Kragebein Skrevet 23. april 2016 #5361 Del Skrevet 23. april 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Kragebein, mod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiri Skrevet 23. april 2016 #5362 Del Skrevet 23. april 2016 Den 22.4.2016 at 11.01, onyx skrev: En god latter forlenger livet, sies det ! Ser ikke hva som er så morsomt med et spørsmål om tips på hjemmelaget lasagne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiri Skrevet 23. april 2016 #5363 Del Skrevet 23. april 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Antageligvis oss - som i de som snakket om det. Anonymkode: 950e0...924 Det virket mer som om oss er de som ikke lengre har medlemskap i mfb eller er der bare for å gjøre narr. Kan ikke se et eneste forslag som er bedre enn det som presenteres der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiri Skrevet 23. april 2016 #5364 Del Skrevet 23. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det blitt bedre om de ble betalt for jobben? Å gjøre et poeng av at du jobber gratis og har x antall medlemmer....på en facebside.....det er vel litt søkt? Anonymkode: d8fcb...cf7 Ja, det hadde jo selvfølgelig blitt bedre om admins hadde fått betalt for å styre en så stor gruppe med så mange medlemmer. "x antall medlemmer....på en facebside.....det er vel litt søkt?", hadde det vært et par tusen eller ti så kunne jeg vært med på at det hadde vært lett å holde oversikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. april 2016 #5365 Del Skrevet 23. april 2016 34 minutter siden, Eiri skrev: Det virket mer som om oss er de som ikke lengre har medlemskap i mfb eller er der bare for å gjøre narr. Kan ikke se et eneste forslag som er bedre enn det som presenteres der. Du får tolke det som du vil men jeg mente "oss" som i meg og de andre som tøyset med å klikke gjestene oppover veggen i MFB så alle blogglinkene til T og admins forsvant litt mer. Jeg er forøvrig fremdeles medlem i MFB og er ikke der bare for å gjøre narr. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 23. april 2016 #5366 Del Skrevet 23. april 2016 8 minutter siden, Ardwinna skrev: Du får tolke det som du vil men jeg mente "oss" som i meg og de andre som tøyset med å klikke gjestene oppover veggen i MFB så alle blogglinkene til T og admins forsvant litt mer. Jeg er forøvrig fremdeles medlem i MFB og er ikke der bare for å gjøre narr. Enig med deg, og jeg er og fremdeles medlem/gjest både for gode mattips og underholdning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5367 Del Skrevet 23. april 2016 45 minutter siden, Eiri skrev: Ja, det hadde jo selvfølgelig blitt bedre om admins hadde fått betalt for å styre en så stor gruppe med så mange medlemmer. "x antall medlemmer....på en facebside.....det er vel litt søkt?", hadde det vært et par tusen eller ti så kunne jeg vært med på at det hadde vært lett å holde oversikt. Hvor mange av medlemmene kan man anslå at er aktive der da tror du. Og nødvendig å holde styr på? For ut fra innlegg, respons på disse og trafikk til bloggen er det langt fra de 70 000 som det skrytes uhemmet av. Anonymkode: ff467...912 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. april 2016 #5368 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Jeg er seriøst lei av å lese om hvor forferdelig travelt det er å administrere den facebookgruppa og hvilken enorm innsats de legger i den, "helt gratis"! For min del hadde gruppa bare blitt bedre og hyggeligere om de hadde slakket på reglene, ikke slettet innlegg for den minste ting og rett og slett sluttet å detaljstyre alt som skjer der inne. Jeg hadde til og med fint tålt en og annen viruslink, for det er easy peasy å gjøre noe med: rapporter til admins og facebook. Og ikke minst: ikke klikk på suspekte linker (nakne damer og tilbud som virker for god til å være sanne). Problem løst. Og før noen kommer løpende og minner meg aller vennligst på med sukker på at jeg "står fritt til å forlate gruppa om jeg ikke trives - hinthint smiiiilefjes", så er det altså ikke det det handler om. Uten "gjestene" hadde det ikke vært noen MFB-gruppe, så T og admins burde være litt mer ydmyk og lydhør for hva "gjestene" har på hjertet. Spesielt om T tenker å gjøre business ut av gruppa og bloggen. Det gjelder faktisk også de gjestene hun ikke liker så godt. Når gruppa har nådd et medlemstall på nesten 80.000 så kan man ikke oppføre seg som en privat syklubb for spesielt inviterte. Eller jo man kan, men det tar seg veldig dårlig ut. Endret 23. april 2016 av Ardwinna 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5369 Del Skrevet 23. april 2016 18 minutter siden, Ardwinna skrev: Jeg er seriøst lei av å lese om hvor forferdelig travelt det er å administrere den facebookgruppa og hvilken enorm innsats de legger i den, "helt gratis"! For min del hadde gruppa bare blitt bedre og hyggeligere om de hadde slakket på reglene, ikke slettet innlegg for den minste ting og rett og slett sluttet å detaljstyre alt som skjer der inne. Jeg hadde til og med fint tålt en og annen viruslink, for det er easy peasy å gjøre noe med: rapporter til admins og facebook. Og ikke minst: ikke klikk på suspekte linker (nakne damer og tilbud som virker for god til å være sanne). Problem løst. Og før noen kommer løpende og minner meg aller vennligst på med sukker på at jeg "står fritt til å forlate gruppa om jeg ikke trives - hinthint smiiiilefjes", så er det altså ikke det det handler om. Uten "gjestene" hadde det ikke vært noen MFB-gruppe, så T og admins burde være litt mer ydmyk og lydhør for hva "gjestene" har på hjertet. Spesielt om T tenker å gjøre business ut av gruppa og bloggen. Det gjelder faktisk også de gjestene hun ikke liker så godt. Når gruppa har nådd et medlemstall på nesten 80.000 så kan man ikke oppføre seg som en privat syklubb for spesielt inviterte. Eller jo man kan, men det tar seg veldig dårlig ut. Det tar seg dårlig ut ja. Du kan ikke oppføre deg dårlig mot gjester, samtidig som du ønsker de til bloggen din. Det er så inkonsekvent der inne. Jeg er også lei av syter om hvor mye jobb som blir lagt ned gratis. Ok, men da får uppjeg bruke et språk de forstår. Finn deg noe annet. Det er helt frivillig å holde på sånn. Lag deg ei gruppe som ikke krever overvåking. Har ikke hørt maken til sutring over en fb side som er opprettet. Hvor mange fysiker er opprettet for å få medlemmer. ? Det er aldri noe styr der. Anonymkode: d8fcb...cf7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5370 Del Skrevet 23. april 2016 Er jeg blind? Scrolled gjennom blogglisten.no to ganger, men ser ikke vår kjenning på topp 200.. Anonymkode: d0d34...47d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5371 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg så også diskusjonen der inne. Var jo en haug av kommentarer. Da ber de om pm.....skal de svare personer ligger alle pm på en sånn diskusjon? Må si de har mye fritid da. Åpenhet så alle ser er fint. Diskusjonen var fin, helt til hun kom på banen. Det er ikke mulig å oppføre seg slik som administrator. Ikke for andre heller. Anonymkode: d8fcb...cf7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 23. april 2016 #5372 Del Skrevet 23. april 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg blind? Scrolled gjennom blogglisten.no to ganger, men ser ikke vår kjenning på topp 200.. Anonymkode: d0d34...47d De ligger på 46. plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 23. april 2016 #5373 Del Skrevet 23. april 2016 Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Kragebein, mod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5374 Del Skrevet 23. april 2016 Det ble poengtert uten persondebatt eller spekulasjoner, men harde fakta, at de gangene noen våger seg med litt kritikk som den tråden som var der for noen dager siden, er det mange mange likes og kommentarer som støtter hovedinnlegger og noen få som tar til orde for å forsvare praksisen i gruppa. At de fleste av de som forsvarer administratorene og reglene er de samme som alltid gjør det og er et fåtall, og at noen av brukerne som tar kraftigst til orde for å forsvare grunnleggeren av denne gruppen er litt mystiske profiler tilsynelatende med få venner og ikke navn som kan googles kan heller ikke kalles verken persondebatt eller spekulasjoner. om det er slik som sjefene i gruppa sier at det er 80000 medlemmer og at de aller fleste er kjempefornøyde, da lurer jeg på hvorfor ikke flere tar til orde når den "perfekte" gruppa blir kritisert. At innlegget som på en saklig måte rettet litt kritikk mot praksisen fikk 200 likes og mange støttende kommentarer, sier meg at ikke alle er så fornøyde likevel. Og at antakelig (og det er kanskje her det blir spekulasjon) er mange av medlemmene passive og bryr seg ikke, og dermed ikke burde tas av administrasjonen som "bevis" for hvor perfekt gruppa fungerer Anonymkode: 5fa2d...e89 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5375 Del Skrevet 23. april 2016 Ser det er en diskusjon om en gammel norsk rett nå. Ferskkjøtt i sursøt saus. En der som ikke har spist det, og kjenner ikke til det.En som svarer at det er kjempegodt. Google og finn deg oppskrift og prøv. Nei, hun pleier å lage sine egne oppskrifter, men kan gå på nett og få inspirasjon. Ok. Jeg har ikke nevnt navn her Anonymkode: d8fcb...cf7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svire Skrevet 23. april 2016 #5376 Del Skrevet 23. april 2016 Den 21.4.2016 at 11.52, AnonymBruker skrev: Jeg er medlem i en gruppe på veldig mange "gjester".Admin er der ca 1 gang i uken, og rydder om det trengs.Så det er bare tull at folk må gå vakter for å passe på. Det beste er om en blogg kan stå på egne ben. Det er lett å " ta noen" om du har et ansikt, og sakt og gjort mye dumt. Bloggen kunne de kalt mat fra bunnen, uten noe annet. Da hadde de fått klikk.fasiten har ødelagt for bloggingen deres. Alle ære for å prøve. Anonymkode: d8fcb...cf7 Veldig mange "gjester", har du et ca. antall? Som jeg leser er denne gruppen bestående av over 78 000 medlemmer. Det sier seg selv at med så mange medlemmer så vil ikke det være nok å titte innom en gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svire Skrevet 23. april 2016 #5377 Del Skrevet 23. april 2016 Den 22.4.2016 at 12.40, AnonymBruker skrev: Slik jeg leser det spørsmålet, så spør hun om hva folk gjør for å piffe opp den fra ferdigpakka. (For meg må hun gjerne spise toro-lasagne så mye hun orker, men det var vel i utgangspunktet fy-fy å skrive om toro-produkter og annen ferdig-/halvferdig mat der. Sto iallefall det i reglene tidligere.) Anonymkode: ff467...912 Slik jeg leste spørsmålet så var det en forespørsel om en oppskrift til å lage retten fra bunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svire Skrevet 23. april 2016 #5378 Del Skrevet 23. april 2016 Den 22.4.2016 at 23.47, AnonymBruker skrev: Tviler på at halvparten av de ikke vet at gruppa eksisterer. Har nok grupper jeg har blitt meldt inn i å glemt av for lengst 😁 Anonymkode: 16e02...892 Hukommelse er relativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svire Skrevet 23. april 2016 #5379 Del Skrevet 23. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så var det igang igjen. Greit at det er regler, men de er da på hugget å kommenterer linking, presse opp seg selv på siden osv. Og så mye spørsmål det har vært med ferdige produkter i det siste som ikke er blitt fjernet. Finn dere en annen matgruppe blir det svart. Og hvorfor sletter hun tråden? Tåler jo f...ikke kritikk selv. Den burde stå, så alle kan se hva som skjer om du ikke følger regler. Du verden... Anonymkode: d8fcb...cf7 Hva var igang igjen? leter på mat fra bunnen om noe som skulle være på gang igjen, men finner det ikke. Når du skriver hun så er det skaperen av gruppen du mener? Som jeg ser så har ikke skaperen av gruppen foretatt endringer der på en stund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. april 2016 #5380 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg klarer ikke å ignorere den visse ironien i standardsvaret til enkelte av admins'ene: "Du er her frivillig", samt det evindelige "Vi admins'ene jobber her gratis". Vel, faen heller - admins'ene er da vitterlig der frivillig de også. Hvis det er sååå mye jobb med denne gruppa, så er det jo bare å si opp sitt admins-verv. Det er jo tross alt frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg