Timseh Skrevet 24. mars 2016 #4181 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg og lurer ekstremt mye på hvordan de kan være så sikker på meg. Jeg meldte meg inn i MFG, samme kveld, få timer etterpå var jeg blokkert fra MFB. Jeg er ikke sur, jeg blir egentlig bare veldig fascinert av at det går an å holde på slik. Mennesker på godt over 40/50(?) som tror de eier verden. Jeg er også admin i noen relativt store fb-grupper, men aldri har "berømmelsen" gått til hode på meg. Faktisk har jeg heller fjernet de admin som har opptrådt på samme måte som enkelte av adminsene i MFB. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 24. mars 2016 #4182 Del Skrevet 24. mars 2016 Vi vet da alle at de kastet ut folk fordi de meldte seg inn i MFG - og vi vet da godt at enkelte admins liker å lyve om mye rart. Er jo ikke noe å spekulere i, dere vet det jo selv også. Men ikke anklag N for løgn på helt feil grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4183 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, Nattsvart skrev: På likersiden var det en som lurte på hvorfor hun ikke fant gruppa lenger. Hun hadde sendt forespørsel om å bli medlem, og når hun skulle sjekke om hun var blitt godkjent fant hun den ikke. Til svar fikk hun at hun var blitt blokkert fordi hun hadde lukket profil. Selvfølgelig kan du kun snakke for deg selv, men dette er noe du kan (og bør) ta opp med de andre da flere reagerer på ordbruken og en "overfraogned"-holdning ovenfor medlemmer. På et matforum burde det så absolutt være åpent for kritikk og diskusjon. Som selvfølgelig må holdes saklig. Går det helt over styr er det greit å fjerne tråden etter advarsler. Når man kontakter på PM blir man overkjørt og tilslutt ignorert. Det virker heller som om dere ikke ønsker at andre skal se at gruppen ikke kun er blomster og regnbuer. Reglene om oppskrift med bilde burde gjelde admin også, det er rett og slett hyklersk å linke til blogg når all form for linking ellers ikke er lov. Det med saltnivået er i såfall kjempebra at dere tar til dere å gjør noe med. Responsen burde ikke avgjøre hva som blir lagt ut, men heller matgleden. Grunnen til at jeg mener admin burde være flinkere med sunne, balanserte retter er fordi dere er gruppens ansikt utad, og burde derfor gå frem med et godt eksempel. Og ikke la "likes" overkjøre det som i følge grunnlegger var grunnen til at gruppen ble opprettet. Den vet jeg ikke nok om til å svare på dessverre. Jeg pleier aldri blokkere lukkede profiler med mindre de lyser av falskhet. Vi snakker sammen innad i admingruppa om hvordan vi formulerer oss, og forholder oss til medlemmer. Vi ser jo at vi til tider har et forbedringspotensiale Saklig kritikk er det plass til, vet om flere tilfeller der det har fått stå dessverre er det ofte mange som blander seg inn med usaklig kritikk som fører til at alt kan bli slettet. Jeg personlig føler ikke at jeg overkjører eller ignorerer noen på pm. Selvfølgelig ønsker vi jo ikke kritikk i det hele tatt, og det er jo noe vi jobber mot. Men vi ønsker jo absolutt helst at folk skal få med seg mat og tips på veggen, og ikke kritikk i tide og utide. Rett og slett fordi jeg regner med de fleste er medlem for å få akkurat tips og inspirasjon til mat. Om man leser reglene for linking tilsier de at link innad i gruppen og til bloggen er lov. Samme med link til alle andre sider også (bortsett fra egne blogger) så lenge oppskriften også er lagt ved slik at linken blir en kildehenvisning. Dette gjelder alle medlemmer, og ikke bare admins Om du har fulgt med litt i det siste har T også lagt ut flere sunnere oppskrifter til tross for at mange av de ikke er like populære. Vi ønsker selvfølgelig å fremme sunn mat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 24. mars 2016 #4184 Del Skrevet 24. mars 2016 2 minutter siden, NoraMakrona skrev: Den vet jeg ikke nok om til å svare på dessverre. Jeg pleier aldri blokkere lukkede profiler med mindre de lyser av falskhet. Vi snakker sammen innad i admingruppa om hvordan vi formulerer oss, og forholder oss til medlemmer. Vi ser jo at vi til tider har et forbedringspotensiale Saklig kritikk er det plass til, vet om flere tilfeller der det har fått stå dessverre er det ofte mange som blander seg inn med usaklig kritikk som fører til at alt kan bli slettet. Jeg personlig føler ikke at jeg overkjører eller ignorerer noen på pm. Selvfølgelig ønsker vi jo ikke kritikk i det hele tatt, og det er jo noe vi jobber mot. Men vi ønsker jo absolutt helst at folk skal få med seg mat og tips på veggen, og ikke kritikk i tide og utide. Rett og slett fordi jeg regner med de fleste er medlem for å få akkurat tips og inspirasjon til mat. Om man leser reglene for linking tilsier de at link innad i gruppen og til bloggen er lov. Samme med link til alle andre sider også (bortsett fra egne blogger) så lenge oppskriften også er lagt ved slik at linken blir en kildehenvisning. Dette gjelder alle medlemmer, og ikke bare admins Om du har fulgt med litt i det siste har T også lagt ut flere sunnere oppskrifter til tross for at mange av de ikke er like populære. Vi ønsker selvfølgelig å fremme sunn mat Hvorfor gjelder ikke regelen om oppskrift i innleggene til admins da? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4185 Del Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dere må ta en kraftig opprydding, både ned dere selv, bli enig dere imellom hva som skal gjøres, skrives. Du sier at dere overser om dere er usikre på en profil. Er vel på sin plass å sende en pm til vedkommende da? Vanlig høflighet det, så ikke folk lurer på hvorfor. Så får dere gå gjennom listen ned navn på brukere som har brutt regelverket. Jeg var ny, ikke satt meg inn i alt. Jeg spurte hvorfor det var ...... (regler) og borte ble jeg, uten noen som helst forklaring Anonymkode: d8fcb...cf7 Dette har jeg svart på tidligere om du leser litt Og om du mener du har blitt urettmessig fjernet kan du sende meg en pm, så skal jeg undersøke det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 24. mars 2016 #4186 Del Skrevet 24. mars 2016 15 minutter siden, Sisti skrev: Vi vet da alle at de kastet ut folk fordi de meldte seg inn i MFG - og vi vet da godt at enkelte admins liker å lyve om mye rart. Er jo ikke noe å spekulere i, dere vet det jo selv også. Men ikke anklag N for løgn på helt feil grunnlag. På feil grunnlag? Nå er det jo flere her som har redegjort for hvorfor de mener det er løgn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4187 Del Skrevet 24. mars 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: BS! Dette er reinspikka løgn og det skuffer meg at det kommer fra deg. Enten er du like løgnaktig som de andre admins eller så er det mye du ikke vet om hva som foregår på adminssiden! Jeg vet godt hvem den mye omtalte blokkerte brukeren er. Hun ble først blokkert med én gang hun prøvde å søke seg inn i gruppa. Da hun spurte hvorfor på liker-siden fikk hun beskjed om at profilen hadde for lite info og at det antakelig var derfor hun sto som blokkert. Hun ble faktisk lovet å få opphevet blokkeringen så hun kunne søke på nytt. Da hun senere prøvde på nytt var hun atter blokkert og da hun spurte hvorfor fikk hun kort beskjed om at profilen var for ny. På spørsmål om hvor lenge man må være på facebook før man blir godkjent i MFB, var svaret at dere ønsker å se vennelista. Dere er med andre ord overdrevent opptatt av sikkerhet og full kontroll selv men respekterer ikke medlemmene/gjestenes behov for anonymitet og sikkerhet på facebook. Hvor har du de ti minuttene fra? Den var riktignok splitter ny (newsflash, det finnes faktisk fremdeles folk som logger seg på facebook for første gang!), men likevel ekte. Tror du seriøst at en falsk spamkonto kontakter dere for å spørre om hvorfor den ikke blir godkjent? Riktig svar er nei. Falske spamkontoer er oftest utenlandske og er kun ute etter å spamme, ikke prate med folk på facebook. Faktisk er de ofte spambots som kun spyr ut spam og ikke er i stand til å skrive innlegg, og i hvert fall ikke på norsk. Anonymkode: f8374...cde Så om du vil opprette deg en facebook og finne deg noen grupper, så er du for ny? Og i tilegg være så frekk å betale pm venneliste? Går det ingen grenser? Eller har du ingen sperrer? Du har tatt på deg jobben som administrator. .så vet du ikke noe? Snakket dere ikke sammen. Du kan ikke gå inn på kg å svare for gruppa når du ikke aner noe. Du svarer jo på vegne av gruppa. Meg selv ble tippet utav gruppa. I dag kan jeg heller ikke søke opp gruppa. Og grunnen et at jeg stilte to spørsmål ang reglene. Jeg var helt ny, og skrev at dette har jeg ikke opplevd på Facebook før. Så enten lyver du.....eller så vet du ikke hva du snakker om. Tenk lm dere skulle oppført dere sånn i arbeid i det virkelige liv. Tror det er på tide dere finner dere noe annet å gjøre Anonymkode: d8fcb...cf7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4188 Del Skrevet 24. mars 2016 16 minutter siden, NoraMakrona skrev: Dette har jeg svart på tidligere om du leser litt Og om du mener du har blitt urettmessig fjernet kan du sende meg en pm, så skal jeg undersøke det Nei her blir ikke sendt noe pm. Jeg snakker sant. Ble helt paff når det skjedde.For meg er det urettmessig, men hor dere er ikke kritiske spørsmål urettmessig. My ass Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4189 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en kritikk du ikke tar innover deg,og det er at når noen kommer med kritikk, så får en til svar bruk pm. Gruppen er så omdiskutert at det bør gå i åpenhet i gruppa. For det gjelder mange. Det viser jo seg, at kritikken dere får ender i sletting. Enten det har vært i gruppa eller pm. Det har interesse for mange. Kritikk behøver ikke bare være negativ. Folk eks meldte seg inn i gruppa, ikke forvent at de skal bruke bloggen. Og det var stygt gjort i går da en spurte hvor mye vann han skulle bruke. Da får han til svar: gå inn på bloggen. Mange av de som er der inne er ikke intr i mat full av fett og salt, men har nytte av de andre. Jeg tviler på at denne gruppen vil bestå lenge, slik dere legger det opp. Iallefall burde blogg og gruppe skille lag Anonymkode: d8fcb...cf7 Angående kritikk svarte jeg nettopp noen andre på noe lignende, les gjerne der Angående vannmengde vet jeg ikke helt hvilket innlegg det er snakk om, men det var vel kanskje ikke den beste måten å formulere seg på. Bloggen og gruppa kommer nok ikke til å skille lag, T trives med det slik ettersom det gjør det lettere for hun å bla frem oppskriftene sine når noen spør etter de. Endret 24. mars 2016 av NoraMakrona 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. mars 2016 #4190 Del Skrevet 24. mars 2016 @NoraMakrona: Veldig bra tiltak fra din side! Kudos for det og at du svarer for deg på en høflig, respektfull, og imøtekommende måte. Du skrev tidligere at dere er omlag femten (?) admins. Kan det tenkes at enkelte av de andre admins'ene stenger og/eller blokkerer brukere uten at dette blir gitt beskjed om, evt. kun flyktig nevnt til resten av admin-teamet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4191 Del Skrevet 24. mars 2016 Admin: kan du gi oss et eksempel på spa som har blitt lagt ut på veggen. Jeg snakker da om falske kontoer som du snakker om. Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4192 Del Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, Wenda skrev: Dette er feil. Jeg har blitt blokkert så jeg ikke kan søke opp gruppa. Dere sier at dere ikke kaster ut gjester fordi de ble medlem av MFG. Jeg ble medlem der og så kastet ut. Bortsett fra det så har jeg nesten ikke skrevet et eneste ord i MFB og da har det kun vært hyggelige kommentarer. Har en lukket profil da. Så kan du forklare for meg hvorfor jegplutselig en dag var blitt kastet ut av gruppa og at jeg nå er blokkert? Det du siterte var angående medlemsforespørsler Jeg vet ikke sikkert om det er noen som er kastet ut KUN for å ha blitt medlem i mfg, ettersom dette var før jeg kom ordentlig inn i adminrollen. For å kunne sjekke det opp nøyere trenger jeg navnet ditt. Send meg evt en pm på fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4193 Del Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil. Noen blokker profiler. Jeg finner ikke MFB gruppa lenger fordi jeg er sperret derifra. Jeg har låst profil. Anonymkode: c22f2...06c Send meg en pm på fb, så kan jeg sjekke det opp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4194 Del Skrevet 24. mars 2016 Den 26. februar 2016 at 1.18, Auri skrev: Anonymkode: a11da...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 24. mars 2016 #4195 Del Skrevet 24. mars 2016 Den 22. mars 2016 at 22.46, AnonymBruker skrev: siteringstull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4196 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg er medlem i mange matgrupper. Ikke bare her i Norge. Jeg har ikke opplevd så mye bråk, så mye ufine og løgnere til admin.ikke har jeg sett gruppene blir omtalt på en sånn negativ måte på andre fora . Aldri opplevd at admin må gå ut fra gruppa og gå på andre fora for å svare på kritikken. Anonymkode: d8fcb...cf7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 24. mars 2016 #4197 Del Skrevet 24. mars 2016 @NoraMakrona tusen takk for dine svar her inne. Jeg er imponert over at du klarer å holde deg like saklig, på tross av at du får de samme spørsmålene flere ganger. Kudos! Men hvorfor har det seg slik at en av adminene (som jeg regner med er T) sier at gruppa risikerer å bli lagt ned, når dere andre i adminteamet ikke vet noe om det? Det skaper jo bare uro, og for meg virker det som en hersketeknikk for å få sympati. Jeg liker også forslaget om egen tråd for ris og ros, det ville nok skapt mye mer ro rundt denne gruppen 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4198 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, HenLu skrev: Jeg er også fjernet fra MFB pga overnevnte grunner. Jeg har sendt melding til E flere ganger på pm, første gang i desember (faktisk), men intet svar. Gudinna aka Tanja kom inn her og skrev at de fjernet KG-medlemmer som gjorde narr av gruppen. Jeg har KUN lest denne tråden som avlogget bruker før jeg ble kastet ut av gruppen, så ingen kan noen sinne ha merket at jeg har lest denne tråden. Ikke skrev jeg i denne tråden heller, verken som AB eller med brukernavn før ETTER utkastelsen og blokkeringen. Jeg vil gjerne ha en GOD grunn til at jeg og flere medlemmer av MFG har blitt blokkert fra MFB når den eneste "synden" vi har begått er å melde oss inn i en ny matgruppe. E er ikke admin lenger, så du kommer nok ingen vei med å sende pm til hun Send meg en pm på fb, så kan jeg sjekke det opp. Vanskelig å kunne si noe uten å vite navnet ditt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 24. mars 2016 #4199 Del Skrevet 24. mars 2016 Er spent på utfallet til venninnen min nå. Hadde aldri trodd jeg skulle engasjere meg så mye i mine venners facebookaktiviteter 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 24. mars 2016 #4200 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 8 minutter siden, NoraMakrona skrev: Det du siterte var angående medlemsforespørsler Jeg vet ikke sikkert om det er noen som er kastet ut KUN for å ha blitt medlem i mfg, ettersom dette var før jeg kom ordentlig inn i adminrollen. For å kunne sjekke det opp nøyere trenger jeg navnet ditt. Send meg evt en pm på fb Jeg vet ikke hva du heter på fb. Sendte deg en pm her inne. Endret 24. mars 2016 av HenLu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg