Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men eg lurer litt på korleis dei vel ut kva for bilde uten oppskrift som skal få bli ståande? No er der ein del bilde uten fnugg av oppskrift, og en eller fleire admin har kommentert på dei, men likevel har dei ikkje blitt sletta. (Bl.a. eit innlegg frå i går, om pølser, fleire alternativ, men ingen mål på noko. Og admin har spurt etter oppskrift meir enn ein gong. Det får stå.) Og kakebilder og eit bilde av mat som barnet til ei har laga. Om dei skal ha dei rigide reglane, så må dei for pokker og vere konsekvente på handhevinga av dei.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
38 minutter siden, Drea skrev:

Men eg lurer litt på korleis dei vel ut kva for bilde uten oppskrift som skal få bli ståande? No er der ein del bilde uten fnugg av oppskrift, og en eller fleire admin har kommentert på dei, men likevel har dei ikkje blitt sletta. (Bl.a. eit innlegg frå i går, om pølser, fleire alternativ, men ingen mål på noko. Og admin har spurt etter oppskrift meir enn ein gong. Det får stå.) Og kakebilder og eit bilde av mat som barnet til ei har laga. Om dei skal ha dei rigide reglane, så må dei for pokker og vere konsekvente på handhevinga av dei.

Det er jo det folk reagerer på. Ser jo hvordan de herjer med folk. De er inkonsekvent.  En lurer jo på hver gang om reglene er endret, så slår de plutselig til. Skal en lese reglene hver gang en går inn? Det ender i "nunnhuggeri" hver eneste gang. Og avsluttes med: det er frivillig å være her. En dårlig skjult hersketeknikk. Og det viser at du ikke kan kommunikasjon. Skal du drifte en off.side så bør du kunne teknikken med kommunikasjon.  Iallefall få en admin som kan det.

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 23.4.2016 at 16.21, Søgni skrev:

Finner ikke igjen innlegget, men tidligere i dag var det ei som la ut en post om at hun forlater gruppa fordi hun fikk innlegget sitt om kyllingfilet med Toro-saus slettet. Begrunnelsen fra admin var at innlegget ikke fulgte reglene (blant annet fordi hun ikke beskrev fremgangsmåte, noe som gjør det vanskelig for nybegynnere) og at det var litt spesielt å ha en Toro-pose midt i bildet. Dette er jo forsåvidt greit i seg sjøl. Det jeg derimot reagerte på, var at admin syns det var passende å poste skjermbilde av en privat melding til støtte for seg sjøl fra datteren sin, som en slags begrunnelse, i tråden. Jeg husker ikke ordrett, men meldingen var et skjermbilde av diskusjonen som pågikk, og gikk ut på at hun (datteren) ville slitt med å få spist om hun skulle prøvd seg på denne retten. Oppfattet at det var pga. dårlig beskrivelse, slik at nybegynnere ikke hadde nytte av innlegget. 

Syns rett og slett ikke at det tar seg ut av en admin å poste sånn "Bare se på meldingen jeg fikk fra datteren min" som svar på et spørsmål fra et gruppemedlem. For det første var det unødvendig, og for det andre var det nedlatende. Oppfattet det som et latterliggjørende "Haha, bare se her ;);) ".

Men kan jo være at jeg tolker dette i verste mening, da.

Så også et innlegg der det var en pose med bretagnesaus fra toro på et bilde, regner med at det var dette innlegget som ble slettet. Veldig spesielt at admin skylder på at det ble slettet pga manglende oppskrift. Siden T kunne etterlyst oppskrift, fremfor å linke til ''sin egen fantastisk bretagnesaus'' i kommentarfeltet..... Husker ikke ordrett hva som sto, men noe àla ''Prøv denne bretagnesausen min, og du vil aldri bruke pose igjen. Flere som har sagt''. Det var i tillegg flere kommentarer der fra T.

Anonymkode: f3954...b92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nok et eksempel på at de sliter med å være konsekvente på regler -

http://imgur.com/uAvVWm0

Trådstarter spurte om tips til oppbevaring av fersk sopp. En gjestemedlem tipset om bokser hun har kjøpt via Tupperware, hvorpå admin påpeker at oppfordring til kjøp og salg ikke er tillatt. MEN - det er tillatt og legge ut ang boksene til pålegg som så mange vil ha. Eller pastamaskiner. Blendere. Osv.

Det blir jo helt umulig for medlemmene å få gjort ting riktig der inne.

Anonymkode: ff467...912

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk blir helt forvirret. Det som gjelder en dag, gjelder ikke neste dag. Så bør de sørge for å teste admin for skriveferdigheter. Jeg skriver ikke bra selv,  men skal du være admin bør du beherske det. Les svar fra admin i tråden de har slettet bilde fra en 11 åring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Folk blir helt forvirret. Det som gjelder en dag, gjelder ikke neste dag. Så bør de sørge for å teste admin for skriveferdigheter. Jeg skriver ikke bra selv,  men skal du være admin bør du beherske det. Les svar fra admin i tråden de har slettet bilde fra en 11 åring.

Så du mener for eksempel en dyslektiker ikke har lov til å være administrator i en gruppe? Hmm, merkelig tendens du har i ditt tankegods. Utelate mennesker basert på manglende skriveegenskaper?  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drea skrev:

Først så er du imot reglene, så er du imot at de ikke blir håndhevet. Hva vet du om en av admins har fått en pm om utsettelse på å legge inn oppskrift, og at de da venter med dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Eiri skrev:

Først så er du imot reglene, så er du imot at de ikke blir håndhevet. Hva vet du om en av admins har fått en pm om utsettelse på å legge inn oppskrift, og at de da venter med dette?

Forsøk å lese det som at mange av oss er i mot regler som ikke blir håndhevet på lik linje til alle brukere (admins, venner av admins, eller andre). Da er ett av to feil: at regelen eksisterer, eller så det ikke håndheves konsekvent. 

Det er ikke så vanskelig å skjønne, er det vel? 

Anonymkode: d0d34...47d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eiri skrev:

Når reglane er slik, så må dei kunne handheve dei? Om det blir for vanskeleg for admin å handheve reglane, så har dei vel litt for mange og vanskelege reglar? Og om dei har fått pm om utsetjing så kan dei vel skkrive dett i ein kommentar under bilde (sidan dei likevel kommenterer)?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Forsøk å lese det som at mange av oss er i mot regler som ikke blir håndhevet på lik linje til alle brukere (admins, venner av admins, eller andre). Da er ett av to feil: at regelen eksisterer, eller så det ikke håndheves konsekvent. 

Det er ikke så vanskelig å skjønne, er det vel? 

Anonymkode: d0d34...47d

Reglene, som jeg ser er i stadig endring til det bedre. Norges lover endres også over tid, hadde du forventet at det skulle gå en dag før reglene endres etter klager fra "promillen som klager"?

'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drea skrev:

Når reglane er slik, så må dei kunne handheve dei? Om det blir for vanskeleg for admin å handheve reglane, så har dei vel litt for mange og vanskelege reglar? Og om dei har fått pm om utsetjing så kan dei vel skkrive dett i ein kommentar under bilde (sidan dei likevel kommenterer)?

Så da foreslår du anarki mens reglementet endres?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eiri skrev:

Er det mulig å få utsettelse? Hvorfor opplyser de ikke om det? Det høres nå ganske tungvint ut å skulle huske hvem som har fått utsettelse og hvem som bare har glemt å legge ut oppskrift, med tanke på hvor mange som legger ut bilder i løpet av en dag. Det vil vel skape mer arbeid for admins enn å slette innlegg uten oppskrifter. Ser jo i et skjermbilde under her at T selv understreker at de blir sittende hele dagen om de skal vente og vente på oppskrift, så det høres tvilsomt ut at de har tid til den slags spesialbehandling av gjester.

2 minutter siden, Eiri skrev:

Å joda, det snakkes det om ofte her. Hva man skal gjøre for å ødelegge. Hvorfor ikke diskutere på en fin måte i mfb? Jeg ser jo at de som stiller spørsmål på en fin måte blir svart på en fin måte. Og de som bruker "barnehage logikk" blir satt på plass, noe som skulle bare mangle...

Har du konkrete eksempler på angrep som er planlagt? Hvis du mener at det snakkes ofte om burde du greie å hoste opp noen eksempler.

Å diskutere på en fin måte inne på MFB er dødfødt. Uansett hvor saklig man forholder seg, klarer noen av gjestene eller admins å ta det opp i verste mening og så hagler det med frekke svar og sarkastiske smileys. Så hiver T seg inn, først for å irettesette de som våger å kritisere, og så går hun i offermodus. Til slutt slettes hele greia. Det har også blitt sagt i fra at det ikke ønskes spørsmål eller kritikk på siden, de vil ha det på PM.
Så nei, å diskutere inne på MFB går ikke an. Derfor velger vi å ytre vår mening her og det er vi også i vår fulle rett til å gjøre.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En fyr har 9 kg brunost han gjerne ville ha laget prim eller noe annet av, og spør etter oppskrift. Tommel opp for et spørsmål litt utenom det vanlige.

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CårderBålli

Noen prøver hardt å provosere her :fnise:

Jeg har forresten frivillig forlatt MFB og jeg tok likegodt 3 venner med meg derfra. MFG kommer til å få 4 nye medlemmer i nærmeste fremtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CårderBålli skrev:

Noen prøver hardt å provosere her :fnise:

Jeg har forresten frivillig forlatt MFB og jeg tok likegodt 3 venner med meg derfra. MFG kommer til å få 4 nye medlemmer i nærmeste fremtid. 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skal også ut av gruppen,men vil ikke annonsere det. Trekker meg stiller ut, en av de nærmeste dagene. Skal inn på mfg. Er allerede medlem der. Super plass.Jeg orker ikke herskingen der. Inkonsekvent handlinger, og ufine svar.Synd, for det er mye flinke folk der.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn er det bare der. Så forøvrig de skrev at de ikke kunne å sitte å vente på svar om oppskrift. Er det virkelig nødvendig å sitte å niese det folk legger ut. Ikke rart de har mye å gjøre. Tenk om de hadde brydd seg om hvordan siden fremstår. De er mer opptatt av rigide regler, spydigheter, inkonsekventhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det bare der. Så forøvrig de skrev at de ikke kunne å sitte å vente på svar om oppskrift. Er det virkelig nødvendig å sitte å niese det folk legger ut. Ikke rart de har mye å gjøre. Tenk om de hadde brydd seg om hvordan siden fremstår. De er mer opptatt av rigide regler, spydigheter, inkonsekventhet.

Men, igjen. Er det virkelig nødvendig å snakke om det her? Hva er det med å være så frustrert over noen som snakker om å lage mat. Har du sett hvordan verden ellers fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...