserende karakter. Spørsmålet er vel om konstruktiv kritikk anses som trakasserende? Tine og Adams sier at Tanja ikke har inspirert rettene deres. Anonymkode: 8416f...ae4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 27. mars 2016 #4462 Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner, latterliggjøring og personindentifiserbare innlegg. - Pavilion, mod Endret 27. mars 2016 av Pavilion 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 27. mars 2016 #4463 Del Skrevet 27. mars 2016 17 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: @NoraMakrona Jeg ser at du tidvis får vel hard medfart her inne, og at mange stiller seg undrende til utkastelses- og blokkeringsargumentasjon til gruppa i seg selv. Kanskje du kan liste opp grunner for at dette skjer, såvel åpenbare og logiske forklaringer som de mindre innlysende. Jeg forstår det slik at du ikke er alene om å måtte fjerne medlemmer fra gruppa, og selv om du kan ha gyldige grunner til å fjerne et medlem, er det ikke sikkert at andre gruppe-administratorer utviser samme nivå av fornuft som jeg synes du har. Grunner for utkasting: - Gjentatt linking til sider som fører ut av gruppa (utenom til bloggen knyttet til mfb) link til andre sider som kildehenvisning er lov dersom man også legger ved full oppskrift i innlegget. - Link til egen blogg (gjelder da ikke de som poster i bloggen tilknyttet mfb) - Gjentatte spydigheter og ufine kommentarer. Omgående ved svært stygge tilfeller. - Gjentatte pm til T - Gjentatt forsøk på kjøp og salg - Gjentatt posting av bilder av barn - Blokkering av admin - Spammende adferd - Posting av virus (Man kan slippe inn igjen når dette er ordnet) - Gjentatt oppfordring til bruk av slikt som Toro og Fjordland. Tror jeg har fått med alle Nei, er nok ikke alene om noen utkastinger. Er ikke alltid vi alle er helt enige heller, det finner jo ofte en del gråsoner - Tidligere har også enkelte opplevd å ha blitt utkastet etter innmelding i mfg (pga sterke mistanker om ufint snakk her på kg.) Dette er ikke lenger tilfelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. mars 2016 #4464 Del Skrevet 27. mars 2016 12 minutter siden, NoraMakrona skrev: Grunner for utkasting: - Gjentatt linking til sider som fører ut av gruppa (utenom til bloggen knyttet til mfb) link til andre sider som kildehenvisning er lov dersom man også legger ved full oppskrift i innlegget. - Link til egen blogg (gjelder da ikke de som poster i bloggen tilknyttet mfb) - Gjentatte spydigheter og ufine kommentarer. Omgående ved svært stygge tilfeller. - Gjentatte pm til T - Gjentatt forsøk på kjøp og salg - Gjentatt posting av bilder av barn - Blokkering av admin - Spammende adferd - Posting av virus (Man kan slippe inn igjen når dette er ordnet) - Gjentatt oppfordring til bruk av slikt som Toro og Fjordland. Tror jeg har fått med alle Nei, er nok ikke alene om noen utkastinger. Er ikke alltid vi alle er helt enige heller, det finner jo ofte en del gråsoner - Tidligere har også enkelte opplevd å ha blitt utkastet etter innmelding i mfg (pga sterke mistanker om ufint snakk her på kg.) Dette er ikke lenger tilfelle. Medlem av KG er og tydeligvis en utkastelsesgrunn jamfør den imgur jeg spurte deg om tidligere som du ikke har svart på... Så: KG=utkastelse fra MFB.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 27. mars 2016 #4465 Del Skrevet 27. mars 2016 10 timer siden, skruf skrev: @NoraMakrona , kan du forklare denne? På vegne av gruppen du er med å administrere? Synes du dette er en ok måte å være i dialog med noen? Her er det selve T som svarer. Kan du i det hele tatt forsvare dette? T og andre som har blitt snakket stygt om her inne ønsker ikke ha de som driver med slik type baksnakking inne i mfb. Noe jeg på en måte kan forstå, en del av det som har blitt sagt her har gått litt langt (ref. f.eks. har vi sett at en mod skrev h*n modererte bort en oppfordring til vold. Jeg så aldri hva denne oppfordringen var, men jeg må innrømme at jeg hevet et øyebryn der..) Men ellers tror jeg nok T kunne hatt mer å vinne på å holde seg litt mer saklig i dialog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 27. mars 2016 #4466 Del Skrevet 27. mars 2016 35 minutter siden, NoraMakrona skrev: Grunner for utkasting: - Gjentatt linking til sider som fører ut av gruppa (utenom til bloggen knyttet til mfb) link til andre sider som kildehenvisning er lov dersom man også legger ved full oppskrift i innlegget. - Link til egen blogg (gjelder da ikke de som poster i bloggen tilknyttet mfb) - Gjentatte spydigheter og ufine kommentarer. Omgående ved svært stygge tilfeller. - Gjentatte pm til T - Gjentatt forsøk på kjøp og salg - Gjentatt posting av bilder av barn - Blokkering av admin - Spammende adferd - Posting av virus (Man kan slippe inn igjen når dette er ordnet) - Gjentatt oppfordring til bruk av slikt som Toro og Fjordland. Tror jeg har fått med alle Nei, er nok ikke alene om noen utkastinger. Er ikke alltid vi alle er helt enige heller, det finner jo ofte en del gråsoner - Tidligere har også enkelte opplevd å ha blitt utkastet etter innmelding i mfg (pga sterke mistanker om ufint snakk her på kg.) Dette er ikke lenger tilfelle. Jeg har ikke gjort noe av det du lister opp bortsett fra at jeg meldte meg inn i MFG. Dersom det har vært så sterk mistanke mot meg om ufint snakk (selv om jeg ikke klarer å forstå hvordan dere klarer å koble denne kontoen opp mot min fb-konto) så burde dere jo oppheve blokkeringen av meg siden det ikke lengre skal være tilfelle 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4467 Del Skrevet 27. mars 2016 33 minutter siden, NoraMakrona skrev: Grunner for utkasting: - Gjentatt linking til sider som fører ut av gruppa (utenom til bloggen knyttet til mfb) link til andre sider som kildehenvisning er lov dersom man også legger ved full oppskrift i innlegget. - Link til egen blogg (gjelder da ikke de som poster i bloggen tilknyttet mfb) - Gjentatte spydigheter og ufine kommentarer. Omgående ved svært stygge tilfeller. - Gjentatte pm til T - Gjentatt forsøk på kjøp og salg - Gjentatt posting av bilder av barn - Blokkering av admin - Spammende adferd - Posting av virus (Man kan slippe inn igjen når dette er ordnet) - Gjentatt oppfordring til bruk av slikt som Toro og Fjordland. Tror jeg har fått med alle Nei, er nok ikke alene om noen utkastinger. Er ikke alltid vi alle er helt enige heller, det finner jo ofte en del gråsoner - Tidligere har også enkelte opplevd å ha blitt utkastet etter innmelding i mfg (pga sterke mistanker om ufint snakk her på kg.) Dette er ikke lenger tilfelle. Ok.... Har faktisk ikke brutt noen av reglene jeg.. Og jeg ble meldt inn i mfg og mistet da mitt medlemskap hos dere. Det virker som om dere ikke har tenkt på at folk kan bare legge til venner i ei gruppe, uten at de selv trenger å akseptere invitasjonen... Ja jeg har vært på kg i ett par år nå, men jeg holder meg for god til å slenge dritt om andre. Så det at T sier at vi er en gjeng idioter...jeg er så glad for at jeg ikke er medlem der mer, for slik mobbing,utfrysning og holdning. Støtter jeg ikke. Anonymkode: a83c5...cfa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 27. mars 2016 #4468 Del Skrevet 27. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er vel om konstruktiv kritikk anses som trakasserende? Tine og Adams sier at Tanja ikke har inspirert rettene deres. Anonymkode: 8416f...ae4 Nei, konstruktiv kritikk er ikke trakassering. Angående Tine og Adams har jeg nok ikke noe fasitsvar, ettersom det kun vil bli ord mot ord.. Men T har hatt folk fra Adams på besøk i forbindelse med avtalen rundt rabatten vi har med de. Da ble hun fortalt av en av de at han hentet inspirasjon fra mfb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. mars 2016 #4469 Del Skrevet 27. mars 2016 9 minutter siden, NoraMakrona skrev: T og andre som har blitt snakket stygt om her inne ønsker ikke ha de som driver med slik type baksnakking inne i mfb. Noe jeg på en måte kan forstå, en del av det som har blitt sagt her har gått litt langt (ref. f.eks. har vi sett at en mod skrev h*n modererte bort en oppfordring til vold. Jeg så aldri hva denne oppfordringen var, men jeg må innrømme at jeg hevet et øyebryn der..) Men ellers tror jeg nok T kunne hatt mer å vinne på å holde seg litt mer saklig i dialog. Men, selv om man er medlem av KG så vil det ikke si at man dermed også snakker dritt om T, ergo er det helt tåpelig å ta alle fra KG under en kam.. KG er et stort forum, så det er nok mange allerede som er "gjester" inne på MFB som også er medlem av KG. T burde oppdatere reglene sine og tatt med punktet om at KG gir grunn til utkastelse. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 27. mars 2016 #4470 Del Skrevet 27. mars 2016 7 minutter siden, skruf skrev: Men, selv om man er medlem av KG så vil det ikke si at man dermed også snakker dritt om T, ergo er det helt tåpelig å ta alle fra KG under en kam.. KG er et stort forum, så det er nok mange allerede som er "gjester" inne på MFB som også er medlem av KG. T burde oppdatere reglene sine og tatt med punktet om at KG gir grunn til utkastelse. Selv om jeg forstår selve tankegangen betyr det ikke at det er noe jeg hverken tar del i eller forsvarer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. mars 2016 #4471 Del Skrevet 27. mars 2016 Å kalle en hel gruppe for idioter sånn som T gjør er ganske trakasserende egentlig.... Å høste som man sår er et ordtak, tror det er nettopp det T opplever nå. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4472 Del Skrevet 27. mars 2016 Jeg har en venninne som også har blitt kastet ut og blokkert, det er ganske lenge siden men det var totalt uten forvarsel. Hun vil gjerne sende deg en pm for å få grunn, @NoraMakrona, men hvordan skal hun finne deg på fb når hun er blokkert fra gruppen? Anonymkode: ce259...409 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 27. mars 2016 #4473 Del Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, NoraMakrona skrev: Grunner for utkasting: - Gjentatt linking til sider som fører ut av gruppa (utenom til bloggen knyttet til mfb) link til andre sider som kildehenvisning er lov dersom man også legger ved full oppskrift i innlegget. - Link til egen blogg (gjelder da ikke de som poster i bloggen tilknyttet mfb) - Gjentatte spydigheter og ufine kommentarer. Omgående ved svært stygge tilfeller. - Gjentatte pm til T - Gjentatt forsøk på kjøp og salg - Gjentatt posting av bilder av barn - Blokkering av admin - Spammende adferd - Posting av virus (Man kan slippe inn igjen når dette er ordnet) - Gjentatt oppfordring til bruk av slikt som Toro og Fjordland. Tror jeg har fått med alle Nei, er nok ikke alene om noen utkastinger. Er ikke alltid vi alle er helt enige heller, det finner jo ofte en del gråsoner - Tidligere har også enkelte opplevd å ha blitt utkastet etter innmelding i mfg (pga sterke mistanker om ufint snakk her på kg.) Dette er ikke lenger tilfelle. Skjønner disse regler er grunn til utkastelse,men jeg har aldri brutt de. Jeg med flere vet at vi ble stengt ute bare pga kritiske spørsmål i gruppen. Innrøm det da iallefall. Ikke kom med gjentatte grunnet som ikke er sann. Hvor mange ble kastet ut pga kritiske spørsmål? At dere omtaler alle for å ha blitt kastet pga regler som er ramset opp her,er forbannet løgn og ikke noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4474 Del Skrevet 27. mars 2016 @NoraMakrona Det kommer jo opp en haug av grupper når man søker på Mat fra bunnen på facebook, kastes man ut om man er medlem av noen av disse også? Hvordan vet man at T var først ute med sin egentlig? Anonymkode: ed5aa...825 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4475 Del Skrevet 27. mars 2016 Gjentatte pm til T er en grunn. Hun vil ikke ha spørsmål i gruppen,men i pm. Om det blir plagsomt med pm,så går det andre å blokkere for pm.forvirrende hele greia Anonymkode: d8fcb...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4476 Del Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: @NoraMakrona Det kommer jo opp en haug av grupper når man søker på Mat fra bunnen på facebook, kastes man ut om man er medlem av noen av disse også? Hvordan vet man at T var først ute med sin egentlig? Anonymkode: ed5aa...825 Spør Facebook? Står det ikke hvor lenge de har vært på fb? Dumt at grupper har samme navn. Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 27. mars 2016 #4477 Del Skrevet 27. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: @NoraMakrona Det kommer jo opp en haug av grupper når man søker på Mat fra bunnen på facebook, kastes man ut om man er medlem av noen av disse også? Hvordan vet man at T var først ute med sin egentlig? Anonymkode: ed5aa...825 Spør Facebook? Står det ikke hvor lenge de har vært på fb? Dumt at grupper har samme navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4478 Del Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør Facebook? Står det ikke hvor lenge de har vært på fb? Dumt at grupper har samme navn. Anonymkode: d8fcb...cf7 Hva mener du med "Spør Facebook"? Nei det står ikke. Noen heter akkurat det samme, men flere har noe i tillegg som et hjerte. Vet ikke om det går an å lage en gruppe med identisk navn. Anonymkode: ed5aa...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 27. mars 2016 #4479 Del Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, NoraMakrona skrev: Grunner for utkasting: - Gjentatt linking til sider som fører ut av gruppa (utenom til bloggen knyttet til mfb) link til andre sider som kildehenvisning er lov dersom man også legger ved full oppskrift i innlegget. - Link til egen blogg (gjelder da ikke de som poster i bloggen tilknyttet mfb) - Gjentatte spydigheter og ufine kommentarer. Omgående ved svært stygge tilfeller. - Gjentatte pm til T - Gjentatt forsøk på kjøp og salg - Gjentatt posting av bilder av barn - Blokkering av admin - Spammende adferd - Posting av virus (Man kan slippe inn igjen når dette er ordnet) - Gjentatt oppfordring til bruk av slikt som Toro og Fjordland. Tror jeg har fått med alle Nei, er nok ikke alene om noen utkastinger. Er ikke alltid vi alle er helt enige heller, det finner jo ofte en del gråsoner - Tidligere har også enkelte opplevd å ha blitt utkastet etter innmelding i mfg (pga sterke mistanker om ufint snakk her på kg.) Dette er ikke lenger tilfelle. Du glemte denne grunnen: "å spørre om hvorfor det ikke er lov med link". 😏 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4480 Del Skrevet 27. mars 2016 Orker ikke lese hele tråden, kan noen gi en oppsummering av hva tråden handler om? Anonymkode: c6aa2...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg