Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Cambria skrev:

De burde slettet alle kommentarene rundt hele saken, da også fra den blokkerte. Den blokkerte personen har jo sannsynligvis blitt veldig misforstått, og da mener jeg det er feil å la det stå der når hen er blokkert.

Det er jo nettopp det som er det hårreisende her. De gir jevnt f i hvordan den blokkerte personen kan oppfattes, det er kun interessant å "redde egen ræv" - derfor har de da kvittet seg med egne poster som var direkte ufine, samt kritikk fra medlemmer som stilte spørsmål til hvordan denne saken ble behandlet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søren, hva har jeg gått glipp av nå da? :sur:

Den eneste bryllupskaka jeg finner er den med banan og sjokolade, ingen rare eller stygge kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, loffen skrev:

Søren, hva har jeg gått glipp av nå da? :sur:

Den eneste bryllupskaka jeg finner er den med banan og sjokolade, ingen rare eller stygge kommentarer.

Var under den det var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gladkokken skrev:

Hei. Så at jeg hadde en del besøk på siden min fra kvinneguiden/forum så kikket inn på denne linken. Ser det har vært spekulasjoner om Gladkokken ble kastet ut av Mat fra bunnen sin gruppe. Jeg kan bekrefte at jeg ble kastet ut.

I starten virket det som de var veldig fornøyde med at jeg delte mine oppskrifter på deres side. Jeg synes det var gøy å dele i gruppen fordi jeg fikk veldig mange hyggelige tilbakemeldinger. Jeg tilpasset meg reglene og fjernet alle linker i mine poster der.

Plutselig var jeg kastet ut uten noe mer informasjon eller beskjeder.

Sendte spørsmål til administrator og lurte på hvorfor jeg var kastet ut, når de var så positive bare noen dager tidligere. Har ikke fått noe svar på denne henvendelsen.

Litt kjedelig situasjon, men jeg fortsetter å spre litt matglede på siden min Gladkokken uavhengig av gruppen "mat fra bunnen"

Hilsen

Jan Henrik "Gladkokken"

Så koselig at du har meldt deg inn i MFG (leste det etter dette innlegget)! Det er en kjempe koselig gruppe :) Håper du legger ut noen retter der.

Du ble mest sannsynlig kastet ut fordi vi på KG har rost deg opp i skyene i denne tråden. Det takler selvfølgelig ikke O'store Primus Motor av MFB, men er for feig til å si det rett ut. Det sier bare ufattelig mye om den/de som kastet deg ut.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://imgur.com/xFAzXYA

http://imgur.com/LS58vk8

Det er andre gangen i år at dette skjer. Skjedde med ei "Eva" tidligere - som det også var veldig tydelig at hadde en diagnose. Jeg kjente henne igjen fra andre grupper vi begge er medlem i - og det skal sies at hun kan virke kverulerende og stor i kjeften, men som sagt er det ganske åpenlyst hva som ligger til grunn for dette. Hun ble også kjeftet opp av et par admin før hun ble "hjulpet ut".

Admin kan ikke blokkeres nei... Men grunnlegger T har blokkert flere medlemmer der inne. Det er helt innafor....o.0

Anonymkode: ff467...912

Hårreisende er det. Jeg kan faktisk ikke fatte og begripe hvordan voksne mennesker kan gjøre sånt. Her kommer ridderne fra MFB og skal forsvare T og Co, men de forsvarer jo i utgangspunktet mobbere.

Det er så mye grunnleggende feil med både gruppa MFB, og administrasjonen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så heller ikke de kommentarene med bryllupskaken.. Hva som skjedde der? Var det en med downs syndrom som ble kastet ut?:ohmy:

Anonymkode: e42bc...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så heller ikke de kommentarene med bryllupskaken.. Hva som skjedde der? Var det en med downs syndrom som ble kastet ut?:ohmy:

Se på imgurene som er i siteringsboksen noen innlegg over :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har lest lengre bak i tråden og sett skjermbildene. T sin hånlige kommentar er ikke greit. Burde gå av som admin eller no. Men noe som ikke kom fram, eller jeg ikke fant, hva skrev hun med downs syndrom? Hvilken kommentar var så fryktelig ille at T måtte kaste henne ut?

Anonymkode: 950e0...924

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har lest lengre bak i tråden og sett skjermbildene. T sin hånlige kommentar er ikke greit. Burde gå av som admin eller no. Men noe som ikke kom fram, eller jeg ikke fant, hva skrev hun med downs syndrom? Hvilken kommentar var så fryktelig ille at T måtte kaste henne ut?

Det er feil at det var kommentar rettet mot en med downs, se hva jeg har scrollet meg fram til i tidligere innlegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er typisk T oppførsel. Også klarer ikke hun stå for ting selv og sender da admin Camilla/Elisabeth til å snakke for seg. Leste kommentarene og jeg grøsser. Personene som sa i fra ang det å henge ut slik offentlig blir vel sikkert kastet ut også. Kan GARANTERE at de er kommet i listen på bakgruppa deres..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags kommentarer ligger ute nå? Jeg trykket "like" på en av de kritiske kommentarene, og nå ser jeg bare fryd og gammen og ingenting galt i den aktuelle tråden. Betyr det at noen har blokkert meg, eller er alle kommentarer ang dette fjernet nå?

Anonymkode: e9626...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags kommentarer ligger ute nå? Jeg trykket "like" på en av de kritiske kommentarene, og nå ser jeg bare fryd og gammen og ingenting galt i den aktuelle tråden. Betyr det at noen har blokkert meg, eller er alle kommentarer ang dette fjernet nå?

Anonymkode: e9626...585

Det er slettet, T kan jo ikke ha den "dritten" stående på seg må vi jo forstå. Det er så patetisk, hva med å stå opp for det du har gjort?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, svire skrev:

Det er feil at det var kommentar rettet mot en med downs, se hva jeg har scrollet meg fram til i tidligere innlegg. 

Tror du misforstår og nekter å se at en du liker og ser opp til kan gjøre feil. Du må ikke sette henne på en pidestall 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det startet med at hun skrev at kaker ikke var mat, oget medlem svarte at alt vi spiser er mat - så fortsatte huin som ble kastet ut med masse egentlig usammenhengende setninger om diabetes, og kosthold og at man risikerte å bli syk om man spiste bare kaker og godteri. Flere medlemmer, og en admin eller to kastet seg på om hvor ufint hun oppførte seg - trådstarter ble såret og sint - også ballet det seg på til T kom rusende inn og fortalte at slike kommentarer var uønsket og tagget personen det gjladt med at "dette gjelder deg". Da dette ikke ble tatt til følge, kom T på banen igjen med en post om at personen var kastet ut. Igjen var personen tagget og derfor navngitt. Så var det ett par medlemmer som gjorde T oppmerksom på at den som ble kastet ut faktisk hadde en diagnose - og at dette var lett å finne ut av hadde de giddet å bare klikke seg inn på navnet hennes. Litt unnskyldninger og poster om hvor leit dette var, før de konsekvent slettet alle meldingen som var negative og fra admins, samt de kristiske spørsmålene fra medlemmer som syntes det hadde gått for langt med å henge ut og krangle med et menneske med downs. For så tilslutt endelig å slette postene fra den utestengte personen også.

Og samme hvor mye Svire insisterer på at det var vanskelig å se ut ifra postene at dette var et menneske med et handicap - det skjønner jeg ikke. Det ante meg etter å lese to av den jentas poster at det var noe som var "feil".

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det startet med at hun skrev at kaker ikke var mat, oget medlem svarte at alt vi spiser er mat - så fortsatte huin som ble kastet ut med masse egentlig usammenhengende setninger om diabetes, og kosthold og at man risikerte å bli syk om man spiste bare kaker og godteri. Flere medlemmer, og en admin eller to kastet seg på om hvor ufint hun oppførte seg - trådstarter ble såret og sint - også ballet det seg på til T kom rusende inn og fortalte at slike kommentarer var uønsket og tagget personen det gjladt med at "dette gjelder deg". Da dette ikke ble tatt til følge, kom T på banen igjen med en post om at personen var kastet ut. Igjen var personen tagget og derfor navngitt. Så var det ett par medlemmer som gjorde T oppmerksom på at den som ble kastet ut faktisk hadde en diagnose - og at dette var lett å finne ut av hadde de giddet å bare klikke seg inn på navnet hennes. Litt unnskyldninger og poster om hvor leit dette var, før de konsekvent slettet alle meldingen som var negative og fra admins, samt de kristiske spørsmålene fra medlemmer som syntes det hadde gått for langt med å henge ut og krangle med et menneske med downs. For så tilslutt endelig å slette postene fra den utestengte personen også.

Og samme hvor mye Svire insisterer på at det var vanskelig å se ut ifra postene at dette var et menneske med et handicap - det skjønner jeg ikke. Det ante meg etter å lese to av den jentas poster at det var noe som var "feil".

okei, takk for oppdateringen :) T må skjerpe seg uansett med måten hun snakker til "gjestene" sine. Ingen vil være i et hus der verten er frekk. Diagnose eller ei. Ville absolutt ikke gått på den skolen hun har kommunikasjonsutdanningen sin fra, virker ikke som en bra skole.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det admin T gjorde var drøyt uavhengig av den eventuelle diagnosen til gjesten. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Kraula skrev:

Det admin T gjorde var drøyt uavhengig av den eventuelle diagnosen til gjesten. 

Hva var det hun gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skrev kommentarer om kosthold, og de var riktignok ikke så veldig hyggelige. De var belærende og frekke, men det er etter min mening ikke nok til å få noen kastet ut, Downs eller ei. 

Sammendrag av det hun skrev: Kake er ikke mat, det er godteri og det skal ikke spises for ofte, for da får man diabetes. Man kan bli kvitt diabetes dersom man spiser riktig og trener. Du kan også få diabetes, få det inn i bokseballhodet ditt og bokseballhodet til mora di. Så postet hun et bokseikon, vet ikke helt hva hun ville oppnå med det, om hun ville piske opp enda mer krangling.

Hun er jo åpenbart opptatt av å holde seg i form, og valgte å misjonere i verst tenkelige tråd - ei brullupskaketråd, hvor bruden attpåtil etter hva jeg forstår er diabetiker. 

Å med vitende og vilje fornærme folk burde hun fått tilbakemelding på at ikke er greit, og så burde det ha blitt med det. Jeg synes det er trist at hun ble kastet ut, og jeg tror ikke i det hele tatt at T har dårlig samvittighet.

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår og nekter å se at en du liker og ser opp til kan gjøre feil. Du må ikke sette henne på en pidestall 

Hmm, meget rask konklusjon basert på noen få setninger i et anonymt forum. Velger å anta at du er vel rask på avtrekkeren i de fleste antagelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har vært rolige i kveld. Ikke en lyd. Ingen nedspamming med blogggreier. Så i morgen er en ny dag. Som små unger. Bare jeg er stiller nok, så ser de meg ikke, så kanskje de glemmer. 

My ass

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...