Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 timer siden, dillyduzit skrev:

Åh, det skal jeg sannelig prøve neste gang! Har på en sær måte ikke varmluft på komfyren, men det fungerer vel uansett? 

Ja, det funker fint uten olje uansett, men de blir nok litt ekstra crispy når man tar dem på varmluft :) Du får ønske deg varmluftsovn til bursdag 😆

Anonymkode: 93683...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er vel et greit spørsmål det? Jeg slumper når jeg lager det meste, min mor er min rake motsetning og må ha oppskrift på ALT. 

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel et greit spørsmål det? Jeg slumper når jeg lager det meste, min mor er min rake motsetning og må ha oppskrift på ALT. 

Sitron OG lemonade. Ikke det at hun spør etter oppskrift jeg lo litt av, men at hun spør etter sitron lemonade.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
1 minutt siden, Wenda skrev:

En lemonade har en sitronbase https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lemonade

Man kan selvfølgelig tilsette mer, men basen er sitron

Lager man "lemonade" med andre ting enn sitron så kan man jo ikke kalle det lemonade. Det sier seg jo selv

Men hvorfor er det da komisk at man presiserer at man vil ha en lemonade uten å tilsette mer? 

Blir som å le av at noen ber om oppskrift på hveteboller fordi det "sier seg selv". Altså... Så lenge det finnes varianter som IKKE er sitronlimonade er det ingenting komisk med å presisere at det er original lemonade med sitron man vil ha. 

Syns kommentaren din fint feier seg inn i usaklig kritikk denne tråden greier å komme med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så har hun formulert det slik for å påpeke at hun vil ha limonade uten annet dill oppi, men kun ren smak av sitron. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er morsomt?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en spamming av bloggen nå da, tok en kjapp titt i gruppa og telte minst ni linker til bloggen på tre timer. :tongue: Fordelt på to-tre admins. Det er en ting å linke hvis det er noe de skal ha i dag eller noe, men det ser jo ut til å bare være et virvar av tilfeldig valgte oppskrifter kun lagt ut for å få klikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Marr skrev:

For en spamming av bloggen nå da, tok en kjapp titt i gruppa og telte minst ni linker til bloggen på tre timer. :tongue: Fordelt på to-tre admins. Det er en ting å linke hvis det er noe de skal ha i dag eller noe, men det ser jo ut til å bare være et virvar av tilfeldig valgte oppskrifter kun lagt ut for å få klikk..

Akkurat samme har jeg også tenkt i dag. Blogginnlegg på blogginnlegg har dukket opp i newsfeeden min på facern. Tror jammen jeg må slå av følging av gruppa snart. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sisti skrev:

Men hvorfor er det da komisk at man presiserer at man vil ha en lemonade uten å tilsette mer? 

Blir som å le av at noen ber om oppskrift på hveteboller fordi det "sier seg selv". Altså... Så lenge det finnes varianter som IKKE er sitronlimonade er det ingenting komisk med å presisere at det er original lemonade med sitron man vil ha. 

Syns kommentaren din fint feier seg inn i usaklig kritikk denne tråden greier å komme med. 

Nei, det er ikke en presisering, det er en pleonasme. Hvetebolle er ikke en pleonasme siden det ikke er noe i ordet "bolle" som forutsetter at man bruker hvetemel. Hva slags bolle menes f.eks. i uttrykket "ta deg en bolle"? Hvetebolle, risbolle, fiskebolle, ølbolle eller suppebolle?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marr skrev:

5 timer siden, Marimba skrev:

Akkurat samme har jeg også tenkt i dag. Blogginnlegg på blogginnlegg har dukket opp i newsfeeden min på facern. Tror jammen jeg må slå av følging av gruppa snart. 

Blir såå lei den spamminga! Men det er den einaste måten for å få klikk på bloggen, den står ikkje på eigne bein. Og admin er veldig ivrige på å kommentere på alle dei hersens blogglinkinnlegga og. Blir berre irritert av det. Følging er slått av for leenge sidan, orka ikkje alt det maset.

Dei ivrige nye der som utgir seg for å vere admin, er dei det? Dei står ikkje i lista over admin i allefall..🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Drea skrev:

Dei ivrige nye der som utgir seg for å vere admin, er dei det? Dei står ikkje i lista over admin i allefall..🤔

De er nok sikkert bare ute på prøve. De må jo tross alt bestå alle testene før de blir ekte admins og får navnet sitt på lista ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Haha! Wow, liksom! Hun øsnker printscreen, for da kan hun endre sin? Snakk om å ta seg selv i overkant seriøst.

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Wow, liksom! Hun øsnker printscreen, for da kan hun endre sin? Snakk om å ta seg selv i overkant seriøst.

Anonymkode: d877a...8fb

Hun vil sikkert legge til 100g smør eller 2 dl fløte.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, personangrep og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen har lagt ut et bilde av emballasjen til kyllingfilet vedkommende har kjøpt i Sverige og spør hvorfor den blir gummiaktig inni etter steking. Gudinna, som har sagt hun bor nært Sverige og som ifølge seg selv har stålkontroll på alt av mat, bør vel vite at nesten all svensk kyllingfilet sprøytes med saltvann inni fileten? Men DET sier hun ikke, istedenfor svarer hun "Billigmerke ser jeg". Heldigvis svarer trådstarter at hun har kjøpt First Price sin kyllingfilet flere ganger, uten å oppleve gummiaktig kjøtt. Men det orker ikke Gudinna å kommentere.

http://m.imgur.com/2U1uszq

Anonymkode: b35e0...e5e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...