Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, Auri skrev:

What? Ingenting av dette er på MFG. Jeg tror du blander litt nå...

Mente MFB, men anonymt innlegg kan ikke redigeres etter det er postet :dry:

Anonymkode: d5d8d...e3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 19.4.2016 at 12.46, Severus skrev:

Det kan så godt hende, men akkurat lapskaus blanding er smakløst uansett. Norske gulerøtter,poteter og kålrot får man stortsett hele året, dette er grønnsaker som tåler å lagres så lenge det er mørkt og litt kaldt. Om jeg kjøper frosne grønnsaker, så velger jeg heller Findus over billigmåten. Mye med smak har også å si noe om hvordan de ble forvellet før innfrysing, og hvordan det tilberedes. 

Det kan jo hende at de som kjøper frosne grønnsaker ikke har plass til å lagre ferske eller ikke bruker så mye at grønnsakene holder seg, og at de synes det ikke er smakløst. Det tror jeg kan være tilfellet for mange, for eksempel studenter og enslige

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, svire skrev:

Det kan jo hende at de som kjøper frosne grønnsaker ikke har plass til å lagre ferske eller ikke bruker så mye at grønnsakene holder seg, og at de synes det ikke er smakløst. Det tror jeg kan være tilfellet for mange, for eksempel studenter og enslige

Jeg er enslig, å jeg kjøper heller ferske grønnsaker. Da får jeg lete til jeg finner en liten en. Nå elsker jo jeg faktisk å lage så jeg har mat i et par dager, når jeg faktisk lager noe supper og slikt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må le av denne tråden. Takk for god underholdning :) 

Anonymkode: 49cfd...ce9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Severus skrev:

Jeg er enslig, å jeg kjøper heller ferske grønnsaker. Da får jeg lete til jeg finner en liten en. Nå elsker jo jeg faktisk å lage så jeg har mat i et par dager, når jeg faktisk lager noe supper og slikt.

Bra du får til det, men ikke alle enslige eller studenter har muligheten til det. Ikke alle som evner å lage mat fra bunnen heller.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19.4.2016 at 8.36, knallerter skrev:

Alle grupper har regler . Og de skal en vel følge . Om du og jeg og vi to ikke liker det . Så liker 99% av de andre det .

Og jeg har forstått det nå her inne på på denne tråden. At her er det noen få som ikke kan følge regler i livet

Så om en skal bry seg om en 5 til 6 stk som klager og klager og bare måååååå . Eller skal en bry seg om hundrevis som er fonøyde .
Så har denne tråden blitt veldig underholdene ..  Må innom her for å se hva mer har de klart å lire ut av seg denne gangen  
Om andre personer og ikke saken mfb 
Så enig at her inne er det mye personangrep og spekulasjoner .
Og er det noen fakta . Så er det rene personangrep der også . Og dårlig sladda .  Ja vi er noen apekatter 

Jeg er enig. Det som er rart at når jeg kommenterer her inne så blir jeg utsatt for et mye verre angrep enn det jeg har sett i andre forum. Ser også det klages på at det spørres om grunnleggende matlaging og hvordan man gjør ting fra bunnen, samt at enkeltmennesker latterliggjøres her. 

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem i en gruppe på veldig mange "gjester".Admin er der ca 1 gang i uken, og rydder om det trengs.Så det er bare tull at folk må gå vakter for å passe på. Det beste er om en blogg kan stå på egne ben. Det er lett å " ta noen" om du har et ansikt, og sakt og gjort mye dumt. Bloggen kunne de kalt mat fra bunnen, uten noe annet. Da hadde de fått klikk.fasiten har ødelagt for bloggingen deres. Alle ære for å prøve. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Nå har jeg sett planlegging av angrep på mfb her, samt at jeg har sett angrep på mfb samt forekomster av "virus". Det er en stor gruppe med mange medlemmer og noen av dem har ikke gode hensikter. Det virker som om det er behov for konstant overvåkning der da noen ytterst få ønsker å ødelegge for andre, uten at jeg helt kan se grunnen til at de skulle gjøre det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende dag på MFG : 

*   Hvordan flår man paprika? Anyone?

Nykål / sommerkål
I butikken nå. Hva spiser du den med eller bare alene?

* Kan eg lage bananlapper uten egg?

* Hei! Holder på å lage Tonnys boller. Hvor mange boller beregner man ut fra den oppskrifta?

Noen som vet. Om jeg tar ut innmaten på en avokado nå, og legger i en boks. Vil den være spiselig da sånn fort i 3 tiden i morgen. Tenkte ang niste på jobb.

Lager lapskaus,men får den ikke ordentlig tykk. Kan jeg bruke maisenna blandet m vann,for å få den tykkere?

Er det noen som har en god og lettvint oppskrift på muffens.

:sprettoy:

Anonymkode: d5d8d...e3a

Dette er jo fine spørsmål om mat fra bunnen, ser ikke helt underholdningsverdien i dette annet enn at man lærer seg mer om hvordan lage god mat fra bunnen. Jeg klarer ikke å svare på alle disse uten å måtte lete i oppskriftshefter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller nå...? Hadde du kommet til å trykke på den dersom den ikke hadde blitt fjernet? Du vet at det ikke er normalt at det legges ut videoer av nakne damer på en matgruppe på FB? Virusalarmen burde jo gått, tenker jeg.

Anonymkode: d877a...8fb

Hvem vet? Det finnes mange ganske lettkledde damer med engelskklingende navn som sier "ta meg!" på nettavisenes artikler om norsk politikk.

Endret av Herandjetzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Wenda skrev:

Jeg elsket denne tråden når den holdt seg noenlunde saklig.

Nå er den bare tragisk og helt nede på samme nivå som MFB 

Det er jo en måte å få stengt tråden på. Å spamme den i hjel. Håper mod ser det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Herandjetzt skrev:

Det er jo en måte å få stengt tråden på. Å spamme den i hjel. Håper mod ser det.

Regner med at det er intensjonen ja. Derfor har jeg også deltatt minimalt i denne tråden når den går ned på det nivået. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
4 timer siden, Wenda skrev:

Regner med at det er intensjonen ja. Derfor har jeg også deltatt minimalt i denne tråden når den går ned på det nivået. 

Og jeg har sittet så mye og så lenge på hendene mine for å hindre berserkergang på tastaturet at nå har hendene fått koldbrann og jeg må skrive dette med tærne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Eiri skrev:

Bra du får til det, men ikke alle enslige eller studenter har muligheten til det. Ikke alle som evner å lage mat fra bunnen heller.

Akkurat det er jo MFB et utmerket eksempel på. De klarer jo ikke en gang å holde seg til mat fra bunnen i en gruppe dedikert til dette heller. Blir litt dumt det altså. Da kan man heller lage en gruppe som heter "Vi som bruker halvfabrikata fra bunnen" eller noe sånn. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så eks på det i går. En skrev: har to poser ferdig potetmos. Skal være 4 dl melk,men har bare 3. Kan jeg bruke noe annet. Så raser svar inn.  Slike ting burde vært slettet, siden siden skal fremme å lage mat. Skjønner de ikke har tid til det, når tiden går til å scanne siden for kritiske spørsmål som skal slettes. Eller linking. Det har glidd ut. Og når gjestene heller ikke forstår at det er mfb, men svarer på sånt. Står også i reglene ang ferdigmat. Er vist ikke så viktig, bare ikke stiller kritiske spørsmål. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Er det noen som gjør noe ekstra med lasagnen for at den skal få litt ekstra smak? syns den kan bli litt kjedelig med den ferdigpakka..."

Mat fra bunnen.. ;)

Anonymkode: 14b6b...e95

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Er det noen som gjør noe ekstra med lasagnen for at den skal få litt ekstra smak? syns den kan bli litt kjedelig med den ferdigpakka..."

Mat fra bunnen.. ;)

En god latter forlenger livet, sies det ! :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat fra bunnen.. ;)

Oi, da har man ikke prøvd mye altså!  😮 hehehe.  

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NumberSix skrev:

Akkurat det er jo MFB et utmerket eksempel på. De klarer jo ikke en gang å holde seg til mat fra bunnen i en gruppe dedikert til dette heller. Blir litt dumt det altså. Da kan man heller lage en gruppe som heter "Vi som bruker halvfabrikata fra bunnen" eller noe sånn. 

Å bruke halvfabrikata kan være en stor fordel for de som ønsker å bevege seg over fra for eksempel Fjordland til å lære seg å lage maten selv. Ikke alle som har mulighet til å fiske fisken selv eller å kverne kornet og fore opp grisen til slakt. For det er jo sistnevnte som virkelig er å lage mat helt fra bunnen, dette tipper jeg ingen eller kun veldig få her gjør. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, svire skrev:

Å bruke halvfabrikata kan være en stor fordel for de som ønsker å bevege seg over fra for eksempel Fjordland til å lære seg å lage maten selv. Ikke alle som har mulighet til å fiske fisken selv eller å kverne kornet og fore opp grisen til slakt. For det er jo sistnevnte som virkelig er å lage mat helt fra bunnen, dette tipper jeg ingen eller kun veldig få her gjør. 

Stor forskjell på å så kornet eller å fiske selv, enn å lage potetmos, lapskaus og lasagne fra bunnen av da.... Det er ingen kunst å lage potetmos uten potetmospulver f.eks.

Hvorfor må man alltid dra det så langt at det er enten å så kornet, slakte grisen og ha kjøkkenhage eller å kun bruke halv og helfabrikat? Det finnes da vitterlig en mellomting.

Endret av The Silence
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...