AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6441 Del Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, dillyduzit skrev: Stekte poteter i ovnen med oljeblanding på? Vi pleier å hakke sjalottløk, hvitløk, sitron og olivenolje, lage det som en blanding og la potetene "trekke" i det før vi setter dem i ovnen. Aha sånn ca det vi på 90-tallet kalte sprengte potetbåter. ( de blåser seg opp når de er ferdige) Anonymkode: 12d42...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 6. juni 2016 #6442 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å lage disse hevefrie bakverkene, da med unntak av scones. Skikkelige bakere bruker langtidsheving for både aroma og holdbarhet. Jeg er ikke lengre medlem av gruppen, ser jeg. Blokkert! Aner ikke hvorfor, jeg har ikke akkurat vært aktiv der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6443 Del Skrevet 6. juni 2016 Advokado Anonymkode: b0807...4fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 6. juni 2016 #6444 Del Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, dillyduzit skrev: Stekte poteter i ovnen med oljeblanding på? Vi pleier å hakke sjalottløk, hvitløk, sitron og olivenolje, lage det som en blanding og la potetene "trekke" i det før vi setter dem i ovnen. Er det sånn som er marinering av poteter? Jeg har veldig lite peiling på mat, så jeg forstod ikke spørsmålet som er skrevet før her med marinering av poteter og tenkte "hun mener sikkert kjøttet, men at det skal passe til potetene" Men da skal jeg jammen prøve å marinere poteter selv denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 6. juni 2016 #6445 Del Skrevet 6. juni 2016 22 minutter siden, Cambria skrev: Er det sånn som er marinering av poteter? Jeg har veldig lite peiling på mat, så jeg forstod ikke spørsmålet som er skrevet før her med marinering av poteter og tenkte "hun mener sikkert kjøttet, men at det skal passe til potetene" Men da skal jeg jammen prøve å marinere poteter selv denne uka Jeg tror da det? Haha, nei, vi gjorde det i går hvertfall til grillingen. Det jeg pleier å gjøre er egentlig bare å slenge på litt olivenolje, passende krydder, salt og pepper - og inn i ovnen vi går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6446 Del Skrevet 6. juni 2016 Lærer mer her inne enn på mfb jo! 😂 Anonymkode: 00d37...581 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 6. juni 2016 #6447 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg har bare brukt olje,salt,pepper og hvitløkspulver på mine potetbåter. Smaker da helt OK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 6. juni 2016 #6448 Del Skrevet 6. juni 2016 40 minutter siden, Cambria skrev: Er det sånn som er marinering av poteter? Jeg har veldig lite peiling på mat, så jeg forstod ikke spørsmålet som er skrevet før her med marinering av poteter og tenkte "hun mener sikkert kjøttet, men at det skal passe til potetene" Men da skal jeg jammen prøve å marinere poteter selv denne uka Å marinere betyr rett og slett en krydret væske som består av noe syrlig eller salt i tillegg til f.eks oljer og krydder som skal ha en konserverende og/eller smakstilsettende effekt. Man kan marinere stort sett hva man vil, også poteter eller andre grønnsaker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 6. juni 2016 #6449 Del Skrevet 6. juni 2016 Man får til og med kjøpt ost som ligger i marinade sånn som feta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 6. juni 2016 #6450 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg driver akkurat nå å marinerer Amadinepoteter. De er kokt, og nå lagt i en blanding av olivenolje og ymse krydder, når smaken har trekt godt inn, skal de stekes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 6. juni 2016 #6451 Del Skrevet 6. juni 2016 Hvordan var dette igjen, er det lov å smile litt forsiktig av den tilhørende bloggen i denne tråden? I så tilfelle vil jeg henlede oppmerksomheten til gårsdagens oppskrift på iste. 2 liter vann, 20 teposer og trekking i 20 minutter. Den blir nok nesten ikke besk, skal du se... Kanskje ikke rart at det hele må balanseres med 1,5 dl sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6452 Del Skrevet 6. juni 2016 16 minutter siden, Margit Spat skrev: Hvordan var dette igjen, er det lov å smile litt forsiktig av den tilhørende bloggen i denne tråden? I så tilfelle vil jeg henlede oppmerksomheten til gårsdagens oppskrift på iste. 2 liter vann, 20 teposer og trekking i 20 minutter. Den blir nok nesten ikke besk, skal du se... Kanskje ikke rart at det hele må balanseres med 1,5 dl sukker. Du kan smile forsiktig, jeg LER Kjenner den ekle, bitre og samtidig altfor søte smaken i munnen bare av å lese. Anonymkode: d877a...8fb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 6. juni 2016 #6453 Del Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, dillyduzit skrev: Jeg tror da det? Haha, nei, vi gjorde det i går hvertfall til grillingen. Det jeg pleier å gjøre er egentlig bare å slenge på litt olivenolje, passende krydder, salt og pepper - og inn i ovnen vi går. 1 time siden, Wenda skrev: Å marinere betyr rett og slett en krydret væske som består av noe syrlig eller salt i tillegg til f.eks oljer og krydder som skal ha en konserverende og/eller smakstilsettende effekt. Man kan marinere stort sett hva man vil, også poteter eller andre grønnsaker Takk for svar Lært noe nytt idag, og skal absolut prøves ut spennende å se om jeg kan få bedre smaker sånn, istedenfor å bare krydre før jeg slenger det i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 6. juni 2016 #6454 Del Skrevet 6. juni 2016 37 minutter siden, Cambria skrev: Takk for svar Lært noe nytt idag, og skal absolut prøves ut spennende å se om jeg kan få bedre smaker sånn, istedenfor å bare krydre før jeg slenger det i ovnen Det du faktisk kan prøve på er å koke dem opp litt først, ikke fullkok sånn at de blir møre, men i type ti min istedet for 20, sånn at de er halvkokte. Kutt dem opp, sleng på olivenolje, div urter, krydder, salt og pepper, sleng dem inn i ovnen. Da får de crispy utside og myke inni. Jeg pleier å drysse de litt med maizenna før de går inn i ovnen. Fungerer fett! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 6. juni 2016 #6455 Del Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, Margit Spat skrev: Hvordan var dette igjen, er det lov å smile litt forsiktig av den tilhørende bloggen i denne tråden? I så tilfelle vil jeg henlede oppmerksomheten til gårsdagens oppskrift på iste. 2 liter vann, 20 teposer og trekking i 20 minutter. Den blir nok nesten ikke besk, skal du se... Kanskje ikke rart at det hele må balanseres med 1,5 dl sukker. ??? Jeg bruker 2 teposer på en liter vann, med 2-3 teskje sukker. Og det er mer enn søtt nok! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 6. juni 2016 #6456 Del Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, MalloryK skrev: ??? Jeg bruker 2 teposer på en liter vann, med 2-3 teskje sukker. Og det er mer enn søtt nok! Man skulle nesten tro at «oppskriften» er ment å være et slags konsentrat, eller noe, men det står ingen ting om det, så jeg vil tro at det er ment å være slik Jeg har brukt 3-4 poser på en liter, og det er fordi jeg liker at teen har ganske sterk smak, men det er tydeligvis ikke nok for alle, virkelig ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6457 Del Skrevet 6. juni 2016 Kan man bruke kjøttdeig av storfe som er gått ut på dato i går?? herregud... Anonymkode: b53e1...2ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 6. juni 2016 #6458 Del Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, Margit Spat skrev: Hvordan var dette igjen, er det lov å smile litt forsiktig av den tilhørende bloggen i denne tråden? I så tilfelle vil jeg henlede oppmerksomheten til gårsdagens oppskrift på iste. 2 liter vann, 20 teposer og trekking i 20 minutter. Den blir nok nesten ikke besk, skal du se... Kanskje ikke rart at det hele må balanseres med 1,5 dl sukker. Måtte inn på bloggen for første gang, for det der greide jeg ikke tro på! 20 teposer??? 20 minutter??? Fytti h... Vet at man skal la det trekke lenge hvis man bruker kaldt vann, men det er jo ikke saken her... Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6459 Del Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, dillyduzit skrev: Det du faktisk kan prøve på er å koke dem opp litt først, ikke fullkok sånn at de blir møre, men i type ti min istedet for 20, sånn at de er halvkokte. Kutt dem opp, sleng på olivenolje, div urter, krydder, salt og pepper, sleng dem inn i ovnen. Da får de crispy utside og myke inni. Jeg pleier å drysse de litt med maizenna før de går inn i ovnen. Fungerer fett! Jeg pleier faktisk å bare droppe olje helt, jeg. Hvis man da i tillegg tar potetene på varmluft blir de deilig crispy på utsiden og helt myke inni- og i tillegg har man spart alle kaloriene fra oljen Ofte sprinkler jeg imidlertid litt olje over tilslutt for at krydderet skal feste seg bedre, men da holder det med ørlitegrann. Anonymkode: 93683...696 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 6. juni 2016 #6460 Del Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier faktisk å bare droppe olje helt, jeg. Hvis man da i tillegg tar potetene på varmluft blir de deilig crispy på utsiden og helt myke inni- og i tillegg har man spart alle kaloriene fra oljen Ofte sprinkler jeg imidlertid litt olje over tilslutt for at krydderet skal feste seg bedre, men da holder det med ørlitegrann. Anonymkode: 93683...696 Åh, det skal jeg sannelig prøve neste gang! Har på en sær måte ikke varmluft på komfyren, men det fungerer vel uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg