Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Vi blokkerer aldri profiler vi er usikre på. I verste fall blir forespørselen ignorert, men da har man alltids muligheten til å prøve på nytt. 

Dette er feil. Jeg har blitt blokkert så jeg ikke kan søke opp gruppa. 

Dere sier at dere ikke kaster ut gjester fordi de ble medlem av MFG. Jeg ble medlem der og så kastet ut. Bortsett fra det så har jeg nesten ikke skrevet et eneste ord i MFB og da har det kun vært hyggelige kommentarer. Har en lukket profil da. 

Så kan du forklare for meg hvorfor jegplutselig en dag var blitt kastet ut av gruppa og at jeg nå er blokkert?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du tøver. Vet dere ikke hva som skjer der inne. Jeg er utestengt og sperret. Jeg kan ikke søke opp gruppa engang.bare pga jeg stilte to kritiske spørsmål? Hvordan kan dere forbrede dere om dere ikke tåler det. Enten i gruppa eller pm. Siden dere opererer med lister over personer som har brutt reglene så finner du ut hvor mange det er

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Vi blokkerer aldri profiler vi er usikre på. I verste fall blir forespørselen ignorert, men da har man alltids muligheten til å prøve på nytt. 

Dette er feil. Noen blokker profiler. Jeg finner ikke MFB gruppa lenger fordi jeg er sperret derifra. Jeg har låst profil.

Anonymkode: c22f2...06c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rosa gryte.:overrasket: Fikk ikke lyst på mat nå. Hvis vedkommende som har lagt ut "oppskriften" er under 12 år, er det dog tilgitt.

Anonymkode: a057c...7cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kraula skrev:

Men at folk ikke blokkeres er jo ikke helt sant. Her er screenshot fra den ene damen som spurte på Facebook-siden om hvorfor hun ikke fikk bli medlem. 

http://m.imgur.com/jo48xwe,r1LBVFX,eV93nve,KzpnA44

Sorry for at det står litt hulter til bulter, stress å legge ut fra telefon. :P Men har ikke inntrykket av at dette er et engangstilfelle.

Hadde det vært en ide å kanskje laget en tråd i gruppen som er noe á ris, ros og konstruktiv tilbakemelding? Med forbehold om at diskusjoner ikke ble tatt et annet sted, og at folk forholdt seg til hverandre på en skikkelig måte da. 

Men du må vel si deg enig i at en profil som er opprettet mindre enn 10 minutter før de sender medlemsforespørsel ikke virker helt ekte? :P 

Selvfølgelig er det en ide, men jeg tviler faktisk på at alle hadde klart å oppføre seg skikkelig mot andre. Når til og med tilbudstråden for priskrigen ble full av ufine kommentarer på såpass kort tid tør jeg ikke tenke på hvor mye ufint som kan komme i en slik tråd..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosa gryte.:overrasket: Fikk ikke lyst på mat nå. Hvis vedkommende som har lagt ut "oppskriften" er under 12 år, er det dog tilgitt.

Anonymkode: a057c...7cd

Jentungen hadde digget det. Jeg har laget grønne omeletter og kalt det monsteregg bare for morroskyld :ler:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, The Silence skrev:

Vi husker ikke hele navnet ditt så vi finner deg ikke på fb, noen kan godt opplyse meg på pm så jeg kan ta det videre :)

Du skal forresten ha kred for å være den første av dere som prøver å komme med saklige svar og ikke personangrep på noen av oss.

Vet ikke om jeg har lov til å si hele navnet mitt her heller? 😅 Takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Større respekt for deg, enn de andre. Jøss, hvordan må det føles for de andre når du skriver det?

Flere av de andre har sagt det selv, at det virker som om dere liker meg bedre og har større respekt for meg. Tviler på at noen tar seg nær av det :) Det er jo ikke noe jeg kontrollerer heller, er jo dere som bestemmer hvem som får deres respekt ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Admin: du finner det ikke noe ubehagelig å få så mye kritikk. Du har sikkert sett resten av kritikken, du vet hva som er blitt gjort av Admin osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fjernet fra MFB pga overnevnte grunner. Jeg har sendt melding til E flere ganger på pm, første gang i desember (faktisk), men intet svar. Gudinna aka Tanja kom inn her og skrev at de fjernet KG-medlemmer som gjorde narr av gruppen. Jeg har KUN lest denne tråden som avlogget bruker før jeg ble kastet ut av gruppen, så ingen kan noen sinne ha merket at jeg har lest denne tråden. Ikke skrev jeg i denne tråden heller, verken som AB eller med brukernavn før ETTER utkastelsen og blokkeringen. Jeg vil gjerne ha en GOD grunn til at jeg og flere medlemmer av MFG har blitt blokkert fra MFB når den eneste "synden" vi har begått er å melde oss inn i en ny matgruppe. 

Endret av HenLu
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Flere av de andre har sagt det selv, at det virker som om dere liker meg bedre og har større respekt for meg. Tviler på at noen tar seg nær av det :) Det er jo ikke noe jeg kontrollerer heller, er jo dere som bestemmer hvem som får deres respekt ;) 

Men... jeg skrev her inne at jeg synes det er dumt på MFB at spørsmål om allergier blir henvist til mapper mens alt annet kan taes åpent. 

Det var nok til og stenge meg ute og blokkere meg. Prøver jeg og søke opp gruppa kommer ingenting opp. Så... jeg vet ikke om det er å anse som at jeg er "en uønsket gjest og en trussel mot gruppa"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser nivået er ikke høyt på bloggen. Så kommer det mere avanserte spørsmål. ingen av adminoen svarer, dette gjentar seg så det er ikke noe jeg tror. De har ikke kunnskaper eks om temaet. Så la jeg ut.......denne måten er fra eks trine sin. Slettet. Så da betyr det at vedkommende ikke skal ha svar. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, NoraMakrona skrev:

BS! Dette er reinspikka løgn og det skuffer meg at det kommer fra deg. Enten er du like løgnaktig som de andre admins eller så er det mye du ikke vet om hva som foregår på adminssiden! Jeg vet godt hvem den mye omtalte blokkerte brukeren er. Hun ble først blokkert med én gang hun prøvde å søke seg inn i gruppa. Da hun spurte hvorfor på liker-siden fikk hun beskjed om at profilen hadde for lite info og at det antakelig var derfor hun sto som blokkert. Hun ble faktisk lovet å få opphevet blokkeringen så hun kunne søke på nytt. Da hun senere prøvde på nytt var hun atter blokkert og da hun spurte hvorfor fikk hun kort beskjed om at profilen var for ny. På spørsmål om hvor lenge man må være på facebook før man blir godkjent i MFB, var svaret at dere ønsker å se vennelista. 
Dere er med andre ord overdrevent opptatt av sikkerhet og full kontroll selv men respekterer ikke medlemmene/gjestenes behov for anonymitet og sikkerhet på facebook.

14 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Men du må vel si deg enig i at en profil som er opprettet mindre enn 10 minutter før de sender medlemsforespørsel ikke virker helt ekte? :P 

Hvor har du de ti minuttene fra? Den var riktignok splitter ny (newsflash, det finnes faktisk fremdeles folk som logger seg på facebook for første gang!), men likevel ekte. Tror du seriøst at en falsk spamkonto kontakter dere for å spørre om hvorfor den ikke blir godkjent? Riktig svar er nei. Falske spamkontoer er oftest utenlandske og er kun ute etter å spamme, ikke prate med folk på facebook. Faktisk er de ofte spambots som kun spyr ut spam og ikke er i stand til å skrive innlegg, og i hvert fall ikke på norsk.

Anonymkode: f8374...cde

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg gjerne ut link til MFB her, så kan jeg vise/screenshotte hva som kommer opp når jeg trykker på linken. At ingen er blokkert er bare tøv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Jeg vet ikke helt hvem du er, men jeg har vel kun lest positive ting om deg I denne tråden på KG. Etter og ha lest mange av svarene dine her inne, så kan jeg si på vegne av meg selv at du er 100 ganger flinkere til å takle litt kritiske spørsmål enn dine likesinnede I MFB. Det er vel egentlig alt folk ønsker seg :)

Jeg syns det er imponerende at du alene tar på deg alle spørsmålene her inne (mtp hvor mange spørsmål folk har om gruppen). Personlig anbefaler jeg dere å ta en prat om hva som er "drittslenging" og hva som er konstruktiv kritikk. Som du sier, så har T og andre admins tatt til seg dette med saltbruk :) det er jo derfor folk kritiserer også, for at andre kan bli bedre, eller ta det til ettertanke. Hvorfor ikke opprette en tråd hvor folk kan spørre åpent om ting? F.eks at folk kan spørre om ting angående gruppen, diskutere på et saklig nivå o.l. Det tror jeg hadde blitt tatt godt I mot. Hvis folk - mot formodning - blir stygge, så er det ikke verre enn å slette tråden.

Tenk på det I det minste :)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BS! Dette er reinspikka løgn og det skuffer meg at det kommer fra deg. Enten er du like løgnaktig som de andre admins eller så er det mye du ikke vet om hva som foregår på adminssiden! Jeg vet godt hvem den mye omtalte blokkerte brukeren er. Hun ble først blokkert med én gang hun prøvde å søke seg inn i gruppa. Da hun spurte hvorfor på liker-siden fikk hun beskjed om at profilen hadde for lite info og at det antakelig var derfor hun sto som blokkert. Hun ble faktisk lovet å få opphevet blokkeringen så hun kunne søke på nytt. Da hun senere prøvde på nytt var hun atter blokkert og da hun spurte hvorfor fikk hun kort beskjed om at profilen var for ny. På spørsmål om hvor lenge man må være på facebook før man blir godkjent i MFB, var svaret at dere ønsker å se vennelista. 
Dere er med andre ord overdrevent opptatt av sikkerhet og full kontroll selv men respekterer ikke medlemmene/gjestenes behov for anonymitet og sikkerhet på facebook.

Hvor har du de ti minuttene fra? Den var riktignok splitter ny (newsflash, det finnes faktisk fremdeles folk som logger seg på facebook for første gang!), men likevel ekte. Tror du seriøst at en falsk spamkonto kontakter dere for å spørre om hvorfor den ikke blir godkjent? Riktig svar er nei. Falske spamkontoer er oftest utenlandske og er kun ute etter å spamme, ikke prate med folk på facebook. Faktisk er de ofte spambots som kun spyr ut spam og ikke er i stand til å skrive innlegg, og i hvert fall ikke på norsk.

Et lite datakurs før man setter igang med så stor medlemsmasse? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Kjære vene, kan dere ikke lese? Nora sier at de ikke blokkerer folk de er USIKRE på. Det betyr at er dere blokkert, så er det fordi de har vært SIKRE på at dere fortjener å blokkeres (av idiotiske årsaker, men men). Ikke synk ned på admin-nivå selv. Det er tøv å beskylde N for løgn når problemet er at dere er så sure at dere ikke en gang leser hele setningen hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Sisti skrev:

Kjære vene, kan dere ikke lese? Nora sier at de ikke blokkerer folk de er USIKRE på. Det betyr at er dere blokkert, så er det fordi de har vært SIKRE på at dere fortjener å blokkeres (av idiotiske årsaker, men men). Ikke synk ned på admin-nivå selv. Det er tøv å beskylde N for løgn når problemet er at dere er så sure at dere ikke en gang leser hele setningen hennes. 

Kjære vene, kan du legge av deg den nedlatende tonen? Det er forskjell på å være engasjert og å være sur.
Hvis du gidder å lese mitt innlegg ser du at en person faktisk ble lovet en ny sjanse men likevel ble blokkert på nytt ved andre gangs forsøk på å melde seg inn. Hvis de var så sikre på at profilen var noe galt med hadde de ikke gitt henne en ny sjanse. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sisti skrev:

Da lurer jeg EKSTREMT på hvordan de kan være så sikre på meg 😂 Enten har de hacket min konto OG funnet ut hvem jeg er her på kg, eller så er det forsi jeg meldte meg inn i MFG noe de hardnakket påstår ikke er en grunn for utkastelse

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...