AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4041 Del Skrevet 23. mars 2016 Siden det er påskeferie og jeg har god tid, har jeg lest litt på starten av tråden her, og der kom det fram at MFB-admins kaster ut folk på syltynt grunnlag som ikke har noe med reglene deres å gjøre; at de finner ut at en person også er aktiv her inne på KG. Hva de legger i "dritslenging" er ikke godt å vite men at det er et tøyelig begrep inne på MFB er det vel ingen tvil om. (Jeg tar med IglePigle sitt spørsmål da svaret fra Ulvhedin ellers blir hengende litt i løse lufta): Den 15.11.2015 at 21.27, IglePigle skrev: Det står ingenting i regelverket deres at de som er aktive på kg blir utestengt. Den 15.11.2015 at 21.28, Ulvhedin skrev: nei, for det er det ingen regel på..Men di som er dritslengere her, ønsker vi ikke i gruppa.. så enkelt er det.. konstruktiv kritikk, diskusjoner ol er ikke med i den kategorien Det kom også fram tidligere i tråden at en person hadde blitt kastet ut av gruppa med begrunnelsen at de ikke hadde funnet henne i folkeregisteret (en admin hadde skrevet det i en PM, og innrømte etterpå at det ble litt feil men at alle admin hadde vært enige om å skrive det sånn). Så ble det sagt at det slett ikke var tilfelle at de sjekket folkeregisteret og at det bare var en glipp. Da både personen selv og andre spurte hva som da var grunnen til utkastelse, kommer det berømte standardsvaret fra admin: Den 15.11.2015 at 21.49, Ulvhedin skrev: Det er nok flere grunner til at hun ble kastet ut, uten at jeg kan gå inn på det her Er ikke bare det som står i den mld Og ingen som har sjekket noe folkeregister som jag har sagt før her.. Admin må ha skrevet feil, da ingen har tilgang til dette.. Og Den 15.11.2015 at 22.18, Ulvhedin skrev: uansett hvem som slenger drit her kaster vi di ut hvis vi finner ut hvem det er.Var nok av andre regelbrudd som gjorde at hun ble kastet ut.. Er en gruppe på FB som T har laget, og fått nesten 70 000 medlemmer på 2 år.. Dette betyr det at gruppa er hennes, og kan sette di regler hun vil for den. Og folk som ikke følger regler er ikke velkommen. Dette er altså den skjulte ekstraregelen som gir dem muligheten til å kaste ut folk og blokkere dem. Skriver man noe her inne som ikke faller i god jord hos en eller flere admins eller T sjøl, så er det rett ut og full blokkering. Uten advarsel. Fordi MFB er T sin gruppe og da bestemmer hun (og admins) hvem som får lov å være gjester. I tillegg blir man avvist og blokkert tvert om man melder seg inn og enten har fersk facebookkonto eller et navn som ikke er ekte. I verste fall blir man også avvist om man ikke har profilbilde. Ingenting av dette står i reglene heller, som de ber alle om å lese nøye. Er det rart folk blir frustrerte? Jeg foreslår en opprydning i reglene og tilføyning av at det ikke er lov å kritisere MFB på diskusjonsforum og at du må ha en facebook-konto som er minst x antall måneder/år gammel, at du har fullt navn og at profilen er mest mulig åpen for innsyn. Anonymkode: 59752...71c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. mars 2016 #4042 Del Skrevet 23. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper det brygger opp til krangel nå, i brødtråden. Anonymkode: 9c2f8...a56 Hvilken brødtråd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4043 Del Skrevet 23. mars 2016 1 minutt siden, Ardwinna skrev: Hvilken brødtråd? Hehe, det ser ut som den ble slettet rimelig raskt. Det var ei som la ut en tråd med bilde av et brød hun hadde bakt, den inneholdt ikke oppskrift så tråden ble slettet etter 30 min. Hun laget en ny tråd for å spørre hvor tråden ble av, og ble forklart at sånn var reglene. Hun kranglet en del på dette, og også denne tråden ble slettet. Så la hun ut en ny brødtråd, med ingredienser denne gang, men uten å skrive mengder, og skrev en ilter kommentar om hvor dumt det var at man måtte ha med mengder i oppskriftene man legger ut. Det var denne brødråden jeg tenkte på da jeg kommenterte her. Anonymkode: 9c2f8...a56 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. mars 2016 #4044 Del Skrevet 23. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det ser ut som den ble slettet rimelig raskt. Det var ei som la ut en tråd med bilde av et brød hun hadde bakt, den inneholdt ikke oppskrift så tråden ble slettet etter 30 min. Hun laget en ny tråd for å spørre hvor tråden ble av, og ble forklart at sånn var reglene. Hun kranglet en del på dette, og også denne tråden ble slettet. Så la hun ut en ny brødtråd, med ingredienser denne gang, men uten å skrive mengder, og skrev en ilter kommentar om hvor dumt det var at man måtte ha med mengder i oppskriftene man legger ut. Det var denne brødråden jeg tenkte på da jeg kommenterte her. Anonymkode: 9c2f8...a56 Åja Høres ut som MFB i et nøtteskall ja. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 23. mars 2016 #4045 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Æsj, synes ikke bilde av en blodig finger har noe å gjøre på en maktgruppe, selv om det er et kjøkkenredskap som har forårsaket det... Håper adminene er enige med meg, og rydder det bort fort Var tross alt ingen oppskrift der heller... Endret 23. mars 2016 av Marimba Edit... Tror faktisk adminene var enig med meg? For nå ser jeg ikke bildet lengre! Kudos! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 23. mars 2016 #4046 Del Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, Marimba skrev: Æsj, synes ikke bilde av en blodig finger har noe å gjøre på en maktgruppe, selv om det er et kjøkkenredskap som har forårsaket det... Håper adminene er enige med meg, og rydder det bort fort Var tross alt ingen oppskrift der heller... Hohoho, til og med autokorrekten min har en oppfattelse av MFB . Maktgruppe passet vel egentlig så bra at det bare får stå (selv om intensjonen var å skrive matgruppe). 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elnah Skrevet 23. mars 2016 #4047 Del Skrevet 23. mars 2016 Vet ikke om det er uheldig formulering av setningen, eller om vedkommende faktisk bare er idiot. Skummelt. http://imgur.com/cNsx9s0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4048 Del Skrevet 23. mars 2016 Du kan ikke bli medlem om du er ny på Facebook? Hvorfor, og hvilke regel er det? Du skal ha et ekte navn? Hva er et uekte navn? Du skal ha profilbilde? På Facebook kan du ikke tvinge folk til å ha profilbilde. Noen har en blomst, hunden sin, eller noe annet. Mange har grunner for ikke å ha profilbilde, og det bør respekteres.Mest mulig åpen profil? Hva menes ned det? Jeg har en tegneseriefigur som mitt profilbilde, vennelisten kan ingen se. Heller ikke bilder. De bilder som ligger der er fra fjelltur. Årsaken er jobben jeg har. Skal jeg søke om mdlskap og de vil nekte meg på bakgrunn av det, så skulle det blitt oppvask. Og det offentlig. De lager regler, som ikke engang Facebook har. Har venner som ikke har bilder der pga de er redd for misbruk. At noen har blitt kastet ut pga de har vært på kg. Sitter de og gjetter? For det er ingen her som skriver ned navn Anonymkode: d8fcb...cf7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4049 Del Skrevet 23. mars 2016 Tidligere oppskrift på blogg så var det RETT at du må bruke kokefaste poteter til fløtegratinerte. I dag blir det sagt ved spørsmål at melde er best. Jaja. Anonymkode: d8fcb...cf7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StripeyPanda Skrevet 23. mars 2016 #4050 Del Skrevet 23. mars 2016 Dagens: " 1/4 L, hva er det i dl?" (ikke helt ordrett, mista det i mylderet). Altså. Livets skole, folkens. Ikke barneskole. Men livets skole. All the way. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4051 Del Skrevet 23. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke bli medlem om du er ny på Facebook? Hvorfor, og hvilke regel er det? Du skal ha et ekte navn? Hva er et uekte navn? Du skal ha profilbilde? På Facebook kan du ikke tvinge folk til å ha profilbilde. Noen har en blomst, hunden sin, eller noe annet. Mange har grunner for ikke å ha profilbilde, og det bør respekteres.Mest mulig åpen profil? Hva menes ned det? Jeg har en tegneseriefigur som mitt profilbilde, vennelisten kan ingen se. Heller ikke bilder. De bilder som ligger der er fra fjelltur. Årsaken er jobben jeg har. Skal jeg søke om mdlskap og de vil nekte meg på bakgrunn av det, så skulle det blitt oppvask. Og det offentlig. De lager regler, som ikke engang Facebook har. Har venner som ikke har bilder der pga de er redd for misbruk. At noen har blitt kastet ut pga de har vært på kg. Sitter de og gjetter? For det er ingen her som skriver ned navn Anonymkode: d8fcb...cf7 Jeg tror de gjetter mye og tar ting veldig på magefølelsen når de tar inn medlemmer. Noen slipper inn, noen ikke. En som ikke slapp inn fikk beskjed om at hun hadde for lite informasjon på profilen (noe både en helt ny profil men også en veldig lukket profil vil ha). Ikke nok med at hun ikke slapp inn men hun ble også blokkert i god MFB-ånd. Det er bare å gå inn på facebooksiden (ikke gruppa) som heter Mat fra bunnen, og lese øverste innlegg fra besøkende. Når det gjelder å hive ut folk som skriver noe her tror jeg de sliter med å finne ut hvem som er hvem. En fin skremselstaktikk og forsvarsmåte er dog å bruke dette mot dem som blir kastet ut og så deretter går inn hit og klager. Uansett om folk sier de ikke skrev noe som helst her før de ble kastet ut, så står admins på sitt. De vet hvem folk her inne er, uhuuu, så her må man passe seg for deres vrede! Anonymkode: 59752...71c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4052 Del Skrevet 23. mars 2016 Den Sunday, November 15, 2015 at 21.07, Ulvhedin skrev: Ja, men da viste det seg jo at di hadde helt rett Er det virkelig så ille der inne? Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4053 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg har lest gjennom svar fra 2015. Det er skremmende lesning. Nå ser jeg jo også hvem av administrative som er mest aktiv her inne. Ikke vanskelig. De har sine metoder ja. Tror de at det er småbarn de skal skremme? Jeg bruker ikke min ekte profil på mfb. Jeg venter spent på metoden de skal avsløre meg på. Hoho. Kjenner nå til flere som er der-og her. Mange bruker den som underholdning. For det kommer jo så mye rart. Noe som forøvrig drar ned siden. Anonymkode: d8fcb...cf7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. mars 2016 #4054 Del Skrevet 23. mars 2016 19 minutter siden, StripeyPanda skrev: Dagens: " 1/4 L, hva er det i dl?" (ikke helt ordrett, mista det i mylderet). Altså. Livets skole, folkens. Ikke barneskole. Men livets skole. All the way. Litt flaut å ikke vite såpass grunnleggende fakta om måleenheter, men jeg synes likevel ikke det er noe vi burde gjøre narr av. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4055 Del Skrevet 23. mars 2016 Enig med deg, men det sier litt om nivået for mange. Gruppen burde het: vi som ikke kan noe på kjøkkenet. Vi er to damer som vil vise dere. Så kunne alle andre hatt en gruppe som virkelig laget mat fra bunnen.Vet ikke om det finnes slik gruppe. Er mange flinke kokker der inne. For meg blir det skolekjøkken v1. Blir ikke mere mat fra bunn om du pøser på med fett og fløte. Mat fra bunnen, da må du jobbe med maten. Noen som vet om mat gruppe som lager mat fra bunnen på face eller nett? Anonymkode: d8fcb...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 23. mars 2016 #4056 Del Skrevet 23. mars 2016 Vi er ikke så mange i MFG enda, men nivået på det som blir lagt ut der er virkelig god hjemmelaget mat Må huske å ta bilder av middagen oftere og legge ut 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 23. mars 2016 #4057 Del Skrevet 23. mars 2016 24 minutter siden, Auri skrev: Vi er ikke så mange i MFG enda, men nivået på det som blir lagt ut der er virkelig god hjemmelaget mat Må huske å ta bilder av middagen oftere og legge ut Ja jeg glemmer ofte å ta bilder...eller så tar jeg bilde, men det ser helt rart ut så jeg tør nesten ikke legge det ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 23. mars 2016 #4058 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg må egentlig poke på mannen til å gjøre det, er han som lager mat her i huset Jeg er bare lidenskaplig om temaet Jeg er flinkest på kaker og sånt da! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drea Skrevet 23. mars 2016 #4059 Del Skrevet 23. mars 2016 Eg er så lei av alle den bombarderinga med innlegg som går til bloggen! Kjenner eg blir litt forbanna på dei andre admin. sine vegne.😡 Ser det er ei som lurer på kor mykje vatn ho skal bruke på ein pk kjøtdeig når ho har heimelaga tacokrydder. Og svaret frå T er; se i bloggen.😱 Kor vanskelig kan det vere å berre svare på det som det blir spurt om?! (Synest forøvrig at det er rart at bilde av tulipanar får stå lenger enn 30 min, sidan det jo er utan oppskrift.😜) 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 23. mars 2016 #4060 Del Skrevet 23. mars 2016 22 minutter siden, Drea skrev: Eg er så lei av alle den bombarderinga med innlegg som går til bloggen! Kjenner eg blir litt forbanna på dei andre admin. sine vegne.😡 Ser det er ei som lurer på kor mykje vatn ho skal bruke på ein pk kjøtdeig når ho har heimelaga tacokrydder. Og svaret frå T er; se i bloggen.😱 Kor vanskelig kan det vere å berre svare på det som det blir spurt om?! Ja, begynner å bli latterlig med alle "minner om min nydelige ett-eller-annet" poster. Eller en admin som jammen skal prøve en av de tidligere oppskriftene fra bloggen og bare mååååå opplyse om det på gruppa. Særdeles lite interessant hva folk kanskje skal spise... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg