AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4101 Del Skrevet 24. mars 2016 Hvordan lukker jeg vennelisten min? Anonymkode: 87ee8...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #4102 Del Skrevet 24. mars 2016 https://imgur.com/a/Zep3V Drama på siden til MFB (ikke gruppen, men siden) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 24. mars 2016 #4103 Del Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, Wenda skrev: https://imgur.com/a/Zep3V Drama på siden til MFB (ikke gruppen, men siden) Herregud. Man burde opprette en egen blogg og legge ut alle disse skjermdumpene - slik at det ble liggende åpent og mulig for gjeste-medlemmer og andre (som for eks. mulige sponsorer) å se hvordan de driver gruppen sin, og behandler folk. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 24. mars 2016 #4104 Del Skrevet 24. mars 2016 7 minutter siden, Wenda skrev: https://imgur.com/a/Zep3V Drama på siden til MFB (ikke gruppen, men siden) Skjønner at jeg har gått glipp av mye rart der siden jeg kun har fulgt med på gruppa Senere i dag skal jeg gå skikkelig igjennom gjesteposter på den siden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #4105 Del Skrevet 24. mars 2016 2 minutter siden, Illusen skrev: Herregud. Man burde opprette en egen blogg og legge ut alle disse skjermdumpene - slik at det ble liggende åpent og mulig for gjeste-medlemmer og andre (som for eks. mulige sponsorer) å se hvordan de driver gruppen sin, og behandler folk. Enig Noen med tilgang til gruppen burde screenshotte alt som går over streken og legge det ut. Kalle bloggen for typ Mat fra Bunnen - den harde sannhet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 24. mars 2016 #4106 Del Skrevet 24. mars 2016 1 minutt siden, Wenda skrev: Enig Noen med tilgang til gruppen burde screenshotte alt som går over streken og legge det ut. Kalle bloggen for typ Mat fra Bunnen - den harde sannhet Evt sende kopier av diverse tråder til sponsorer som dukker opp på mfb-bloggen. MAKAN til bedriten oppførsel de tillater seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4107 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg er meget skuffet over behandlingen en av gjestene fikk. I dag hadde hun lagt ut et bilde av et flott påskedekket middagsbord. Det var virkelig til inspirasjon. Så ønsket hun alle god påske, og la ved dagens meny. Det ble slettet, for det fulgte ikke med oppskrift. Mfb svarer at de har påsketider til det, gjesten svarer at hun ser ikke det. Jeg blir sjokkert over hvordan folk oppfører seg. Tatt skjermdump....hvordan fjerner jeg navn på brukere? Kjekt å ha om noen starter en blogg. Eller en annen fbside. Forsto at bildet var som en fest til alle, med god påskeønsking. Og til inspirasjon. Ikkexder inne nei. Der gjør de ikke ting som er normalt Anonymkode: d8fcb...cf7 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 24. mars 2016 #4108 Del Skrevet 24. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal moddene ha tilgang til folks vennelister egentlig? Anonymkode: 8db6d...bcd Heisann! Admin på mfb her Vi har merket at det har kommet inn flere falske profiler i det siste, som poster spam på veggen. Dette fjernes selvfølgelig, men det har resultert i at vi har begynt å sjekke profiler litt grundigere før man slipper inn. Er profilen lukket blir det vanskeligere for oss å se, og det hender noen får avslag selv om de har en legitim grunn til å ha lukket profil. Vi anbefaler derfor at han har en åpen profil mens man søker, da kommer man som regel raskere inn. Vi trenger ikke tilgang til selve vennelisten, den har vi tross alt ikke noe med. Men en "normal" profil har et visst antall venner. Med andre ord er det kun et ledd i en rask undersøkelse av profilen Har dere flere spørsmål kan jeg godt svare så godt jeg kan (så lenge spm er saklig.) Det virker som om dere allerede har gjort opp sterke meninger om oss, så jeg vet ikke hvor mye mine svar vil bety, men jeg kan allikevel prøve ettersom det virker som om dere faktisk har litt respekt for akkurat meg (ref. Sinnataggs innlegg) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 24. mars 2016 #4109 Del Skrevet 24. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er meget skuffet over behandlingen en av gjestene fikk. I dag hadde hun lagt ut et bilde av et flott påskedekket middagsbord. Det var virkelig til inspirasjon. Så ønsket hun alle god påske, og la ved dagens meny. Det ble slettet, for det fulgte ikke med oppskrift. Mfb svarer at de har påsketider til det, gjesten svarer at hun ser ikke det. Jeg blir sjokkert over hvordan folk oppfører seg. Tatt skjermdump....hvordan fjerner jeg navn på brukere? Kjekt å ha om noen starter en blogg. Eller en annen fbside. Forsto at bildet var som en fest til alle, med god påskeønsking. Og til inspirasjon. Ikkexder inne nei. Der gjør de ikke ting som er normalt Anonymkode: d8fcb...cf7 Nei regler er regler, må skjønne! Det er viktig å holde gjestene under kontroll så de ikke begynner å slå seg helt vrang og dele fine bilder uten oppskrifter eller linke til noe godt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4110 Del Skrevet 24. mars 2016 Skal dere sjekke grundigere, så må dere ha kontakt med fb. Dere kan ikke sjekke grundigere, enn hva vi andre gjør. Respekt? Det er ikke noe man får, det er noe man må opparbeide seg. Hittil så har dere et problem. Anonymkode: d8fcb...cf7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 24. mars 2016 #4111 Del Skrevet 24. mars 2016 1 minutt siden, NoraMakrona skrev: Heisann! Admin på mfb her Vi har merket at det har kommet inn flere falske profiler i det siste, som poster spam på veggen. Dette fjernes selvfølgelig, men det har resultert i at vi har begynt å sjekke profiler litt grundigere før man slipper inn. Er profilen lukket blir det vanskeligere for oss å se, og det hender noen får avslag selv om de har en legitim grunn til å ha lukket profil. Vi anbefaler derfor at han har en åpen profil mens man søker, da kommer man som regel raskere inn. Vi trenger ikke tilgang til selve vennelisten, den har vi tross alt ikke noe med. Men en "normal" profil har et visst antall venner. Med andre ord er det kun et ledd i en rask undersøkelse av profilen Har dere flere spørsmål kan jeg godt svare så godt jeg kan (så lenge spm er saklig.) Det virker som om dere allerede har gjort opp sterke meninger om oss, så jeg vet ikke hvor mye mine svar vil bety, men jeg kan allikevel prøve ettersom det virker som om dere faktisk har litt respekt for akkurat meg (ref. Sinnataggs innlegg) Takk for saklig svar Hvis du er den admin jeg tror, skal du se at dine ord betyr mer enn du tror Jeg skjønner at dere ikke vil ha inn falske profiler som spammer, men de profilene er vel mulig å luke ut ved å sende en PM eller kontakte på andre måter? Da merker man fort om det er en reklame/spammeprofil eller et virkelig menneske. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 24. mars 2016 #4112 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 14 minutter siden, NoraMakrona skrev: Heisann! Admin på mfb her Vi har merket at det har kommet inn flere falske profiler i det siste, som poster spam på veggen. Dette fjernes selvfølgelig, men det har resultert i at vi har begynt å sjekke profiler litt grundigere før man slipper inn. Er profilen lukket blir det vanskeligere for oss å se, og det hender noen får avslag selv om de har en legitim grunn til å ha lukket profil. Vi anbefaler derfor at han har en åpen profil mens man søker, da kommer man som regel raskere inn. Vi trenger ikke tilgang til selve vennelisten, den har vi tross alt ikke noe med. Men en "normal" profil har et visst antall venner. Med andre ord er det kun et ledd i en rask undersøkelse av profilen Har dere flere spørsmål kan jeg godt svare så godt jeg kan (så lenge spm er saklig.) Det virker som om dere allerede har gjort opp sterke meninger om oss, så jeg vet ikke hvor mye mine svar vil bety, men jeg kan allikevel prøve ettersom det virker som om dere faktisk har litt respekt for akkurat meg (ref. Sinnataggs innlegg) Skjønner hva du mener, og det er nok en grei forholdsregel slik sett - men de gangene det virkelig kommer plagsomme spam-innlegg på grupper er det gjerne noen som har vært vært utsatt for suspekte sider/mailer etc og som har fått kontoen sin hi-jacked. Og det skjer selv om man har sett vennelister og livshendelser og kontoen er flere år gammel osv.... Sterke meninger om dere? Nei - jeg vil ikke si det. Mer om hvordan gruppa driftes av enkelte, og disses oppførsel mot medlemmer til tider. Som for eks. svarene du ser blir gitt i tråden den siste linken her inne viser screen-shot fra. (Frosne bær og smothies) Du skjønner kanskje selv hvorfor denslags svar fra admin der oppfattes som kritikkverdig? Endret 24. mars 2016 av Illusen 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4113 Del Skrevet 24. mars 2016 Er det noen som har sett spar på veggen? Tror d er en unnskyldning for å luke ut søkere.....som de tror er falske Anonymkode: d8fcb...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 24. mars 2016 #4114 Del Skrevet 24. mars 2016 2 minutter siden, NoraMakrona skrev: Heisann! Admin på mfb her Vi har merket at det har kommet inn flere falske profiler i det siste, som poster spam på veggen. Dette fjernes selvfølgelig, men det har resultert i at vi har begynt å sjekke profiler litt grundigere før man slipper inn. Er profilen lukket blir det vanskeligere for oss å se, og det hender noen får avslag selv om de har en legitim grunn til å ha lukket profil. Vi anbefaler derfor at han har en åpen profil mens man søker, da kommer man som regel raskere inn. Vi trenger ikke tilgang til selve vennelisten, den har vi tross alt ikke noe med. Men en "normal" profil har et visst antall venner. Med andre ord er det kun et ledd i en rask undersøkelse av profilen Har dere flere spørsmål kan jeg godt svare så godt jeg kan (så lenge spm er saklig.) Det virker som om dere allerede har gjort opp sterke meninger om oss, så jeg vet ikke hvor mye mine svar vil bety, men jeg kan allikevel prøve ettersom det virker som om dere faktisk har litt respekt for akkurat meg (ref. Sinnataggs innlegg) Jeg vil betegne min profil som "normal", men jeg har gjort det slik at alle ikke kan se min venneliste, og ikke mer en profilbildet og coverbildet. Sist jeg sjekket kunne folk ikke se noe som helst om hvilke venner jeg har, og heller ikke hvor mange. Fordi det er noe som heter personvern. Og jeg er ikke interessert i å dele noe som helst med folk jeg ikke kjenner. At det er plagsomt med spam på veggen har jeg stor forståelse for. Jeg synes det er ekstremt plagsomt bare å se det i grupper jeg er medlem i. Men jeg rapportere det altlid til admin. Og jeg rapporterer brukerkontoene også. Har man en stor gruppe så er det liksom en sånn ting som følger med. Alt kan ikke reguleres med regler. Det er jo en grunn til at gruppa omtales som nazi, admins som maktsyke, og reglene som rigide. Jeg skjønner intensjonen, men det slår helt feil ut når dere gjør det på denne måten. Og det er i stor grad det denne tråden handler om. Rare beslutninger, måter å svare folk på (ikke fra deg såvidt jeg har sett, men de andre som er nevnt her i tråden gjentatte ganger), og ikke minst kunnskapsnivået til enkelte som blir utpeket som å være verdens gave til ganen. Jeg har respekt for at det er krevende å drive en stor gruppe, og jeg forstår at dere vil gjøre det mest mulig behagelig for medlemmene, men ikke ta helt av. Det fører ingen verdens ting med seg. Ikke positivt i hvert fall. Og inne på Like-siden så står det at kanskje gruppa blir lagt ned også. Skal dere legge ned og kun satse på blogg da? Om slike påstander og svar kommer frem fra admin der selv, så er det like greit å være åpne om det først som sist. Hvis ikke vil det fly spekulasjoner både her, inne på gruppa, og i andre fora som gruppa blir diskutert heftig. VI er ikke de eneste som har reagert på mye. KG er bare større, slik at det fanges lettere opp her. Noen tips og tilbakemeldinger fra meg når vi først har en admin her inne. Håper dere tar til dere noe. Hvis ikke har dere ikke så mye å være admin for til slutt. Og det sier jeg så positivt ment som over hodet mulig! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 24. mars 2016 #4115 Del Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har sett spar på veggen? Tror d er en unnskyldning for å luke ut søkere.....som de tror er falske Anonymkode: d8fcb...cf7 Jeg tror at grunnen til at jeg ikke har sett så mye spam på MFB er fordi de har ganske kjappe admins som luker det ut fort, for spam kommer i så og si alle grupper. Det skal adminsa der hvertfall ha, de er kjappe på avtrekkeren. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 24. mars 2016 #4116 Del Skrevet 24. mars 2016 Føler for å være litt bitch i dag, holder på med å lage pizza hvor jeg har en spesiell plan for å få dem "ordentlig" italiensk uten pizzasten.. og pizzaovn for den saks skyld. Fungerer det og det smaker delish, vil dere ha oppskrift? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4117 Del Skrevet 24. mars 2016 Dersom MFB ikke kaster ut gjestene sine fordi de meldte seg inn i MFG (selv om jeg ble kastet ut ganske kort tid etter at jeg ble medlem i MFG), så kanskje det er fordi jeg har en profil som er ganske stengt for andre enn de på min venneliste og fordi jeg har et navn som ikke finnes i folkeregisteret siden jeg har omrokkert litt på navnet mitt? Grunnen til det er fordi jeg har brutt kontakten med nær familie som jeg ikke ønsker skal få se noe på min profil osv, men har til dags dato aldri hatt problemer med å få medlemskap i grupper på fb osv...ja bortsett fra på MFB da. Men da er det i så fall rart at jeg fikk lov til å bli medlem og var medlem ganske lenge, skrev aldri noe (som jeg kan huske iallefall) Anonymkode: f1250...498 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 24. mars 2016 #4118 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Nå kan jeg ikke annet enn å le. Jeg oppfordet en venninne som ble kastet ut da jeg meldte henne inn i MFG, til å spørr på den facebooksiden som hadde rundt 700 likere på om hvorfor hun ble kastet ut. 5 min senere er siden slettet. Samme siden som det ble lagt ut et bilde av lenger oppe på siden her vil jeg anta. Helt utrolig at de unngår å svare på slikt. Mennesket har ikke gjort noe galt i MFB så lenge hun var medlem der... Endret 24. mars 2016 av The Silence 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4119 Del Skrevet 24. mars 2016 11 minutter siden, NoraMakrona skrev: Heisann! Admin på mfb her Vi har merket at det har kommet inn flere falske profiler i det siste, som poster spam på veggen. Dette fjernes selvfølgelig, men det har resultert i at vi har begynt å sjekke profiler litt grundigere før man slipper inn. Er profilen lukket blir det vanskeligere for oss å se, og det hender noen får avslag selv om de har en legitim grunn til å ha lukket profil. Vi anbefaler derfor at han har en åpen profil mens man søker, da kommer man som regel raskere inn. Vi trenger ikke tilgang til selve vennelisten, den har vi tross alt ikke noe med. Men en "normal" profil har et visst antall venner. Med andre ord er det kun et ledd i en rask undersøkelse av profilen Har dere flere spørsmål kan jeg godt svare så godt jeg kan (så lenge spm er saklig.) Det virker som om dere allerede har gjort opp sterke meninger om oss, så jeg vet ikke hvor mye mine svar vil bety, men jeg kan allikevel prøve ettersom det virker som om dere faktisk har litt respekt for akkurat meg (ref. Sinnataggs innlegg) Hei! Jeg ble kastet ut like etter jul. Jeg har forsøkt å spørre admin E om hvorfor. Hun fant ingen grunn og henviste meg videre til T. T svarte aldri på meldingene mine. Jeg tok kontakt med E igjen og sa ifra. Hun skulle få T til å svare. Jeg har sendt E meldinger flere ganger de siste ukene, men nå svarer ikke hun heller. Forrige uke fant jeg denne tråden og da sendte jeg en melding til til E og sa ifra om hva jeg hadde sett og at jeg nå virkelig vil ha svar. Ikke lest. Jeg kommentere et par innlegg før jul, fikk aldri advarsel om at jeg hadde gjort noe galt (kommentarer som "dette ser godt ut"). Etter nyttår ble jeg lagt til i en annen matgruppe av en venninne. Så senere fant jeg ut at jeg var slettet og blokkert på MFB. Det var gruppa Mat fra grunnen jeg ble meldt inn i. Jeg vil vite om det faktisk var grunnen til at jeg ble utestengt. Og hvordan du forklarer at det er en ok ting å gjøre, å utestenge folk fordi de er med i flere matgrupper. Og hvorfor admins nekter å svare meg når jeg har tatt kontakt. Jeg er ganske sjokkert. Jeg har bare lest i denne tråden siden forrige uke (og dette er første gangen jeg poster) og jeg vil gjerne gi dere en sjangse til å rydde opp i det mildt sagt uheldige inntrykket jeg nå sitter med. Hilsen MM. Anonymkode: 4a5d9...6f3 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattsvart Skrevet 24. mars 2016 #4120 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 1 time siden, NoraMakrona skrev: Heisann! Admin på mfb her Vi har merket at det har kommet inn flere falske profiler i det siste, som poster spam på veggen. Dette fjernes selvfølgelig, men det har resultert i at vi har begynt å sjekke profiler litt grundigere før man slipper inn. Er profilen lukket blir det vanskeligere for oss å se, og det hender noen får avslag selv om de har en legitim grunn til å ha lukket profil. Vi anbefaler derfor at han har en åpen profil mens man søker, da kommer man som regel raskere inn. Vi trenger ikke tilgang til selve vennelisten, den har vi tross alt ikke noe med. Men en "normal" profil har et visst antall venner. Med andre ord er det kun et ledd i en rask undersøkelse av profilen Har dere flere spørsmål kan jeg godt svare så godt jeg kan (så lenge spm er saklig.) Det virker som om dere allerede har gjort opp sterke meninger om oss, så jeg vet ikke hvor mye mine svar vil bety, men jeg kan allikevel prøve ettersom det virker som om dere faktisk har litt respekt for akkurat meg (ref. Sinnataggs innlegg) Aller først, bare så det er sagt, jeg har ingenting i mot noen av admin som privatpersoner. Det har jeg ikke grunnlag til da jeg ikke kjenner noen av dere. Min kritikk går kun på personene i adminrollen, ikke som privatpersoner. Er dere usikker på en profil så kan dere jo sende en PM, det blir feil å blokkere brukere på bakgrunn av lukket profil. Noe av det jeg reagerer aller mest på er at flere admin'er (ikke alle) mener at deres svar på eventuelle spørsmål er det eneste rette. Og for ikke å glemme måten noen admin'er svarer medlemmene på! (ref. likersiden til mat fra bunnen). Flere er direkte stygge i ordbruk og hersketeknikk. Det burde også være åpent for å komme med saklig kritikk. Dette er noe dere som admin burde jobbe mye med. Dere burde være mye mer ydmyke ovenfor medlemmene. Det betyr ikke at ufine kommentarer ikke skal slåes hardt ned på. Men dere blokkerer og utestenger over en lav sko. En annen ting er at jeg har fått direkte avsmak for alle oppskrifter lagt ut fra bloggen da dem spammer hele gruppa. Jeg savner flere oppskrifter fra deg og andre admin'er som ikke kommer fra bloggen. En av hensiktene med gruppa er å drive med folkeopplysning. Da burde dere være mye strengere med dere selv ang hva dere legger ut næringsmessig. (Saltinnhold f.eks, som i noen oppskrifter er verre enn hel-/halvfabrikata) Endret 24. mars 2016 av Nattsvart 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg