Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg ble kastet ut like etter jul. Jeg har forsøkt å spørre admin E om hvorfor. Hun fant ingen grunn og henviste meg videre til T. T svarte aldri på meldingene mine. Jeg tok kontakt med E igjen og sa ifra. Hun skulle få T til å svare. Jeg har sendt E meldinger flere ganger de siste ukene, men nå svarer ikke hun heller. Forrige uke fant jeg denne tråden og da sendte jeg en melding til til E  og sa ifra om hva jeg hadde sett og at jeg nå virkelig vil ha svar. Ikke lest. 

Jeg kommentere et par innlegg før jul, fikk aldri advarsel om at jeg hadde gjort noe galt (kommentarer som "dette ser godt ut"). Etter nyttår ble jeg lagt til i en annen matgruppe av en venninne. Så senere fant jeg ut at jeg var slettet og blokkert på MFB. 

Det var gruppa Mat fra grunnen jeg ble meldt inn i. 

Jeg vil vite om det faktisk var grunnen til at jeg ble utestengt. Og hvordan du forklarer at det er en ok ting å gjøre, å utestenge folk fordi de er med i flere matgrupper. Og hvorfor admins nekter å svare meg når jeg har tatt kontakt. 

Jeg er ganske sjokkert. Jeg har bare lest i denne tråden siden forrige uke (og dette er første gangen jeg poster) og jeg vil gjerne gi dere en sjangse til å rydde opp i det mildt sagt uheldige inntrykket jeg nå sitter med. 

Hilsen MM.

Anonymkode: 4a5d9...6f3

E svarer nok ikke nå lenger uansett, hun har gitt seg som admin :( Men er vanskelig å kunne svare deg på noe uten å vite navnet ditt. Send meg en pm på Facebook, så skal jeg se hva jeg får gjort :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skriver at noen regler kan virke nazi,men du har akseptert de. Du ser selv hva du svarer nå? Er det mulig?

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir man kastet ut om man joiner mat fra grunnen?

Anonymkode: d9091...983

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og en ting til. Siden du er sendt ut som "brannslukker". Den hyggelige hilsen som hun sendte ut i dag med et vakkert påskedekket bord,med ønske om god påske. Hun la ved meny. Ble slettet. Det er rett uhøflig. Det er vanlig man gjør slik på andre sider

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nattsvart skrev:

Aller først, bare så det er sagt, jeg har ingenting i mot noen av admin som privatpersoner. Det har jeg ikke grunnlag til da jeg ikke kjenner noen av dere. Min kritikk går kun på personene i adminrollen, ikke som privatpersoner.

Er dere usikker på en profil så kan dere jo sende en PM, det blir feil å blokkere brukere på bakgrunn av lukket profil.

Noe av det jeg reagerer aller mest på er at flere admin'er (ikke alle) mener at deres svar på eventuelle spørsmål er det eneste rette. Og for ikke å glemme måten noen admin'er svarer medlemmene på! (ref. likersiden til mat fra bunnen). Flere er direkte stygge i ordbruk og hersketeknikk. 

Det burde også være åpent for å komme med saklig kritikk. 

Dette er noe dere som admin burde jobbe mye med. Dere burde være mye mer ydmyke ovenfor medlemmene. Det betyr ikke at ufine kommentarer ikke skal slåes hardt ned på. Men dere blokkerer og utestenger over en lav sko. 

En annen ting er at jeg har fått direkte avsmak for alle oppskrifter lagt ut fra bloggen da dem spammer hele gruppa. Jeg savner flere oppskrifter fra deg og andre admin'er som ikke kommer fra bloggen.

En av hensiktene med gruppa er å drive med folkeopplysning. Da burde dere være mye strengere med dere selv ang hva dere legger ut næringsmessig. (Saltinnhold f.eks, som i noen oppskrifter er verre enn hel-/halvfabrikata)

Vi blokkerer aldri profiler vi er usikre på. I verste fall blir forespørselen ignorert, men da har man alltids muligheten til å prøve på nytt. 

Angående ordbruk er det ikke alt andre sier som jeg er 100% enig i, men jeg kan kun snakke for meg selv.. 

Kritikk er noe vi foretrekker å få på pm, ettersom det er et matforum, og ikke et diskusjonsforum. Det er også vanskelig å få svart alle sammen om alle har muligheten til å slenge seg på (slik som nå.. Gi meg beskjed om jeg overser noen, fort gjort nå som det kom så mange svar.) Og som du selv har påpekt er det ikke alle admins som formulerer seg like godt, derfor har vi valgt et par stykker som tar i mot pm. 

Hva andre admins poster fra bloggen er ikke noe jeg kan kontrollere, men jeg gjør også mitt beste for å poste ting selv :) la ut et innlegg senest i dag. 

Saltnivå i maten er ett av punktene vi har tatt til oss kritikk på, og T har begynt å skrive "smak til med salt og pepper" på de fleste rettene sine. Jeg selv prøver for tiden å poste en del litt sunnere ting jeg lager, om det hjelper :) Dog er som regel ikke tilbakemeldingene på sunne ting like bra som de som ikke er sunne.. Derfor mange ikke gidder å legge ut det de lager av sunnere ting dessverre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 22. mars 2016 at 21.17, AnonymBruker skrev:

Så flest mulig likes er det som teller, altså… 

Anonymkode: 71b21...104

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo j....merkelig at admin fra en facebokgruppe går inn på kg å svarer. Det må være første gang. Skal de bruke henne som " brannslukker" for negativ omtale. Syns hun ga et fint svar,det er ikke det.....men hun blir jo drite ut. Hadde det vær realt, så hadde de tatt kritikken til seg, satt seg ned og forklart inne på siden. 

Ikke første gang nei :) Jeg skriver her fordi jeg føler at mange av dere har større respekt for meg enn andre admins. Føler foreløpig absolutt ikke at noen driter meg ut ;) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dere ikke gidder å legge ut sunne retter pga dårlig tilbakemelding, men da synes jeg også at dere ikke skal si at dere fremmer god helse og sunn mat. Folk tror jo på at alt dere da legger ut er sunt. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet vi at dette er en administrativ fra mfb? Hallo..vi er på nett. Hvem som helst kan skrive dette. Derfor bør de rydde opp,tenke seg om og svare der de holder til,og det er på Facebook. 

Jeg kan skrive her inne:

Hei, det er Admin fra mfb. 

Regner med de fleste har skjønt hvem jeg er.. Men er du i tvil kan du sende meg en pm på Facebook, så skal jeg bekrefte at det er meg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, The Silence skrev:

Nå som du først er her, kunne du tenke deg å svare på hvorfor så mange som er med i MFG ble slettet fra MFB? Jeg tviler på at de fleste i MFG er medlem her på kvinneguiden, så dere kan ikke skylde på den. Som jeg skrev tidligere her, en venninne av meg ble meldt inn i MFG av meg, jeg har aldri diskutert verken kvinneguiden eller gruppen deres med henne. Jeg meldte henne inn fordi hun er glad i matgrupper. Hvorfor ble hun slettet? Hun har aldri nevnt ett eneste negativt ord i deres gruppe.

Det var nok før jeg kom ordentlig inn i adminrollen, så ikke så lett for meg å svare på. Men jeg vet at det ikke er noe som blir gjort nå lengre. Lettere å svare på hvorfor venninnen din har blitt slettet om jeg vet navnet hennes, for da kan jeg sjekke det opp. Be hun ta kontakt med meg på fb i så fall :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at noen regler kan virke nazi,men du har akseptert de. Du ser selv hva du svarer nå? Er det mulig?

Jeg selv synes ikke de er nazi, for jeg ser fordelene med de :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Ikke første gang nei :) Jeg skriver her fordi jeg føler at mange av dere har større respekt for meg enn andre admins. Føler foreløpig absolutt ikke at noen driter meg ut ;) 

Jeg mente ikke at det var første gang fra mfb,men første gang fra en gruppe-blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Vi blokkerer aldri profiler vi er usikre på. I verste fall blir forespørselen ignorert, men da har man alltids muligheten til å prøve på nytt. 

Angående ordbruk er det ikke alt andre sier som jeg er 100% enig i, men jeg kan kun snakke for meg selv.. 

Kritikk er noe vi foretrekker å få på pm, ettersom det er et matforum, og ikke et diskusjonsforum. Det er også vanskelig å få svart alle sammen om alle har muligheten til å slenge seg på (slik som nå.. Gi meg beskjed om jeg overser noen, fort gjort nå som det kom så mange svar.) Og som du selv har påpekt er det ikke alle admins som formulerer seg like godt, derfor har vi valgt et par stykker som tar i mot pm. 

Hva andre admins poster fra bloggen er ikke noe jeg kan kontrollere, men jeg gjør også mitt beste for å poste ting selv :) la ut et innlegg senest i dag. 

Saltnivå i maten er ett av punktene vi har tatt til oss kritikk på, og T har begynt å skrive "smak til med salt og pepper" på de fleste rettene sine. Jeg selv prøver for tiden å poste en del litt sunnere ting jeg lager, om det hjelper :) Dog er som regel ikke tilbakemeldingene på sunne ting like bra som de som ikke er sunne.. Derfor mange ikke gidder å legge ut det de lager av sunnere ting dessverre. 

Men at folk ikke blokkeres er jo ikke helt sant. Her er screenshot fra den ene damen som spurte på Facebook-siden om hvorfor hun ikke fikk bli medlem. 

http://m.imgur.com/jo48xwe,r1LBVFX,eV93nve,KzpnA44

Sorry for at det står litt hulter til bulter, stress å legge ut fra telefon. :P Men har ikke inntrykket av at dette er et engangstilfelle.

Hadde det vært en ide å kanskje laget en tråd i gruppen som er noe á ris, ros og konstruktiv tilbakemelding? Med forbehold om at diskusjoner ikke ble tatt et annet sted, og at folk forholdt seg til hverandre på en skikkelig måte da. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NoraMakrona skrev:

Det var nok før jeg kom ordentlig inn i adminrollen, så ikke så lett for meg å svare på. Men jeg vet at det ikke er noe som blir gjort nå lengre. Lettere å svare på hvorfor venninnen din har blitt slettet om jeg vet navnet hennes, for da kan jeg sjekke det opp. Be hun ta kontakt med meg på fb i så fall :) 

Vi husker ikke hele navnet ditt så vi finner deg ikke på fb, noen kan godt opplyse meg på PM så jeg kan ta det videre :)

Du skal forresten ha kred for å være den første av dere som prøver å komme med saklige svar og ikke personangrep på noen av oss.

Endret av The Silence
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en ting til. Siden du er sendt ut som "brannslukker". Den hyggelige hilsen som hun sendte ut i dag med et vakkert påskedekket bord,med ønske om god påske. Hun la ved meny. Ble slettet. Det er rett uhøflig. Det er vanlig man gjør slik på andre sider

Ikke jeg som har slettet, jeg har ikke engang sett innlegget. Men vi har en egen påskehilsen-tråd, så jeg kan tenke meg det er derfor. Om alle skal legge ut hver sin påskehilsen vil vi nok få slike tilstander som det var under fastelavn, som jeg tipper mange av dere tenker tilbake på med gru 😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Større respekt for deg, enn de andre. Jøss, hvordan må det føles for de andre når du skriver det?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Større respekt for deg, enn de andre. Jøss, hvordan må det føles for de andre når du skriver det?

Det er jo sant da. Hun er den som har mest bakkekontakt av dem i det minste. Jeg, og mange med meg, kan nok si at jeg ikke har særlig respekt for måten de andre admins håndterer ting og behandler andre på.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, NoraMakrona skrev:

På likersiden var det en som lurte på hvorfor hun ikke fant gruppa lenger. Hun hadde sendt forespørsel om å bli medlem, og når hun skulle sjekke om hun var blitt godkjent fant hun den ikke. Til svar fikk hun at hun var blitt blokkert fordi hun hadde lukket profil.

Selvfølgelig kan du kun snakke for deg selv, men dette er noe du kan (og bør) ta opp med de andre da flere reagerer på ordbruken og en "overfraogned"-holdning ovenfor medlemmer.

På et matforum burde det så absolutt være åpent for kritikk og diskusjon. Som selvfølgelig må holdes saklig. Går det helt over styr er det greit å fjerne tråden etter advarsler. Når man kontakter på PM blir man overkjørt og tilslutt ignorert. Det virker heller som om dere ikke ønsker at andre skal se at gruppen ikke kun er blomster og regnbuer.

Reglene om oppskrift med bilde burde gjelde admin også, det er rett og slett hyklersk å linke til blogg når all form for linking ellers ikke er lov.

Det med saltnivået er i såfall kjempebra at dere tar til dere å gjør noe med. :)

Responsen burde ikke avgjøre hva som blir lagt ut, men heller matgleden. Grunnen til at jeg mener admin burde være flinkere med sunne, balanserte retter er fordi dere er gruppens ansikt utad, og burde derfor gå frem med et godt eksempel. Og ikke la "likes" overkjøre det som i følge grunnlegger var grunnen til at gruppen ble opprettet.

Endret av Nattsvart
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror dere må ta en kraftig opprydding, både ned dere selv, bli enig dere imellom hva som skal gjøres, skrives. Du sier at dere overser om dere er usikre på en profil. Er vel på sin plass å sende en pm til vedkommende da? Vanlig høflighet det, så ikke folk lurer på hvorfor. Så får dere gå gjennom listen ned navn på brukere som har brutt regelverket. Jeg var ny, ikke satt meg inn i alt. Jeg spurte hvorfor det var ...... (regler) og borte ble jeg, uten noen som helst forklaring

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en kritikk du ikke tar innover deg,og det er at når noen kommer med kritikk, så får en til svar bruk pm. Gruppen er så omdiskutert at det bør gå i åpenhet i gruppa. For det gjelder mange. Det viser jo seg, at kritikken dere får ender i sletting.  Enten det har vært i gruppa eller  pm. Det har interesse for mange. 

Kritikk behøver ikke bare være negativ. Folk eks meldte seg inn i gruppa, ikke forvent at de skal bruke bloggen. Og det var stygt gjort i går da en spurte hvor mye vann han skulle bruke. Da får han til svar: gå inn på bloggen.  Mange av de som er der inne er ikke intr i mat full av fett og salt, men har nytte av de andre. Jeg tviler på at denne gruppen vil bestå lenge, slik dere legger det opp. Iallefall burde blogg og gruppe skille lag

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...