Wenda Skrevet 14. juni 2016 #6501 Del Skrevet 14. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle tro de har vært på SoMe-kurs hos hun derre Trine Grung. Anonymkode: 64a4b...211 det hadde jo vært prikken over i'en 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #6502 Del Skrevet 14. juni 2016 Smør på fløten på saltbørsa. Anonymkode: 16e02...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6503 Del Skrevet 15. juni 2016 Blir spennende å se hvor mange følgere de får på insta og hvordan aktiviteten der blir! Meg bekjent, så kan men ikke legge til følgere uten at følgeren har godkjent det. (Altså i motsetning til FB, der man kan legge til medlemmer i grupper uten at vedkommende må ha godkjent det først). De kan vel ikke ha like rigide regler på insta heller? Anonymkode: d877a...8fb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6504 Del Skrevet 15. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir spennende å se hvor mange følgere de får på insta og hvordan aktiviteten der blir! Anonymkode: d877a...8fb 107 stk. Anonymkode: 0d7fc...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6505 Del Skrevet 15. juni 2016 Meldte meg ut av gruppa, jeg vil ikke være assosiert med gruppeskaperen og hennes oppførsel. Anonymkode: e2608...0a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6506 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg er medlem av en annen matgruppe på facebook som heter Det internasjonale kjøkken. Admin der er ganske greie og det er en mil mellom dem og admin på mfb. Men det kommer til stadighet sutreinnlegg fra admins om at de føler seg urettferdig behandlet, får hets på pm og at de får kjeft for å være frekke, and the list goes on. Tipper det er ukentlige innlegg med "stakkars meg"-holdninger og sippete tekster. Hva har det med mat å gjøre? Så kommer det tredve kommentarer med hjerter og sympati. Hva med å heller blokkere og kaste ut medlemmer som skriver hets på pm, i stedet for å skrive tåredryppende innlegg på veggen. De har også hengt ut enkeltmedlemmer i kommentarene. Sier jeg i fra blir jeg vel sett på som frekk. Anonymkode: b53e1...2ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6507 Del Skrevet 15. juni 2016 Ok! Jeg forestiller meg at jeg møter T ansikt til ansikt og serverer henne et sølvfat med gullkantet brev og smiler med hodet på skakke mens hun leser: Du fremstår dessverre som lite seriøs som er så opptatt av å beholde opphavsrett til kjente og gamle oppskrifter, og når du mener at alle firmaer som har noe med matlaging og gjøre er inspirert av deg. Det er barnslig og lett gjennomskuelig og gjør at du mister troverdighet. Om du tar på en litt med ydmyk mine og fokuserer på at også du lar seg inspirere og låner oppskrifter, så vil folk lettere kunne oppleve deg som geniuin. Slik du er nå, tåler du heller ikke kritikk, og de som ikke tåler kritikk vil heller ikke kunne utvikle seg til å bli bedre. Noe enkelte av oppskriftene dine bærer sørgelig preg av. Men gruppen er et fint initiativ, og med svært små endringer kan den bli helt fantastisk. Det krever kun at du slipper andre til som "primus motorer" og slutter å tviholde på tronen, kronen og septeret du har laget deg i fantasien din. Mvh en gjest som gjerne vil bli medlem. Anonymkode: d0d34...47d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mea-81 Skrevet 15. juni 2016 #6508 Del Skrevet 15. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok! Jeg forestiller meg at jeg møter T ansikt til ansikt og serverer henne et sølvfat med gullkantet brev og smiler med hodet på skakke mens hun leser: Du fremstår dessverre som lite seriøs som er så opptatt av å beholde opphavsrett til kjente og gamle oppskrifter, og når du mener at alle firmaer som har noe med matlaging og gjøre er inspirert av deg. Det er barnslig og lett gjennomskuelig og gjør at du mister troverdighet. Om du tar på en litt med ydmyk mine og fokuserer på at også du lar seg inspirere og låner oppskrifter, så vil folk lettere kunne oppleve deg som geniuin. Slik du er nå, tåler du heller ikke kritikk, og de som ikke tåler kritikk vil heller ikke kunne utvikle seg til å bli bedre. Noe enkelte av oppskriftene dine bærer sørgelig preg av. Men gruppen er et fint initiativ, og med svært små endringer kan den bli helt fantastisk. Det krever kun at du slipper andre til som "primus motorer" og slutter å tviholde på tronen, kronen og septeret du har laget deg i fantasien din. Mvh en gjest som gjerne vil bli medlem. Anonymkode: d0d34...47d Jeg vil påstå det var mye penere sagt og formulert enn mye annet her. 😂😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 15. juni 2016 #6509 Del Skrevet 15. juni 2016 det virker som at det er press på bakrommet om å få pushet bloggen så mye som mulig. Eller så er noen litt nyfrelste som admin. ei som spør om tips til en 3-årsbursdag (!!) som skal være i skogen. Alle skal grille pølser. En bruker (jeg måtte selv sjekke at hun var admin etterpå) linker til bloggen, først oppskrift på brokkolisalat, også potetsalat. Potetsalat er forsåvidt greit, sikkert noen treåringer som spiser det. Men brokkolisalat, DET må være første gangen jeg hører om i en treårsbursdag! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. juni 2016 #6510 Del Skrevet 15. juni 2016 58 minutter siden, Niennas skrev: det virker som at det er press på bakrommet om å få pushet bloggen så mye som mulig. Eller så er noen litt nyfrelste som admin. ei som spør om tips til en 3-årsbursdag (!!) som skal være i skogen. Alle skal grille pølser. En bruker (jeg måtte selv sjekke at hun var admin etterpå) linker til bloggen, først oppskrift på brokkolisalat, også potetsalat. Potetsalat er forsåvidt greit, sikkert noen treåringer som spiser det. Men brokkolisalat, DET må være første gangen jeg hører om i en treårsbursdag! Jeg hadde pølser og sjokoladekake i min 3 årsdag. På kaka sto det skrevet Severus 3 år i Non Stop. Å søte tallerkener med bamser på. Sånn skal en 3 årsdag være, ikke full av brokkolisalat. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnhet_snuppa Skrevet 15. juni 2016 #6511 Del Skrevet 15. juni 2016 Hei alle sammen, første gang jeg skriver her, men har lest på forumet i lang tid;)) jeg har blitt helt havregrøt hekta det siste året, men nå begynner jeg å gå tom for nye varianter! Jeg har prøvd varianter med blåbær, eple og kanel, gresskar (!), alt tenkelig syltetøy, og masse mer. Har noen av dere en litt crazy variant som jeg kanskje ikke har prøvd før??:):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6512 Del Skrevet 15. juni 2016 16 minutter siden, Sunnhet_snuppa skrev: Hei alle sammen, første gang jeg skriver her, men har lest på forumet i lang tid;)) jeg har blitt helt havregrøt hekta det siste året, men nå begynner jeg å gå tom for nye varianter! Jeg har prøvd varianter med blåbær, eple og kanel, gresskar (!), alt tenkelig syltetøy, og masse mer. Har noen av dere en litt crazy variant som jeg kanskje ikke har prøvd før??:):) Prøv å lag en egen tråd under mat og drikke så får du sikkert flere svar. Eventuellt meld deg inn i "Mat fra grunnen" på Facebook og spør der Anonymkode: 39298...a64 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 15. juni 2016 #6513 Del Skrevet 15. juni 2016 Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt og svar til dette. Kragebein, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6514 Del Skrevet 15. juni 2016 Den instagram kontoen var jo jævlig spennende....not. Bare bilder fra bloggen med beskjed om at link til blogg ligger i bio. Den tilføyer jo ikke noe til gruppa, eller bloggen - ser mer ut som ett forsøk på å kanskje skaffe seg noen titalls ekstra klikk til bloggen. Anonymkode: ff467...912 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6515 Del Skrevet 15. juni 2016 Sitat Er dere interessert i mat fra bunnen så meld dere inn i facebook gruppen : Mat fra bunnen. 55 000 medlemmer. Vi har laga en folkebevegelse på skikkelig mat og positivitet 🌞🌞🌞🌞. God sommer 💖 Dette har T skrevet på veggen til Wenches kjøkken og Matkontrollen, riktignok i 2015 Anonymkode: ce259...409 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6516 Del Skrevet 15. juni 2016 Det blir nok slettet, ble jo slettet unna andre stedet etter å ha stått her. Anonymkode: 16e02...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. juni 2016 #6517 Del Skrevet 15. juni 2016 Den der fylte potetstappa til T, makan til estetisk bilde med tomatstilk til pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 16. juni 2016 #6518 Del Skrevet 16. juni 2016 Den 14.6.2016 at 22.11, AnonymBruker skrev: Er det ikke mulig å legge linker i bildeteksten på instagram? Nå sier de bare at folk må se i bio for å finne link, og da må jo gjestene finne oppskriften selv. Vil de ikke ha flere treff på bloggen? Anonymkode: 9196c...ab2 Den 14.6.2016 at 22.39, AnonymBruker skrev: Skulle tro de har vært på SoMe-kurs hos hun derre Trine Grung. Anonymkode: 64a4b...211 Selv om jeg ikke har kjennskap til denne gruppa utover denne tråden, og synes det jeg får meg meg her holder (voldsomt engasjement rundt en gruppe man slipper å ha noe med å gjøre hvis man ikke ønsker det), skjønner jeg at endel her er så forbannet at de vil ta mat fra bunnen-folka på absolutt alt- men for ordens skyld: Jeg er ganske sikker på at man ikke kan ha klikkbare lenker i bildetekst på instagram, jeg ser svært sjelden noe annet enn "klikk på link i bio" fra selskaper og bloggere på Instagram som virkelig mestrer SoMe. Det henvises til hvilken underkategorikategori på bloggen man finner oppskrifter i, så da gjør de det i teorien helt rett. Siden navigasjonssytemet på bloggen ser greit og oversiktlig nok ut til at man kan finne frem til oppskrifter, så kan de med dette i teorien få folk til å klikke seg gjennom flere oppskrifter når de først er inne på bloggen. Selv om grammatikken til personen som skriver bildetekstene på Instagram-kontoen gir meg migrene, og de bommer på noen småting som at man ikke trenger # både før og etter en hashtag, så gjør de jo ikke noen graverende feil, og de gjør jo ikke noe ikke de fleste bloggere gjør på instagram. Bildene var jo ok i tillegg. Sånn, bare fordi den lynsjestemninga her inne tipper over i pinlig hvis man blir så ivrig etter å ta MFB-folkene i noe at man ser store feil å le av selv der det ikke er gjort særlig mye feil. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #6519 Del Skrevet 16. juni 2016 Den 10. juni 2016 at 17.22, AnonymBruker skrev: Nei, klart det. Selv bruker vi kun dyrere merker (gjelder det meste av mat), men det hadde ikke falt meg inn å kommentere på en slik måte til andre. Anonymkode: d877a...8fb Ja, for da må man heller forklare hvorfor den kyllingen fra det merket er dårlig. Billig er ikke automatisk dårlig, menge merker er f.eks blitt en moteting, og derfor fått høy pris. Anonymkode: a7b0e...b74 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 16. juni 2016 #6520 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Jeg er ikke enig i at bildene de legger ut på Instagam ser ok ut. De har jo ikke gjort noe for at bildene skal se bra ut. Mange er tatt i noe som ser ut som en mørk kjeller. Fargene er grålige. Selv den fromasjen med kiwi og jordbær ser kjedelig ut. Den har sikkert hatt flotte farger i virkeligheten, men på Instagram ser den grå ut. De burde øve en del på å ta bilder av rettene sine i forskjellig lys for å få frem utseendet på best mulig måte. På Instagram er det også lekende lett å få mere farge og liv i bildene sine med bittelitt redigering. Endret 16. juni 2016 av The Silence 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg